Vauvan liikkeet <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nilla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää on jo kahtena aamuna potkassu mua sen jälkeen, kun on herätyskello soinut :D varmaan kun silloin itse havahdun ni huomaan potkut. Mut monottaa siis vaan yhden kerran. Ehkä haluais jatkaa unia :)

Tuntuu muuten tosi alhaalla, ihan muutama cm häpyluun yläpuolella tai sivulla melkeen munasarjan kohdalla (tai siellä missä se ennen oli..). Onko teilläkin niin alhaalla?

Eilen neuvolalääkäri epäili, että istukka on takana, kun sydänäänet löytyvät niin helposti. Selittänee myös nuo hyvin tunnistettavat liikkeet, vaikka tosiaan esikoista odotellaan. :)

Mulla liikkeet tuntuvat tosiaan alavatsassa, aikalailla häpyluun ja navan keskivälillä (joko oikealla tai vasemmalla puolella).

Mulla nyt viime päivinä voimistuneet osa liikkeistä ja ne voimakkaammat tulee vasemmalla puolella vähän lähempänä napaa kun häpyluuta. Hennommat liikkeet tuntuu maximissaan navan korkeudella oikealla puolelma ja paljon harvemmin, varmaan kuperkeikkaa heittää ja hioasee samalla, siltä lähinnä tuntuu nuo hennot :D

Mulla noi liikkeet tuntuu vielä aika alhaalla häpyluun ja navan puolivälissä useimmiten, ehkä oikealla puolen vähän useammin mut muuten aika keskelle potkii/muksii. Kohtu on noussu noin navan korkeudelle. Varmaan pieni siellä heittää kuperkeikkoja tai on jalat alaspäin :-)

Mä tänään säikähdin kun en yhtään osannut odottaa että eri alueelle rupesi potkuttelemaan. Yleensä ei tunnu niin korkealla. Mutta kai se kohtu vaan nousee ja pikkanen pyörii siihen malliin, että potkut alkaa tuntua laajemmalla alueella pikkuhiljaa.

Mulla kans tuntuu liikkeet aika alhaalla, yleensä noin puolivälissä häpyluuta ja napaa. Sydänäänet löytyy aina vähän häpyluun yläpuolelta. Ei oo vielä paikkaa vaihtanut, kun jo kuukauden verran kuuluneet sieltä, hyvin viihtyy :joyful:

Rv 17+4 ja tässä vaiheessa on liikkeet vähentyneet huomattavasti. Aiemmin tuntui suorastaan räpiköivän koko ajan, nyt en tunne yhtään mitään :sad001 dopplerilla kuuluu syke ja sen mukaan vaikuttaisi liikkuvankin, mutta masussa ei oo mitään tuntoa. Kai se kohta alkaa potkimaan yöt läpeensä, ettei saa nukuttua, kun tätä liikkeiden vähyyttä näin harmittelen :joyful:

Mulla kans liikkeet harventuneet nyt parin päivän aikana, silloin tällöin saattaa.tuntua yks potku, mut paljon harvemmin kun aikasemmin

Vauvoillaki on masussa lepopäiviä. Jos kuitenkin sillon tällön tuntuu, niin hyvä :) Ja varsinkin jos syke kuuluu, niin varmasti kaikki on hyvin. Liikkeet alkaa myös olla hallitumpia, ettei enää ns. ”räpiköintiä” enää tunnukaan :)

Niin isänsäkin sanoi, ettei karhutkaan jaksa aina riehua :joyful: Ja kuten sanoin, niin alkoihan se tänään taas liikkua enemmän, pienen huilaamisen jälkeen! Muutaman päivän piti taukoa, nyt jaksaa jumpata!

Mä herään joka yö kolmen jälkeen ja oon pari tuntia hereillä, tyyppi on todellakin myös hereillä. Kai tää valmentaa mua yöheräämisiin, mut ois kyl kivempi nukkua vielä kun mahdollista. Potkut siirtyny selkeesti ylemmäs. Pitkään tuntu vaan tosi alhaalla, nyt melkeinpä.navan korkeudella.

Mua on alkanut nyt oikeesti pelottaa, et jotain on vialla, kun en vaan tunne liikkeitä. Sen yhden ainoan kerran vissii pari viikkoo sit tuntu jotaa pientä. Sen jälkeen on ollut hiljaista. Nyt siis jo rv 20+4 ☹
No perjantaina ru, joten sitte saa taas tietoa lisää.

Mullakin tuntu joskus tosi kauan sitten, sit oli 2-4 vk ettei tuntunut oikeen mitään. Vasta 1,5vkon ajan nyt tuntunut jotain suunnilleen joka päivä (nyt 18+4). Ajattelin asian niin, että kun kohtukin kasvaa niin vaikka vauvakin on isompi, ei sen liikkeet tunnu jos kohtu ottaa yhtäkkiä kasvupyrähdyksen. Tai näin sain sen itselleni järkeiltyä, mut tiedän että on vaikea olla huolehtimatta!!
Kokeile laittaa musiikkia, mulla ainakin silloin yleensä aktivoituu (tai bussissa ym).
Neuvolaan voi muuten mennä vaan kuuntelemaan sydänäänet, jos huolestuttaa.

Täällä kans on ollut liikeiden osalta viimeisen viikon aikana hiljaisempaa, mutta onneksi viimeistään illlalla on tuntunut kuitenkin jokin liike. Me ei pystytä kuuntelemaan sykkeitä kotona, ja toistaiseksi en ole kokenut tarvetta hankkia doppleria.

Yritän vain olla parhaani mukaan huolehtimatta ja järkeillä, että tämä on ihan normaalia. Siinä mielessä on huojentava kuulla, että muillakin on vastaavanlaisia hetkiä. Todennäköisintä kuitenkin on, että kaikki on hyvin eikä mikään ole vialla. :)

Mua on alkanut nyt oikeesti pelottaa, et jotain on vialla, kun en vaan tunne liikkeitä. Sen yhden ainoan kerran vissii pari viikkoo sit tuntu jotaa pientä. Sen jälkeen on ollut hiljaista. Nyt siis jo rv 20+4 ☹
No perjantaina ru, joten sitte saa taas tietoa lisää.
Sullahan voi olla istukka sillain ettet tunne niin herkästi potkuja. Ei onneks montaa pvää perjantaihin, koita olla stressaamatta. Toivotaan et kaikki ois just niinku pitää.

Merelda, on aika harvinaista että ensisynnyttäjä tuntee edes liikkeitä noin aikasin kun sinä oot tuntenut! Yritä olla murehtimatta, vaikka se vaikeaa onkin.. Ja kuten joku mainitsi niin neuvolaan voi mennä kuunteleen sydänäänet jos huolettaa <3

No tietysti sitten eilen illalla,kun ehdin jo täälläkin panikoimaan, tunsin ekat selkeet sarjapotkut. Nyt ei enää ollu mitään epäselvää, niin kuin pari viikkoa sitten. Tätä jatkui jonkun aikaa ja ihan säikähdinkin ,kun yhdessä vaiheessa olin nukahtamassa, kun tuli hirvee monotus oikeelle puolelle alavatsaa. :joyful:
En tiedä tuntuuko selkä suorana maatessa liikkeet paremmin. Yleensä nukun vähän puolistuvassa asennossa närästyken ja alkuraskaudesta alkaneen pahoinvoinnin takia. Nyt rv 20+5

Muokattu viimeksi:
Joko muilla tuntuu liikkeet kädelle? Tai näkyy masun heiluminen kun pieni potkii? Täällä nyt 19+4 ja viikon verran näkynyt ja tuntunut potkut päällisinpuolin <3

Todellakin on huojentavaa kuulla, että samojen asioiden kanssa painitaan :grin Tällä hetkellä meillä on vaihtelevia päiviä, joskus tuntuu oikein rymistelevän ja joskus taas tulee vain muutama potku.

Kyllä liikkeet tuntuu mahan päältä, isänsä oli joku päivä korva mahassa kiinni kuuntelemassa, niin sai samalla hennon potkun päähän 

Meillä rymytään lasten kanssa koko päivä että illalla tulee aina mieleen että onhan hei se kolmaskin mukana touhuissa ja kun tytöt on saatu 8nukkumaan niin saan kahdenkeskistä aikaa masuasukin kanssa. Kyynel siinä meinaa aina vierähtää kun pieni rymyää mahassa. Pian meitä on jo 5! :smiley-bounce016

Takaisin