Vauvan liikeet..

Thellu

Jostain jotain jo tietävä
Jokos tunnette pikkuisten liikkeet?
Mie olen kohta viikon ajan tuntenut muutamat potkut päivässä.. Yleensä paikoilleen rauhoittuessa.. Tuntuu kuin joku varovasti koputtelisi mahan sisäpuolella :) Tai kun ilmakupla puhkeaisi kohdussa.. Ihana tunne :)
Kyseessä on siis toinen lapsi joten olenkin osannut jo odottaa ensimmäisiä potkuja näille viikoille.. Kiva saada välillä töissäkin muistutusta masuasukilta olemassaolostaan kun kahvitauolle rupeaa. Kyseessä aika fyysinen työ jossa saapi pää kolmantena jalkana koko päivän olla liikenteessä :) 
 
Mä kans luulen tuntevani välillä vauvan liikkeet.
Noin viikon verran on nukkumaan mennessä selällään maatessa tuntunut jännää pientä liikehdintää mahassa. Pientä kuplintaa ja aavistuksen omaisia muljahduksia. Huomaan että yritän automaattisesti laittaa siihen käden päälle ihan niinkuin ne tuntuisi ulos asti, mutta olen huomannut että liikkeet on niin hentoisia että ne erottaa paremmin kun pitää vaan silmät kiinni ja kädet pois mahan päältä. Mulla kans toinen tulossa, joten ehkä ne tunnistaa tällä kertaa paremmin kuin ekalla kerralla. Suuresta liikehdinnästä ei kuitenkaan vielä ole kyse :-)

Tänään aamulla huomasin herätessä että mulla supisti. Koko maha meni ihan kovaksi. Neuvolassa viime viikolla sanoi että kohtu on noin sormen mitan päässä jo navasta ja olen välillä yrittänyt itse kokeilla että tuntuuko se jotenkin, mutta en ole saanut mitään tuntumaa. Nyt tasan tarkkaan tunti missä kohdun rajat meni kun se meni ihan kovaksi palloksi. Onneksi ei sattunut lainkaan. Kummallinen tunne siis kaiken kaikkiaan. Mä en muista että esikoista odottaessa mulla olis ollut harjoitus suppareita kuin ihan lopussa. Johtuukohan näin aikaiset supistelut siitä että nyt kroppa jotenkin tietää paremmin mitä on meneillään? Onko muilla ollut vielä supistuksia?
 
Mäkin jo reilun viikon verran tuntenu liikkeitä. En tosin joka päivä kun on toi istukka edessä. Mut tossa hetki sitten tuntu selvää potkimista vasemmalla puolella alavatsaa. Ihanaa kun pieni muistuttaa itsestään <3
Mä en ainakaan oo huomannu suppareita vielä. Tosin toi masu vielä vähän pehmonen ku esikoisesta jäi sen verran, enkä ehtiny niitä saada pois ennen ku seuraava jo ilmotti tulostaan :) Mut en stressaa, kyl sitä ehtii päästä kuntoon ens vuonnaki :D
Ootan jo, et alkas liikkeet tuntuu päivittäin ni ehkä pysyisin paremmin kärryillä viikoista ku muistutettais joka päivä, et masussa on joku :)
 
Heipsan!
Täälä on tuntunu liikkeet tosi aikasin eli jo 15. viikolla. Se on ihanaa :) Mulla se tuntuu just sellaselta muljuamiselta tai pieneltä tökkimiseltä. Aika harvakseltaan vielä tuntuu, ehkä kerran päivässä ja välillä hentosemmin ja välillä taas voimakkaammin. Ja mulla tuntuu ainoastaan tuolla vasemmalla puolella, ei oikealla ollenkaan! Istukka on edelleen 1,5 cm päässä kohdunsuusta (kävin viikko sitten tsekkausultrassa, kun oli vähän vuotoa) eli voiskohan se olla sit just tuolla oikealla puolella...
 
Neuvolassa oli viimeksi opiskelija, joka ei löytänyt vauvan sydänääniä, ja pahoitteli, jos sai minut huolestumaan, mutta ei hätää, tunsin liikeitä koko ajan.

Se on muikeeta. Hymyilen typerän näköisenä aina iltapalan jälkeen köllötellen sohvalla. Vauvan liikkeet ovat tuntuneet 14 + 4 lähtien ja tuovat kyllä varmuutta odotukseen.

Ensi viikon toisen ultran jälkeen tarvitsen kahvin ja leivoksen - tänne asti päästy jo!!! Alle puolet jäljellä.
 
Aamukahvi, onko se tuo rakenneultra, joka teillä on ensi viikolla? Meillä on se maanantaina ja kovasti sitä on tässä jo odoteltukin. Uskomatonta, että sitten onkin jo puolivälissä raskautta! Masuasukin liikkeet tuntuvat joka viikko selkeämmin. Kun koko alkuraskauden ajan on ollut hieman sellainen epätodellinen olo, niin liikkeiden tunteminen jotenkin mieltä huojentavaa. Nyt olen jopa uskaltautunut ostelemaan vauvanvaatetteita :) Ehkä vähän liikaakin, mutta kun kirppareiltakin löytyy niin paljon kivoja, hyväkuntoisia vaatteita ja edullisesti, ettei malta sitten olla ostamattakaan.
 
Mullakin liikkeet tuntuu jo joka päivä. Yllättävän hentoisia vieläkin, mutta tuntuvat jo ihan normaalien askareiden aikana, työkoneella istuen tai sohvalla istuenkin. Mulla kans huoletti koko alkuraskauden vauvan kunto, mutta nyt on kiva kun se koko ajan muistuttelee itsestään
 
Täällä liikkeet alkaa olemaan jo melkoisia.. Vähän väliä päivän mittaan vauva muistuttelee itsestään.. Monesti aamulla olen herännytkin siihen kun vatsan sisällä vauva melskaa melkoisesti..:) Nyt vain odotellaan sit sitä aikaa että sisko ja isikin tuntisivat vauvan liikkeet..:)
 
Jep, rakenneultra oli tänään ja melkonen vipeltäjä näkyi ruudulla. Onneksi hyvä ultraaja ja näki kaikki tärkeät mitat ym., itse en ottanut selvää mikä on mikäkin raaja tai sydän... Kunnon printtiä ei edes saatu kun kääntyili niin vilkkaasti. Mut ihanaa kuulla että kaikki ok - kyllä maistui pullakahvi sen jälkeen, vaikka kahvi saakin olon heikoksi. Mieskin lensi ulkomailta kesken työmatkan vain ultran takia. On se lutunen. Mikä lottopotti jos kolmaskin lapsi täysin terve!
 
Vaikka esikoista odotankin, niin olen tuntenut liikkeet varmasti rv 13. Uskoakseni tunsin ne jo rv 11 lopussa. Huomenna alkaa rv 19 :)
Vauva oli tossa muutaman päivän ihan hissukseen, joten painelin lääkäriin, jossa sitten ultrattiin, kun oli mahdollisuus. Vauva oli ihan hassussa asennossa! Näytti siltä, kun vauva olisi seisonut :D Eilen illalla sitten päätti siirtyä takaisin "normaali" paikalleen. Oli kyllä sellanen myllerrys, että suorastaan aluksi tuntui ällöttävältä, kun joku liikkui nahan alla. Lopulta se tuntui ihanalta, koska tunsi taas pienen liikkuvan.
 
Mukava, että ultrat on menneet hyvin ja vauvan liikkeet tuntuu :-)

Täällä on vauvan liikkeet tuntunut 3-4viikkoa, mutta nyt muutaman päivän aikana on liikkeet selkeästi voimistuneet. Liikkeet tuntuu useammin ja ne tulee ryppäissä, eikä niinkään enää yksittäin, kuten vielä viikko sitten.

Omaan rakenneultraan on vielä viikko aikaa, sitä odotellessa.
 
täällä on tunnettu pieniä tökkimisiä rv 17, ekat muljahtelut jotka satavarmasti tiesi lapsen liikkeiksi tulivat noin viikko sen jälkeen =) siitä meni pari päivää niin masussa vietettiinki sellasta hiljaiseloa että piti ihan kotidopplerilla kuunnella, hurja menohan se siellä kuului olevan vaikkei mitään tuntunu. nyt on taas tuntunut välillä varmempaa ja välillä epävarmempaa muljuamista ja välillä niitä hentoisia koputteluja :) ne ihan ensimmäiset liikkeet tuntuivat muuten aamuyöllä kun olin palannu pissareissulta sänkyyn! ja ekat ''varmat'' liikkeet taas ihan yllättäen myöhään illalla ku söin omenaa, sen jälkeen kokiksesta ja karkista ainakin lähteny vauva heilumaan :D 
kovasti jo odotellaan että tuntuis vatsan päältä selkeesti..mutta viikot hurisee niin vauhdilla että ei siihen kauaa mene :D
 
Tuntunu jo jonkun aikaa ja viimesin viikko on ollu aikamoista kun tuo pikkunen potkii ja liikkuu sen minkä kerkeää varsinkin kuin itse on jossain tietyissä asennoissa :D Että ei ole epäselvää onko siellä sitä elämää :) maanantaina olis rakenne,toivottavasti kaikki on hyvin :)
 
Mulla on pari viikkoa ollut harjoitussupistuksia, mutta niin myös ed. raskausten aikana, joten en ole huolestunut. Sen verran voimakkaita ovat olleet, että joudun kävellessä hiljentämään vauhtia. Ja etenkin kohtu menee kovaksi, jos saa orgasmin rakastellessa...emoticon
 
Miten aktiivisia teidän masu asukit ovat? Mulla on tosi suuria vaihteluita päivien välillä. Välillä ekat liikkeet tuntuu vasta illalla ja välillä niitä tuntuu tosi monta kertaa päivässä. Vieläkin on aika hentoisia, selviä, mutta kevyempiä kuin mitä muistelin edelliseltä kerralta. Tosin voi olla että muistan vain loppu ajan möyrinnät :-)
Mun mies tunsi viime viikonloppuna ekan kerran potkut maahan päältä, hih. Aina yhtä jännää :-)
 
kyllä täällä ainakin masuasukki on aika vilkas tapaus.. ainaku hetkeksi jonnekin pysähtyy olemaan, alkaa myllerrys vatsassa =) joskus yölläkin valvottaa tunninkin jopa omilla biletyksillään :)
 

Olen tuntenut vauvan liikkeet useamman viikon ajan. Tänäänkin useampaan kertaan masuasukki on muksautellut minua. On se niin ihanan tuntuista! <3 Hassuinta on se miten erikohdista masua liikket aina tuntuvat, eli kaveri heittää siellä vissiin kuperkeikkaa! Liikkeet tuntuvat silti aina parhaiten iltaisin, kun ollaan menossa nukkumaan. Mielenkiinnolla odotan, minkälaisilta liikkeet tuntuvat sitten kymmenen-viidentoista viikon kuluttua. Kuulemma ainakin kylkiluut ja rakko ovat koetuksella. 
 
 
mä ainankii huomaan vaihtelua liikkeissä. joinain päivinä liikkuu niin et tuntuu et tulee mahasta läpi ja joinain päivinä on hiljasempaa, et joutuu jo ite vähän tökkimään et onko sielä mahassa ketää :D selkeesti on voimistunu liikkeet viimesen viikon aikana.. voin vaa kuvitella  miltä tuntuu parin kk päästä :D
 
nyt on jo muutaman viikon tuntuneet potkut läpi. tyttö on päässyt isäänsäkin mukiloimaan :D neuvolantäti totesi kun istukka on etuseinämässä että onpas siellä päättäväisiä potkuja kun sillälailla tuntuvat (ja näkyvät!) ja vielä joka päivä:) kyllä meidän lapsi on melko aktiivinen liikkuja, ja vuorokausirytmi alkaa olemaan melko selkee. kaikki liikkeet ei kyllä tunnu, en tiedä tuntuisiko jos istukka ei olisi edessä, nyt tuntuu sellasina "sarjoina". eli sillon kai lähinnä kun hän on hereillä.
 
Meidän pienet (odotan siis kaksosia) ovat kyllä sellaisia ikiliikkujia mahassa että huhhuh. Siellä mennään aamusta iltaan ja illasta aamuun. Liikkeet näkyvät todella selvästi mahan päältäkin.
Ensimmäiset varmat liikkeet tunsin viikolla 18, mutta sitä ennen oli pientä muljumista mikä aika varmasti oli kyllä noiden liikkeitä.
Ihanaa tuntea miten pienet tuolla möyrivät. <3
 
Takaisin
Top