Mä en julkaissut raskaudesta mitään. En halunnut kaikkien tietävän ja minulle odotus oli niin intiimiä ja henkilökohtaista, ettei se kuulunut minusta someen. On sieltä saanut lukea jokaisesta raskausviikosta päivityksiä ja synnärille lähdöt, kaikki. Itse vieroksuin ajatusta postaa synnytyssalinkin tapahtumia someen ja ennenkuin vauva on ees pesty, niin se on jo sinne infottu. Mutta eihän siinä mitään, jos joku tykkää kaiken siellä jakaa, niin jakakoon. Ei se ole minulta pois. Minulla oli yksi salainen kansio, joka näkyi vain vanhemmilleni ja kummeille ja sinne pistin massustani sitten kuvan viikoilla 37.
Ja sitten se, miksi en halunnut kaikkien tietävän. Minusta oli hauskaa kihistä tyytyväisenä, kun sukulaiset tai tutut höpötti et millos sä lisäännyt ja plaa plaa ja samaan aikaan raskaana ollessani vaan kirjoittelin et nooooh.. saa ny nähdä.. eiköhän niitä muksuja sit joskus putkahda, sen näkee sitten et milloin. Toinen vakavampi syy oli se, että pelkäsin jonkin menevän vikaan ja en tosiaankaan haluaisi sitten joutua siellä somessa kertomaan, että lapsi on kuollut tms.. En varmasti olisi kestänyt kysymysten tulvaa, et kumpi tuli ja millon se syntyy, jos vaikka jotain olisikin käynyt hullusti tai lapsi olisi vammautunut tai mitä vaan... näitä asioita minulla pyöri alkuraskaudessa mielessä ja päätin, että raskaus ja syntymä ei kuulu someen.
Olihan se sitten ihanaa ilmoittaa terveen ja terhakan pikkuisen syntymästä.