Vauvan kotiutumisvaatteet

Minäkin haluan tollasen karhupuvun! [:)] Niin söpöjä!

Meillä on vielä auki tuo vaatetus. Ostin tuon vasemmanpuoleisen velourpuvun(50cm) Lindexiltä, takkikin on aika paksu. Jos on tarpeeksi lämmintä(niinkuin ostohetkellä toivoin), laitetaan se. Alle ihan perus valkoinen kietaisubody ja housujen alle vaikka sukkikset. Tietty sit pipot, sukat sun muut..
Koitan kuitenkin metsästää jotain tollasta karhupukua jos sitä ilman puolesta tarvii, tai jos ei löydy niin sit joku vanupuku. Sinne alle sit toi oikeenpuoleinen päällimmäinen body ja siihen täytyy sit löytää ruskeat housut.. [;)] Ja taas tietty noi perus muut vermeet päähän, käsiin ja jalkoihin. [:D]



 
Mä kattelin aivan kevyempää ku ajattelin et toukokuun puoli alkaa jo tulla lämpösemmät säät ku mitä ny ja aurinkoo.. Saa toki nähä [8|]. Lähinnä aattelin potkupukuu ja si päälle äippäpakkauksen valkoisen puvun pikkase lahkeet ja hihat käärittynä, si tumput ja pipo ja sukkaliinit. Autossa kuitenki matkustelee ja ovelta ovelle ni ei ny hiostakaan o tarkotus toista laittaa [:)].
 
Mä en viel o lyöny lukkoon millä vauva sairaalasta haetaan, mut tässä pari vaihtoehtoa, joita harkitsen:



Neulesetin on mummu neulonu 12v tytöllemme, mut se on edelleenkin ku uus ja tuun käyttämään sitä varmaan tosi paljon. Eli jos on vilponen ilma ni se neulesetti sit päälle sekä pipo, tumput ym..
 
Toi oli tuo karhupuku mulla vissiinkin koko joulun ihanin joululahja. Se oli niin yllättävä mutta niin suloinen että sitä olen siitä asti hypistellyt haltioissani. Paras ystävä sen antoi joululahjaksi mulle [:)]
 
Kävinpä tänää shoppailemassa vauvalle tavaraa. En löytänyt H&M:stä tuommoista karhupukua niinkuin monella on,mutta löysin toisenlaisen ja jotkut teistä varmaan yökkäilee ällötyksen takia,koska siinä on kuva mistä on ollut puhe ja monet eivät pidä ja otin tämän Hello Kittyn siis karhupuvun tilalle ja oli minusta kovin suloinen ja kuin myös mitä tuon puvun alle tulee,tuo body ja nuo housut. [:)] <3 joten meidän kotiutumisvaatteet muuttui alta aikayksikön ja tässä ne..
(Kokopuku 56cm,Body 62cm ja housut 62cm) Ja kun kerta on Hello Kittyä niin täytyyhän sillä olla pienet Hello Kitty tumputkin. Ja tutti,pipo ja sukat myös mukana.


 
Tiiaa huolimatta tuosta kuvasta, tuo puku on kyllä aivan suloinen [:)]

Prismassa olen kanssa ihaillut tuon tyylistä fleecehaalaria, ihanan suloinen keväänvihreä ja siinä taitaa olla vaalenaruskeaa kaverina. Semmoista olen myös himoinnut, äiti kyllä sanoi ostavansa semmoisen joten josko meillä kohta olisi sellainen [:)]
 
Tuo on kyllä kieltämättä hyvän tuntuinen,just semmoin fleece :) Toukokuuhun semmoin sipsakka,ettei oo liian kuuma eikä tuu myöskään kylmä. [:)]
 
Tarviiko, jos toukokuussa laskettuaika enää paksuja pukuja päälle kun lähtee laitokselta? mulla laskettuaika 20 toukokuuta. [8|]
 
En tiedä, ei ole kokemuksia, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että se pieni on vielä niin pieni ja tottumaton tähän maailmaan, että se tarvitsee enemmän lämmikettä pysyäkseen lämpimänä.
 
Mulla on laskettu 22.toukokuuta ja ite oon kyllä miettinyt samaa ja kokematon olen..mutta jotain semmoista kevyttä ja päälle joku vähän paksumpi "Villa"-haalari tai fleece,niinku olen suunnitellutkii jo,mutta sillee kun miettii että mikä on sopivaa niin eiköhän ne sieltä tule..mutta on kyllä tosi vaikeeta tällee ekakertalaisen sanoa,että mitä laittaa pienelle [&:]
 
Mulla la 2.5. enkä nyt silti mitään kovin paksua pukua meinaa kaivaa kotiutumiseen. Kattoo sitten, että mitä se mittari näyttää! Varoiksi pitää kaivaa miehen ulottuville lämpimämpääkin. Näin alkuun suunnitelmissa pitkähihainen body, collegehousut, huppari, sukat, myssy tms. Jos nyt näyttää vielä kelit kovin kylmiltä huhtikuun loppupuolella, täytyy kaivaa kevyttä haalaria tms. esiin.

Jos ois loppu kuusta vasta laskettuaika, niin uskoisin, että sillon on jo aika lämmintä, eikä muksusta varmaan ole kovin kiva läkähtyäkään. Mä oon herrasjestas käyny viime vuona toukokuun lopussa jo meressä uimassakin. Joskin toissa vuonna kesä alkoi mulla tyttökavereilla jo 31. maaliskuuta ja viikossa oli jo ihan kivat rusketukset monilla meistä. :)
 
Täytyy nyt sen verran kommentoida, että aikuinen ihminen ja vastasyntynyt vauva on kaksi täysin eri asiaa. Vauvalla pidetään kesällä mielellään sisälläkin ohkaista myssyä päässä ja kyllä itse laitan toukokuun alussa kevyen vanuhaalarin vauvan päälle. Vastasyntyneen lämmönsäätely on aivan olematonta ja sille on aivan hirveä shokki putkahtaa kohdun lämmöstä "kylmään maailmaan" vaikka äiti olisikin jo normaalisti siinä vaiheessa vuotta talviturkkinsa järveen karistanut... [;)]
 
Tätä oon itsekin miettinyt, enkä ole tullut mihinkään tulokseen vielä, ja la 20.5 ja se voi mennä hyvin kesäkuun puolellekin kun tämä meidän tyyppi päättää syntyä :D Silloin on varmasti lämmintä, mutta olen ajatellut sellaisen fleece asun laittaa sisävaatteiden päälle sitten. En osaa nuita kuvia muokata tollai et monta kuvaa ns samas kuvas niin en ala laittaa niitä tänne :D
 
Vihdoin sain katottua vaatteet pienelle :). Kahet housut mukaan, luultavasti noi valkoset päälle kuitenki, tai sitte mustat ja sukkahousut, en oo vielä varma :).



 
On niin paljo kaikkee ihanaa,että tekis mieli ottaa kaikki sille vauvalle kotiutumisvaatteiksi,mut ei oikee voi [:D] Mullakin muutama ylimääränen vaihtoehto kassissa,jos onkin vaikka kylmä ja sateinen päivä niin laittaa paksumpaa ja sitten on sitä kevyempää :)
 
Mie halusin valita semmoset, mitkä oon itte ostanu :). Tosin tuo haalari on kyllä lainassa, mutta muuten on omia kaikki. Tähän mennessä ei ole kauheita tarvinu ostaa, niin ei silleen hirveästi ollu valinnan varaa :). Ostan jottain sitte, ko tiijän kumpi tulee :).
 
Mutta Lme tuo valkoinen koko puku on ihana,minkä luultavasti laitat ihan päällimmäiseksi vauvalle :) ihanan pehmoisen näköin [:)][:)]
 
Takaisin
Top