Vauvan kotiutumisvaatteet?

Jonziii

Silmät suurina ihmettelijä
Mitä vaatteita olette vauvalle ottanut mukaan sairaalaan, kun olette vauvan kanssa lähdössä kotiin?
 
Hyvä että joku kysyy tätä kun juuri oon pähkäilly saman asian kanssa. Mä oon siis jo 2 viikkoo sitten pakannu vauvalle sairaalakassin johon laitoin pitkähihaisen bodyn, housut, sukat ja pipon. Vaatteet on nyt kokoa 50 mut voipi olla et joudun varautuu myös isompiin vaatteisiin. Mietin et onko tarpeeks kun siis tuodaan vauva kotiin kaukalossa mihin oon laittanu kankaisen kaukalopussin ja sit viltti tulee vaatteiden päälle. Ekana mietin kangashaalaria mut on kyllä liian kuuma olla sit siellä kaukalopussissa. Iskee ihan hirmu paniikki kun huomaa ensimmäisen lapsen kohdalla ettei osaa häntä ees pukea:D
 
Me kotiuduttiin eilen sairaalasta pikkumiehen kanssa. Sairaalakassi-kuvio meni vähän niinku sillai, että mulla ei ollu pakattuna yhtään mitään ennakkoon, koska munhan oli vakaasti tarkotus saada lapsi tähän maailmaan aikasintaan kuun puolivälissä tai vasta sen jälkeen. En ollu siis pitäny kiirettä kassin kanssa, hups! :D Vesien menon jälkeen pakkasin kassia kotona pyyhe haaruksissa, ajatukset sekaisin. Onneks olin tehny listan etukäteen, muuten ois tullu hutilyöntejä paljon enemmän. Vauvalle en pakannu kassiin muuta kuin oman tutin, jota ei sitäkään tarvittu. Pakkasin pienelle oman kassin turvakaukaloon oottamaan, sen sai sit mies tuoda myöhemmin.

Mä pakkasin varmuudeks vauvalle kahta kokoo, 50 ja 56. Meidän pieni on kuitenkin niin mini, et hän meinaa hukkua noihin viiskymppisiinkin vielä toistaseks. Eilen kotiuduttiin sitten kuitenkin niin, että päällä oli pitkähihainen body, jossa on ne käännettävät hihat sormet peittämään, ja housut. Päähän laitettiin myssy. Kevyellä vaatetuksella mentiin ja se riitti hyvin. Laitettiin sit poitsu kaukalopussiin ja tuo oli ihan riittävä varautuminen meidän lyhyelle kotimatkalle. Oli lämmin päivä, joten vilttikin olis varmaan riittäny lämmikkeeks. Ei sitä liikaa kannata näillä säillä pienillekään tupata vaatetta, ku hikihän siinä tulee!
 
Mustaajavalkoista totta tuo yli pukeminen! kuopus syntyi heinäkuussa -14 jolloin oli se hirveän kuuma kesä, katselin vaan neuvolassa kun toiset oli pukenut vastasyntyneet todella lämpimästi ja ne vauvat itki kokoajan siellä :/ Terveydenhoitaja ihmetteli mulle myös, etteikö synnärillä olla lainkaan ohjeistettu.

Mulla nyt rv 41+1 ja oon pakannut perus vaatteiden lisäksi viltin ja neulehaalarin. Ilmat niin vaihtelevia ollut että vaikea miettiä mitä pakkais mukaan. Aattelin jos vähän lämpimämpi päivä niin laittaa vaan vaatteiden päälle viltin kun autolla kuljetaan
Viileämpänä päivänä neulehaalari.
 
Mä oon pakannu vauvalle bodyn ja housut (molemmat koko 50), sukat, tumput, kypärämyssyn ja sellasen nallehaalarin. Mulla on myös varuiks toinen hattu ja villasukat,lapset ja viltti jos onki kylmä. Mulla meinaa LA vasta 27.9 ja jos menee vaikka 2vko yli ni on jo lokakuun puoliväli ja voi olla kylmäki :) mies tuo vauvan ja mun vaatteet sekä kaukalon kun päästään kotiin..

Omaan sairaalakassiin pakkasin vauvalle varuiks tutin, harson ja unilelun ☺
 
Takaisin
Top