Vauvan kotiinlähtövaatteet

pombomushu

Satasella mukana keskusteluissa
En muista, onko täällä jo juteltu tästä... mutta siis... mitä laittaisitte/olette laittaneet vauvalle kotiinlähtövaatteiksi? Oon ihan käsi enkä osaa yhtään ajatella... Body, potkarit/sukkahousut, tumput, kevyt pipo/myssy ja joku kevyt haalariasu? Ilmat lämpenee, mutta välillä on ollut viileämpiä päiviä...
 

Mä oon vähän ulalla siitä, mitä pitäisi laittaa, mutta oon kyllä valmiiksi jo kattonu. Aattelin just bodyn, potkarin(siis kokopotkari, ei pelkät housut), sukat ja tumput, pipo ja sit varuille sellanen kevyt fleecehaalari ilmojen mukaan. Jos nyt hurja helle on, niin jätetään sit se pois. Lisäksi mulla on sellanen ihanan pehmoinen huopa kaukalon päälle, niin lämmittää sekin vähän.

Sukkahousuista oon tutuilta lapsellisilta kuullut, etteivät olis kovin kätevät vastasyntyneelle..Tietty makuja on monenlaisia, mut ite en oo niitä nyt sit ees ostanut.
Puolipotkareita sit taas ovat eniten tykänneet käyttää. Mulla vaan on aikoja sitten ostettu sellanen kokopotkari kotiintuloasuksi, joten se laitetaan:).

 
mie laitoin valmiiksi.
bodyn, potkarit,sukat, pipon tumput,ja haalarin(fleese). ja pienen peiton jos kylmä vaikka mies tulee sit autolla hakeen.Viime kesänä oli todella kylmä tuuli ku toi meiän Juho pääs kotiin (13.6)...
 
Meillä on laitettu:
Pitkähihainenbody
Puolpotkarit
Äp:n kevyt tumput ja sukat
Äp:n Pipo/myssy
Velourhousut ja huppari
Ohut peitto varuiksi mukaan jos on hieman tuulista.
 
Heips! Mulla on käyny niin ihana tuuri että anoppi on kätilö ja kun itselle tuli sama kysymys vastaan niin kysäsimpä anopilta. Ideanahan on että vauvalla tavallaan on "alusvaatteet" -> päälyvaatteet ja ulkovaatteet niinku meilläki, vauvan alusvaatteet vaan peittää melkeen koko vauvan. itse siis pakkasin mukaan pienen pienen kietasupodyn (pitkähihaisen), pitkät sukkahousut, sukat ( vauva on niin pieni että sukilla saa hyvin pienennettyä sukkahousuja) ja tumput (vauva ei pääse rääpimään itseään) näitten pääle ihanan potkupuvun jonka sain anopilta ja sitten semmonen haalari johon vauvan voi laittaa kun lähtee kotio, tosin pienen piponki taisin laittaa. kannattaa kans kattoo että vaatteet ovat mahdollisemman pehmeitä. :)
 
Takaisin
Top