Vauvan kokoarvio

Kinsi

Oman äänensä löytänyt
Heippa,

Itselläni nyt 38 + 6 ja sain eilen neuvolassa neuvolatädiltä kokoarvion, että vauva olisi jo nyt 3,7 kg ja la on vasta ensi viikolla. Mitä teille muille vielä odottaville on sanottu?
Olemme mieheni kanssa kumpikin pitkiä ja neuvolatäti rauhoitteli, että täytyyhän vauvalla olla painoakin, kun pitkä tyttö sieltä on tulossa. Silti alkoi jännittämään, että ensi viikolla varmaan jo lähes 4 kg ja mitä jos menee yli?!
Sovimme neuvolatädin kanssa, että jos vauva ei ensiviikon perjantaihin mennessä synny, niin hän laittaa äippäpolille kokoarvioon. Alkoi tosiaan jännittää, että miten saan vauvan ulos, kun ei lantioni ole kovinkaan leveä. Täti kyllä rauhoitteli, että kyllä se sieltä hyvin mahtuu, kun pää on jo niin hyvin asettautunut ja lähtökuopissa.
Muutama viikko sitten viimeisessä lääkärintarkastuksessa lääkäri sanoi, että vauvan pää on hyvän kokoinen, mitähän sekin sitten tarkoitti... HUOH**
Olen koko raskauden ajan treenannut melkein entiseen malliin punttisalilla ja syönyt aikas proteiini pitoista, mutta terveellistä ruokaa. Varmaan on tuo protskunmääräkin vaikuttanut babyyniin.
Painoa minulle on tullut koko raskausaikana 14 kg, joka oikeastaan pelkästään vatsaan.

Onko teillä muilla tälläisia huolia...?

 
Mulla ultrassa tänään arvioitiin vauvan kooksi 3,7kg ja menossa rv 39+1. Kieltämättä itteäkin hieman hirvittää, jos kovin isoksi vauva kerkeää massussa kasvaa. Seuraava aika annettiin 21.2 jolloin käynnistellään mikäli ei ennen sitä synny. Mutta eipä ne mahaan oo koskaan jääny, ulos jokainen saatu :)
 

Hei. noista painoarvioista ei kannata hirveesti murehtia. Tässä pikkasen taustaa:

rv 36, painoarvio 2600 gr

rv 37, painoarvio 2750 gr

Syntyi rv 38 + 1, paino oli 2525 gr

Ja ultrassa äitiyspolilla kaikki painoarviot todettu, ei käsikopelolla.

 
Meidän vauva kasvoi koko raskauden ajan käyrien yläpuolella ja neuvolassa sanottiin että isokokoinen vauva tulossa. Ultrassa katsoivat viikolla 35+4 ja sillon tyttö painoi jo 3100g ja lääkärit arvioi syntymäpainoksi yli 4 kg. Vielä synnärillä ponnistusvaiheessa kätilöt kokeili käsikopelolla ja ihmetteli vauvan suurta kokoa mutta eipä ollut meidän neiti kun 49cm ja 3334g syntyessään.

Erehtyy ne ammatti-ihmisetkin ;)
 

Minulla vauvan painoarvio 36+0 3,1kg ja tämä siis ultrassa todettu. Koko ajan on neuvolassa puhuttu isosta mahasta ja isosta vauvasta. Vähän kyllä jänskättää, kun esikoinen oli kuitenkin 3,7kg ja ponnistusvaihe kesti sen 1½h ja lopulta jouduttiin välilihaa leikkaamaan että mahtui ulos. Viimeksi lääkäri sanoi et tämä uusi vauva on vähintään saman kokoinen syntyessään kuin esikoinen, joten odotan kyllä sellaista nelikiloista. Mutta jospa se nyt tulis paremmin ulos kun on paikat jo kertaalleen venytetty.

 emoticon

Olihan Iltasanomissa juttua 21-vuotiaasta ensisynnyttäjästä joka oli synnyttänyt helposti alateitse 6 kiloisen vauvan. Että siinä meille tavoitetta.

emoticon

 
Mulle sanottiin maanantain neuvolassa  (silloin rv39+0), et käsikopelolla mitattuna vauva olis ollut noin 3,7kg.. Eilen illalla käytiin sairaalassa vauvan liikkeiden vähyyden vuoksi (kaikki oli ihan ok onneks kuitenkin ♥) ja ultran mukaan painoarvio olikin sit 3,2kg max!
Mä oon pienikokoinen (alle 155cm) ja mieskään ei mikään jätti oo (alle 180cm ja 70kg).. Molemmat ollaan oltu noin 3,5kg syntyessämme joten saas nähdä minkä kokoinen tuo pieni sit syntyessään on.. Arviot on vain arvioita!
 
Täällä oli painoarvio vk 39+2 3,2kg. Uskon että tää on pienempi ku esikoinen joka painoi 4kg syntyessään. Vatsakin on tuntunut pienemmältä. Saas nähdä kui käy. Toivossa on hyvä elää =)
 
36+0 2,9 kg ja viimeisimmän 37+6 tehdyn mukaan 3 kg eli hieman alle käyrän. Saas nähä, mitä tulee ulos. Kummatkin arviot tehty ultrassa.
 
Meilläpäin en ole saanut kertaakaan painoarviota. . Neuvolassa kerran totesi, että ihan hyvän kokoinen on, taisi olla toissa kertanen käynti. Joten, ei hajuakaan minkäkokosta kaveria tässä ollaan synnyttämässä  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a050.gif[/img]
 
Mulle on nyt annettu ultralla kolme arvioo, seurattu r-diabeteksen takia lähinnä.

30+1 arvio 1,7kg.

37+1 arvio 2,8kg ja

38+5 3,3kg.

 
Täällä kokoarviot ollu 37+3 niin 3.3 kg
ja tänää 40+2 painoarvio oli 3.9 - 4.0 kg!

Niin ja nämä arviot tehty ultralla...
 

Mä sain ekan kokoarvion äippäpolilla ultratessa (Rv35+3) 3050g.
Tänään (Rv 38+5) neuvolan täti veikkas käsikopelolla 3500g tai pikkasen yli. En nyt oikein tiiä mihin uskoo... jos menis loppuun asti tai yli, niin olis "pikkunen" varmaan 4kg. Helpottavaa kuulla, että joillain arvioitu tosi isoa, mut onkin sit ollu mukavan kokoinen. Itse olen ollut n.3,5kg.

Sormet ristissä odotellaan, että kuinka iso tyttö sieltä tuleekaan!!
 
Mulle on toi kokoarvio tehty vaa lääkärikäynnillä 2 kertaa ultralla...
viimeisin on rv36+0 ja oli 3147g mut neuvola täti käsikopelolla aina sanonnut et hyvän kokonen sieltä tulee... että lähemmäs 4 kilonen... pelottaa vähän mut en aijo stressii pojan painosta ottaa kunhan on terve ja kaikki on hyvon muutenkin :)
 
Kokeilen kirjottaa jotain, kun ei näy uusinta viestiä.....

Edit: Jep! Insun viesti ei näkyny.
 
Heippa taloon=)

Juu kokoarvioista:) Meillä oli joskus raskausviikolla 35 kokoarvio n.2300g (ihan ultralla katsottiin ja kuulemma suht. tarkkaa). Meidän tyttö syntyi raskausviikolla 40 ja painoa oli 2640g. Hmm.. Eli ei kannata hirmu kirjaimellisesti ottaa noita arvioita:)
 
Esikoisesta muistan kokoarvion olleen joskus vk 37+ 2700g ja sit syntymäpäivän aamuna (39+1) sanottiin tytön olevan 3400g, illalla sitten syntyi tyttö 2850g.
Täällä ei nyt ollut enää ollenkaan kokoarviota neuvolassa.
 
voi luoja, oon saanu tänään shokkihoitoo ; painoarvio onkin nyt 4.4-4.7 kg emoticon
kun viikko sit oltiin kiloo alempana - nyt tutkittiin sit jo lantiookin että mahtuuko tuleen alakautta kunnolla( kuulema mahtuu...!), ja tarvii kuulema ponnistaa poikkipöydästä / eli istualteen jalat tuissa.
let's see, aikamoinen urakka eessä... .. ..
torstaina käynnistykseen , siis viimestään..!HUI!
 
mari82 ompas arvio. Onneks ne silti menee usein väärinki ;)
Että toivottavasti ei ihan noin iso sentäs olis ja mikäs siinä jos kerran mahtuu tulemaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja voimia kovin !!!!

 
Takaisin
Top