Vauvan kanssa seurustelu

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Eli siis kuinka kauan varsinaisesti seurustelette ja viihdytätte vauvaa päivän aikana, jos hoitotoimenpiteitä ja syöttöjä ei lasketa? Ja mitä silloin teette? Satuja, loruja, jumppaa?

Välillä tuntuu itsestä et onko tullut seurustelua juurikaan vauvan kanssa kun aika paljon päivästä vauva joutuu seuraileen kun äiti siivoaa, syö, käy suihkussa, laittaa ruokaa tms. Toki silloinkin tulee koko ajan juteltua vauvalle mutta ei se kuitenkaan oo sama asia.
 
Pitkin päivää laulelen omiani vauvalle ja lähettelen lentosuukkoja (teen pusuttelu ääniä ja poikaa naurattaa:)). Leikkimatolla jumpataan ja katsellaan leluja, sekä "luetaan" kuva kirjaa. Välillä hypitään sylissä ja lennätetään lentokoneena. Pääasiassa kuitenkin juttelen pojalle ummet ja lammet kun teen kotitöitä, selitän mitä tapahtuu milloinkin.
 
Leikitellään loruilla ja lauluilla, katsellaan ja kokeillaan leluja. Suurin osa ajasta kuitenkin taitaa mennä hellittelyyn, läheisyyteen ja silmiin tuijotteluun, suukotteluun♡
 
Paljon ehditte. Mun aika menee enimmäkseen esikoisen viihdyttämiseen. Toki yritän huomioida vauvaaki, lorutella jne. Esikoisen kanssa leikittiin matolla ja lauleskeltiin yms. paljon enemmän.
 
Meillä menee usein niin että yhdessä ollaan ja tehdään esikon ja kuopuksen kanssa.. ja tytöt usein jo ihan kahdelleenkin pelleilevät ja rätkättävät kun viimestä päivää :D lorut ja leikit on molempien mieleen, samoin yhteiset hellittelyhetket♡
 
Me paljon lauletaan. Pojan mielestä hauskin leikki on "jos sun lysti.." ja tällöin taputellaan, heilutetaan käsiä, pomputellaan yms. Voi riemua! :D Kun teen kotitöitä niin puhua pälpätän mitä teen ja poitsu lattialla kuuntelee. Vähän olen jo lukenutkin pojalle. Välillä pyydän koirat meidän lähelle ja poika lumoutuneena seurailee niitä ja yrittää koskettaa :) jos jumppaan kotona niin siihenkin otan pojan mukaan osaan liikkeistä.
 
Huh, aika paljon ehditte. Meillä höpistään yhdessä aamuisin sängyssä kun en jaksa nousta. Päivän mittaan joitain tuokioita kun höpötellään yhdessä, mutta muuten aika menee arkiaskareissa, rempan suunnittelussa ja omatoimisessa opiskelussa. Tietty ulkona vaunuillessa ja lounastaessa menee oma aikansa...
 
Kamalaa, en minäkään ole ehtinyt lorutella varmaan vielä kertaakaan! Esikoiselle luen vauvan äippäpakkauksen lorukirjaa :D
Laulelen kyllä Elastista ja Jenni Vartiaisen biisejä vauvalle kotona, mutta meillä yhteiset hetket menevät enemmän sylittelyyn ja "lentämiseen". Niin ja likka tykkää kun laulan sille pikkukakkosen lauantaiaamun Peter Panin tunnaria! :)
Esikoinen meillä hoitaa vauvan viihdyttämisen.
 
Meillä suosituimmat on molemmilla vedetään nuottaa ja varpailla "tämä pikku possu meni ostamaan ruokaa" :D ja esikko tykkää myös "pää olkapää peppu" ja hämäjämähäkki...pikkulikka nauraa makeasti siskonsa lorutteluille :)
 
Me neidin kanssa päivittäin lauletaan ja tanssitaan, lorutellaan ja luetaan, temppuillaan ja leikitään sekä tietenkin sylitellään paljon :happy:

Opi ja ilo Vauvan kanssa kortit on olleet kivat sekä Vauvojen laulun aika ja Vauvan vaaka cd:t:)
 
Mä olen lyhyehköjä aikoja pojan kanssa. Istuu koliikkikeinussa pöydän vieressä kun syön aamupalaa (jutellaan samalla), välillä on yksikseen leikkimatolla ja välillä jumpataan ja laulan pojalle. Keksin välillä liikkeitä lauluihin ja suukotellaan, mistä tykkää aika paljon. Mutta nää on lyhyitä hetkiä, maks. 15 min. kerrallaan. Paitsi jos on vaativalla tuulella, niin silloin saatan laulaa tai pitää sylissä kauan.

Selitän myös tekemisiäni (ruoanlaitto, lajittelu, siivoaminen, silitys) pojalle. Välillä on kauempana matolla tai koliikkikeinussa, välillä tuettuna rattaissa ihan vieressä.
Välillä nukutaan päikkäreitä yhdessä...eivät vaan ole kovin pitkät.

Vaunulenkillä ei ole kovin paljon seurustelemista. Vauvakahvilassa ja vauvallisten kavereiden kanssa pojalla riittää ihmeteltävää joko sylissä, sitterissä tai matolla.
 
Mulla kans lyhyitä hetkiä (alle 15 min): leikkimatolla/sitterissä/vaipanvaihdon/kylvetyksen yhteydessä ja loruttelua (samat toistuu eli ne mitkä ulkoa osaan), lauluja (tosin jää kotona aika vähille omien lasten kanssa tuo lauleskelu, mut saatan laulaen jutella). Huonoa omatuntoa kannan. Esikoisen kanssa leikittiin ja seurusteltiin paljon enemmän...
 
Meillä yks lempijuttu on kun katsellaan peilistä omaa kuvaa ja kun äiti vie niin lähelle peiliä,että voi koskettaa omaa kuvaa. Siinä on hämmästystä,ihmetystä ja hymyä kerrakseen
 
Ööö... Mä en ite hirveästi kerkeä erillisiä leikkihetkiä pitämään, paljon me nykyään viihdytään lattialla tai sängyllä lelujen keskellä niin, että poika tulee kainaloon ja siinä yhdessä hengaillaan. Varsinainen viihdyttäminen on isimiehen hommia :D
 
Takaisin
Top