Vauvan kanssa kotona

Troll

Satasella mukana keskusteluissa
Meillä vauva vaan nukkuu ja syö päivisin mutta öisin haluaa tissin olevan suussa KOKO AJAN! Mä en osaa enkä uskalla nukahtaa vauva rinnalla ja alan olla aika zombie:hungover: Mites muilla?
 
Meillä alkanut nyt olla vauvalla ilmaa masussa, joka aiheuttaa jonkin verran itkuja ja ähräämistä yöllä. :-/ ilmeisesti myös joku tiheän imun kausikin, kun meillä ollaan myös useasti tissillä. Yöt menee 2-3 tunnin syöttöväleillä... ottaako teidän vauva tuttia? Jos auttais yöllä ettei sun tarvii olla tuttina?
 
Ei auta tutti yöllä, vaikka päivällä sen huoliikin :/ Käytiin muuten äsken neuvolassa punnituksessa eikä painoa ole tullut viime perjantaista yhtään :sad001 Nyt tarvii päivisin ruveta herättelemään syömään ja yölläkin ottaa tissi välillä vaan suusta, että sitten taas kun antaa niin söis ihan kunnolla, eikä vaan lutkuttele tissiä huvikseen... voih ja huoh tätä huolta pienestä!
 
Meillä vauva vaan nukkuu ja syö päivisin mutta öisin haluaa tissin olevan suussa KOKO AJAN! Mä en osaa enkä uskalla nukahtaa vauva rinnalla ja alan olla aika zombie:hungover: Mites muilla?

Meillä aika samanlaista. Nukkuu päivällä 1-3h pätkiä, alkuyöstä nukkuu kahet 1-2 tunnin yöunet omassa sängyssä ja klo 24 jälkeen alkaa ähinä puhina ininä. Saattaa nukkua vartin, puoli tuntia, ehkä tunnin.. omaan sänkyyn en saa laitettua, rupeaa siellä huutamaan. Tätä vääntöä kestää jopa aamu 8 asti. Vauva ei juurikaan itke mutta ähisee kovasti. Jonkin verran masuakin vääntää mutta ei niin välitä olla pystyasennossa. Tissiä syö tosi tiuhaan.

Mä välillä nukahan siihen et vauva on tissillä. Ja vauvakin nukahtaa. Siitä saa just ne yhdet tunnin unet yöllä ;D en osaa imettää ilman valoa niin sit meillä jää valotkin päälle..
 
Tsemppiä sinne Heqq!
Mä oon vaan nyt ihan ihmeissäni, ettei meillä oo paino noussut, vaikka yölläkin ollaan joka hetki tissillä. Ei olla siis päästy edes lähtöpainoon. Ilmeisesti yöllä lutkuttaa vaan huvikseen eikä juurikaan syö... Täytyy nyt alkaa keskittyä siihen, että maitoa kans tulee kun ollaan tissillä!
 
Meillä kanssa poika aikalailla viihtyis tissillä. Välillä suostuu hetken syömään tuttia, että nännit saa lepoa. Alkuun nukkui ensin 4-5h pätkän ja sitten 3h pätkiä yöt, mutta nyt on muutama yö mennyt 2-3h pätkissä. Päivisinkin syö taas tiheämmin. Torstaina olis neuvola, toivotaan että paino on noussut hyvin!
 
Me tultiin just neuvolasta ja pojan paino oli 3,5 kg :O Syntyi siis 4.1. 2,6kg eli on syönyt todella hyvin! Ei mikään ihme jos VÄHÄN ähisee... :D

Tultiin lastentarvikekaupan kautta, hain Love to swaddle up -kapalon ja unipesän.. Jos sais pojan nukkumaan pitempiä unia.. :)
 
Meillä nukutaan n. 2h pätkissä. Ihan ok, kunhan menee itse tarpeeksi ajoissa petiin myös. Hyvä muistaa, että ekaan 3 kk noilla ei kuulukaan oikein olla mitään rytmiä. Kyllä ne unet sieltä löytyy. Nukkukaa vaan aina kun vauva (ja mahdolliset vanhemmat lapset sallii). Olkaa riittävän itsekkäitä. Meille ei esim. oteta vieraita vastaan esikoisen päikkäriaikana, koska haluan itse nukkua silloin vauvan kanssa myös.
 
Täällä yks ihmistutti! Typy roikkuis koko ajan tissillä ja nukkuis sen jälkeen vaan sylissä. Tuttia tyttö ei huoli.. Mua stressaa tuleeko maitoo tarpeeks ja nouseeko paino..... Noh, huomenna onneks th:n kotikäynti niin kuulee tuomion siihen.
 
Takaisin
Top