Vauvan huoneen sisustus

Olenko ainoa jolla ei ole hoitopöytää?
Meillä ei esikoisen kans ollut myöskään eikä silloin ois kyllä mihkää mahtunukkaa ja hyvin pärjättii ilman. Vaippa tuli aikalailla vaihdettua joko meijän sängyn tai sohvan päällä tai lattialla. Ois jääny lähes käyttämättä koko hoitopöytä meillä ja nyt ei edes olla asiaa mietitty.. Ostettii kyllä niitä vaipanvaihto suojia, joka sitten laitetaan kyllä varsinki sohvan päälle jos siinä vaihtaa vaippaa ettei pissat yms lurahda sohvalle sitte :D
Tosin nyt aloin pohtii, että meillä olisi kyllä vessassa lipasto jonka päälle ei tarviis ku hoitoalustan ni sehän menis samasta asiasta.. Hmm, ei kyllä se taitaa olla tuo sänky jossa vaippa nyhjetää pois ja kävellää vessaa ja takas sängyn päälle :)
 
Täytyyki käydä Lidlistä hakees noita roskapusseja samalla, kun morjestaa työkavereita. :wink

Meillä on ihan lipasto mihin saa tuon lisäosan, että siitä tulee hoitopöytä. Lähinnä siks hommattiin, että saa vauvan vaatteet ja petivaatteet jonnekin + onhan se kätevä, kun siitä saa sitten pelkän lipaston. :)
 
Meilläkään ei hoitopöytää ole :) pyykinpesukoneen päällinen toimii vallan mainiosti :) (uskoisin). Meillä pesukone syvennyksessä, eli se rajaa tavallaan alueen niin ettei vauva pääse sivuilta tipahtamaan :)
 
Pitääpä käydä liidelissä, kiitos vinkistä! :) Me saatiin hoitopöytä miehen siskolta, joka itsekkin meinasi että tuli se vaippa monesti vaihdettua jossain muualla kuin siinä pöydällä... Saa siihen kuitenkin ladattua paljon vauvan tavaroita :)
 
Niranda00; Ei ollut vaikea tehdä, itsekkin olen aivan onneton ompeluhommissa. Tein hyvin yksinkertaisesti perustyynyohjeella ja kangas on kernitkangasta. Täytteenä verhoiluvanua, mutta vaahtomuovikin käy. Alustasta olisi voinut tehdä muotoilumman tekemällä siitä 3 lokeroisen ja täyttämällä paksummat kerrokset reunoille.
 
meillä on kans hoitopöytä,tosin ei oltais ite ostettukkaa muttakun ilmasiks saatii ni otettii,epäilen tosin että käyttöä sillä ei liiemmin oo,ku vauvan vaippa kumminkii vessassa vaihetaa ja se hoitopöytä ei sinne mahdu.tosin voihan sen päällä sitte vauvan pukea ym. mut vähälle käytölle jää.
 
Voi, ihania vauvanurkkauksia teillä kaikilla!

Tämä on kyllä minunkin lempiaiheitani; tuota vauvan nurkkausta on laitettu sellaisella pieteetillä, etten ole uskaltanut laskea "työntunteja". :rolleyes: Muutamaan otteeseen olisi kyllä ehkä pitänyt olla kirjoittamassa esseetä tai lukemassa tenttiin, mutta kääpiövaatteiden viikkailu tai harsojen hypistely on yllättäen ollut useimmiten houkuttelevampaa... :oops: Tämän kesän parasta sijaistekemistä. Artesaaniksi opiskeleva pikkusiskoni on verhoillut tuon hoitoalustan ja pinniksen pehmusteen värikkäällä pöllökankaalla.

Ompa samannäköinen Jonnukka tuo teidän hoitopöytälipasto kuin meillä, onko sekin perintökalu? Meidän on peritty vauvan tulevasta mummulasta: äitini ja isäni ovat ostaneet sen vuonna -86, ja se on uskollisesti palvellut meidän kaikkien kolmen siskoksen vauva-aikana. :) Vaihdoin siihen vähän modernimmat vetimet, ja nyt se on taas mielestäni kuin uusi.

Laitoin vielä lähikuvan tuosta pinniksessä olevasta vastasyntyneen laatikosta, joka (yllätys, yllätys...) on äitiyspakkauksen laatikko naamioituna kankaisiin. Olen täysi poropeukalo ompelun suhteen, mutta tuon ohje oli niin helppo, että jopa minä sain siitä suhteellisen siistin! Voin siis suositella, jos joku vielä miettii äippäpakkauksen verhoilua. Ohje on blogista nimelta Kalliolla Kukkulalla.

Vauvan nurkka2.JPGVauvan nurkkaus1.JPG
 
Kaleidoskooppi: voi kuinka ihanan näköinen on tuo äp-laatikko-sänky! :) Ajattelin itse myös, että vuoraisin sen, mutta sitten ajattelin, että laitan pinnikseen vaan täytettä enemmän -jotain kivoja tyynyjä, niin ei sitten tunnu pikkuisesta niin isolta tuo sänky. Vielä on ihan vaiheessa vauvanhuone, mutta jospa näistä kuvista saisin viimeisen kipinän saada ensi viikon aikana sekin valmiiksi :)
 
Kaleidoskooppi: On perintökalu, on siis kiertänyt miehen puolella jo tovin :) Itsekin ostin uudet vetimet ikeasta, odottavat vielä asennusta. Kas, pöydän voikin asentaa noinkin, meillä on tuo hoitotaso edessäpäin ja oonkin ihmetellyt sitä kovasti. Näyttää paljon järkevämmältä! Pitääpä tarkastaa kestääkö ruuvaukset vaihdon. Aivan ihana nurkkaus muutenkin :Heartred
 
Kaleidoskooppi:
Tekis mieli itsekin kokeilla tota äp-laatikon tuunausta, mutta vähän mietityttää kun ei ole noita kädentaitoja ollenkaan, "puuttuu peukalo".
 
voiku olis noin paljon tilaa:).. meil mahtuu pinnasänky kyl just ja just makkarii... ja hoitopöytämon kylppäris. seki meni sinne judt ja just,..... isompaa taloa ootellessa:D
 
Niranda00 ja Känkkis, voin kyllä suositella kokeilemaan tuota ohjetta, jos vaan yhtään ylimääräistä aikaa, jostain vähän kangasta ja ompelukone liikenee! Mä olen ommellut yhtään enemmän viimeksi yläasteella, ja silti tuosta ainakin jotenkin oikeanmallinen ja istuva tuli. laughing6 Ei tarvitse mitään vetskareita väkerrellä tvs., kunhan liittää palat toisiinsa. Ainoa päänvaivaa aiheuttanut juttu oli, että Kelan laatikko on ilmeisesti ollut hiukan erikokoinen, kun bloggari on oman verhoilunsa tehnyt, joten kannattaa mitata vielä uusi laatikko. Itse en enää ikävä kyllä muista noita mittoja. :confused:

http://santtujaiitu.blogspot.fi/2012/03/diy-project-ensisanky.html

Tossa vielä suora osoite ohjeeseen. :)
 
Nyt laitoin oikeaan osoitteeseen :D. Eli meidän asukin nurkka, jos päättää joskun tulla ulos. Ei laitettu vielä omaan huoneeseen kun ajateltiin helpommaksi sijoittaa yösyöttöjen vuoksi pinnis ja hoitopöytä omaan makkariin. Jossain vaiheessa tilaan kivan sisustustarran seinälle :angel13.WP_000202.jpg
 
Olin ihan varma, että tyttö tulee lasketun ajan jälkeen, mutta toisin kävi. Eli meillä ei ollu oikein mitään valmiina. Epäilytti laittaa kovasti valmiiksi juttuja, kun jos olis sit sattunu jotain...
Anyway. Hoito tapahtuu kodinhoitohuoneen pöydällä, jossa on kätevästi laatikoita ja kaappitilaa lähellä tarvikkeille ja vaatteille. Tuleva lastenhuone nimittäin on iiiihan täynnä kaikkea muuta. No, tähän mennessä tyttö on nukkunut perhepedissä tai sängyn vieressä laatikossa. On helpompi yöllä kuin pinnasänky. Ja olohuoneessa on isäni aikanaan minulle tekemä kehto, jossa neiti päivisin nukkuu koirien takia valvovan silmän alla.
 
mä täs just tajusin et meillä ei oo ollenkaa vaipparoskista.ja toi mikä on vessassa ni on iiiihan liian pieni.siispä roskis ostoksilla on vielä kerittävä joku päivä käymää.
 
Oih, minä oon haaveillut kehdosta :) Eipä taida tälle masukille sellaista enää tulla hankittua/tehtyä.
 
Tää poropeukalo haki ikeasta kankaat äippälaatikon koristeita varten, vaikka aluksi vastustin täysin vauvan laittamista pahvilaatikkoon styles/default/xenforo/hmh.gif pinnis on valmis, mutta kun tätä aikaa on tässä niin miksei sitä kokeilis.
 
Tiutsi: Ei meilläkään ole hoitopöytää, ainakin esikoisella pesukone kävi siihen mainiosti. Hän muuten rakasti sitä pientä tärinää, liekö muistuttanut kohtuajoista.

Meillä on lastenhuoneen sisustus nyt miehen loman alettua edennyt siihen malliin, että tänään tyhjensin (periaatteessa valmiin) huoneen ja heti kun jaksetaan, aletaan vetää lasikuitutapetin päälle tasoitetta, sitten hioa ja sitten vetää sinistä sukellusmuumitapettia seinään. Kuulostaa helpolta, jos tietää mitä tekee - me vain emme taida tietää...

Eikä siinä kaikki projektit, vaan tänään aloimme kasata (Aconin Hangar-) leikkikeskusta pihalle. Mies sai nyt sahatuksi ne parrut ja laudat määrämittoihin, huomenna alkaa ruuvaaminen - ja minä olen meistä kahdesta se, joka lukee tekniset piirustukset eli jota saa sitten syyttää:)
 
Takaisin
Top