vauvan huone

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tirppana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tirppana

Jostain jotain jo tietävä
Hei!

Onko teidän pikkuiselle tulossa omaa vauvan huonetta? Jos on, niin oletteko jo laitelleet sitä? Itse olen laitellut tyttelille valmiiksi omaa huonetta, jossa on vaatekaappi, hoitopöytä, leluhylly, raheja ja laatikosto. Huoneessa on myös kiinteä pieni parvi (saapahan isompana rakennella sinne vaikka majoja). Vauvan sänky on meidän makuuhuoneessa. Onko kellään kokemuksia siitä, onko hoitopöytä kovinkin epäkäytännöllinen, mikäli se on sijoitettu toiseen huoneeseen kuin missä pinnasänky on? Meidän makkariin ei mahdu hoitopöytää ja ajatus vauvan hoitohuoneesta tuntuu muutenkin mukavalta... Vauvan huone on ihan makuuhuoneen ja pesuhuoneen vieressä.

Lisäksi olisi mukavaa kuulla kokemuksia siitä, minkä ikäisenä olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen nukkumaan? Itse olen ajatellut, että siirrän lapsen nukkumaan omaan huoneeseen heti, kun imetys on lopetettu ja tyttö alkaa suurin piirtein nukkua yönsä ilman rasittavan monta heräilyä...

Toki, jos joku innostuu, niin tänne voi laitella myös liitteeksi kuvia vauvan huoneista tai "nurkkauksista"!

No mulla ennestään jo yksi tyttö, joten tää tuleva ipana tulee majottumaan samaan huoneeseen siskonsa kanssa. Ensimmäiset kuukaudet nukkuu kyllä samassa huoneessa kuin minä ja mieheni, mutta heti kun jatkuvat yösyötöt on suurin piirtein loppusuoralla, siirrän samaan huoneeseen nukkumaan kuin siskonsa. Minä nukun paremmin, kun en koko ajan herää pieneenkin äännähdykseen.. ja lapsikin oppii suht pienestä pitäen nukkumaan omassa huoneessaan. Ainakin aikaisemmin meillä ollut ihan toimiva ratkaisu.
Remppaa aletaan koht puoliin, ens viikolla [:o], tekemään ja ikeaan olis tarkoitus suunnistaa noin kuukauden päästä. No sitten kun remppa ja muutto on täysin tehty. Saa sitten tavarat laitettua heti paikoilleen, eikä tarvii säilytellä niitä nurkissa montaa päivää. Melkosen kallis reissu vaan [&o]
Varsinaista hoitopöytää ei tule olemaan, koska kahdella aikaisemmalla oli, ja käytin sitä alle puoli vuotta. Koen ainakin itselleni melkosen turhaksi hökötykseksi. Meillä vaipat vaihtuu pesukoneen päällä, vessassa. Ostan siihen sellaisen pehmeän korkeareunaisen hoitoalustan ja seinälle kankaisen lokerikon, missä sitten muutamat vaipat, vaihtovaatteet jne. Luulisin, että kaikista toimivin ratkaisu. Vessahan on suht lämmin aina, valaistuksen pystyy säätämään himmeämmäksi (hahahah.. on jo, kun en jaksa ostaa toista lamppua [:D]), pesuallas lähellä ja hajut pysyy suht hyvin siellä, eikä leijaile heti samantien koko kämpässä. Meillä vessa on pieni, mutta koska kuivausrumpua ei ole, pesukoneen päällä aivan täydellinen tyhjä nurkka tuolle hommalle.  Mulla oli hoitopöytä aikaisemmin sängyn vieressä, enkä mä nyt mitenkään kokenut, että siitä mitään hirveätä hyötyä olis ollut. Että ihan hyvin tuo pöytä voi olla jossain muussa huoneessa kuin sänky. 
Laitan huoneesta kuvia, kun vaan saan sen valmiiks.. Menee kyllä tovi [:D]

Meillä tulee vauvalle oma huone, kunhan nyt ensin löydetään koti, jossa se huone sitten on! Tällä hetkellä asutaan evakossa tilassa, joka muodostuu yhdestä huoneesta (33 neliötä), vessasta, eteisestä ja tuulikaapista. Olishan se kiva kun se oma koti löytyis tässä pian, niin pääsisi laittamaan huonetta ja muutenkin asumaan vähän väljemmin!!

Meillä vauva asustelee meidän makkarissa alkuun ja siirtyy sitten jossain vaiheessa siskonsa kanssa samaan huoneeseen johon vauvalle tulee oma nurkkaus. Sisko on meillä kuitenkin vain joka ke ja joka toinen viikonloppu joten melkein oman huoneen vauva saa. Huone on vielä laittamatta... Nooh, ei tässä kiirus ole [:)].

Hoitopöytäsysteemi tulee samalla tavalla kuin katusutariinallakin kylppäriin pesukoneen päälle ja seinälle vauvasysteemit sitten vaan roikkumaan. Ei mitään erillistä hoitopöytää. Mä ainakin ajattelisin, että on toimiva systeemi.

Parin vuoden päästä sitten tuleekin ajankohtaiseksi suurempi asunto. Omakotitalo olisi meillä haaveissa.

Meillä on omakotitalo ja kovasti ollaan vauvan huonetta suunniteltu. Sisustusta ei olla vielä aloitettu mut sinne tulee hoitopöytä, lipasto vaatteille, hylly, nojatuoli yms. Sinne tulee kaikkea suloista, mä olen ihan mieletön himosisustaja. Pinnasänky tulee tietenkin meidän makkariin.

Minäkin haaveilen nojatuolista vauvanhuoneeseen, jossa voisi sitten aluksi imettää ja myöhemmin lukea iltasatuja lapselle vuoteen vieressä! Kunhan löytäisi jonkin edullisen ja näpsäkän kokoisen...

MEillä kans vauvan huone oikeestaan jo valmis[:)] siitä tuli hyvinkin poikamainen.[:)] ELi luotetaan siihen, että mahassa todella se poika on [:D][:D]

Meillä kans vauva nukkuu,toki ensimmäisen kuukauden samassa huoneessa, mutta sitten siirtyy omaan huoneeseen. Koska tästämeidän makuuhuoneesta ei pitkä ole vauvan huoneeseen. [:)]

vauvan huonetta on niin tosi ihana laittaa [: Voisin olla ihan koko ajan sielä siivoamssa ja järjestämässä tavaroita.[:)]

Meillä vauva nukkuu ekat kuukaudet samassa huoneessa kuin minä ja mieheni. Sisaruksella on oma huone,mutta varmaankin ajan kuluessa hivutamme vauvan nukkumaan siskonsa kanssa samaan tilaan. Heti kun yöt alkaa sujua itkuitta ja imetys loppuu. Esikoinen siirtyi meillä omaan huoneeseen ollessaan 10 kk ikäinen,silloin myös loppui yösyötöt.

Hoitotasoa meillä ei ole ollut varsinaisesti koskaan. Esikoista hoidin pehmusteen päällä joka sijaitsi vessassa pesukoneen päällä. Nyt meillä on kuitenkin kone muuttunut kapeammaksi ja päältä avattavaksi,joten ostimme vauvalle hoitotason (primi sogni),joka nostetaan pinnasängyn päälle. Testailin jo sitä ja todella tukeva oli ja siinä on korkeat reunat. Todella hyvä hankinta,kun meillä ei olisi iso hoitotaso mahtunut mihinkään. Ja toisaalta turhaa maksaa hoitotasosta suuria summia, jolle ei olisi ollut jatkossa käyttöä. Tuon saa helposti vaikka myytyä tutulle tai laitettua varastoon kun sitä ei enään tarvitse.

Takaisin