Vauvan hoitolaukku

Uidi

Vauhtiin päässyt keskustelija
Oletteko jo hommanneet hoitolaukun? Millaisen? Millaisen haluaisit? Mitä kaikkea hoitolaukkuun kannattaa laittaa? Sisältö tietysti muuttuu sen mukaan, kun vauva kasvaa, mutta mitä vastasyntynyt vauva tarvitsee?

Itse en ole vielä hoitolaukkua hommannut, aiemmin joskus se oli mielessä ja päässyt vähän unohtumaan, nyt viikonloppuna tajusin, että täytyy alkaa sitäkin katselemaan. Kovasti haluaisin Marimekon merimieslaukun, mutta en sitten tiedä, onko se kätevä, kun siinä ei ole kuin kaksi/kolme pientä taskua, muuten isoa yhtenäistä tilaa. En ole jotenkin innostunut nimenomaan hoitolaukkuina myytävistä laukuista, haluan, että laukku sopii tyyliini, kulkeehan se kuitenkin mukana muutaman vuoden.
 
Ilmaseksi saatu Finlaysonin hoitolaukku löytyy, mutta on niin pieni ettei sinne juuri mitään mahdu :D En hanki vartavasten mitään hoitolaukkua tuon lisäksi. Otan käyttöön jonkun jo olemassa olevan tai hankin laukun millä on sitten muutakin käyttöä. Kai siellä kuljetetaan vaippoja, puhdistustarvikkeita, harsoja, vaihtovaatteita...
 
En aio hankkia erillistä hoitolaukkua. Käytän jo olemassa olevia. Aika tulee näyttämään mitä kaikkea siellä tarttee mukana kantaa ja millainen on käytännöllinen. Mun laukut on aina sen verran isoja, että sinne ihan hyvin mahtuu vauvan varvitsemat tavarat. Oma kännykkä, lompakko, avaimet ja vesipullo ei isoa tilaa vie :D
 
Meillä on kuopuksella hoitolaukkuna syntymälahjaksi saatu Fjällräven kånken reppu. Tulokkaalle aion pyytä lahjaksi oman :) Repun käyttöikä on huomattavasti pitempi kuin hoitolaukun :)
 
Näitä mä itsekin ajattelin, että vaippoja ja harsoja ym. Ajattelin vain, että te, joille on tulossa jo toinen tai kolmas lapsi, niin oletteko huomanneet tarvitsevanne mukana jotain sellaista, mitä näin esikoista odottaessa ei tule edes mieleen?
 
Toi reppu on kyllä hyvä idea :) enpä tullut ajatelleeksi vaihtoehtona :) En ole vielä miettinyt tätä hoitolaukkuakaan (enkä siis sairaalakassiakaan), ei ole mitään käsitystä siitä mitä kaikkea siihen pitäisi saada mahtumaan, joten veikkaan että menen alustavasti jollain repulla tms. ja vasta sen jälkeen mietin että tarviinko erikseen laukun, minkä kokoisen jne.
 
Meillä on vuoden ikäinen poika ja hoitolaukusta löytyy:

Aina:
-vaipat
-harsoja useita (unirätti, peppupyyhe kuivaamiseen, sillä en käytä kosteusliinoja.. vauvoille vielä puklurätit)
-varavaatteet: 1 body+housut
-ruokapurkki+välipaloja varalle
-lusikka
-nenäliinat
-pari lelua

Shoppailu- ja kyläreissut:
-hoitoalustat kertakäyttöiset (en halua laskea lasta suoraan yleisen wc:n hoitopöydälle)
-ruokalappu
-nokkamuki

Kyllä sen laukun saa aina aika täyteen pakattua :angelic: ja on ollut meillä tosi paljon käytössä!
 
Muokattu viimeksi:
Meilläkin esikoisen kanssa oli käytössä hoitolaukku, jossa oli aina mukana aikalailla samat jutut mitä Karolina tossa jo mainitsi. Mä myös pidin siellä toisia tumppuja (kun vauva tuppas pistään niitä käsiä suuhunsa jolloin tumput kastui, niin en tykännyt pitää pientä märillä) myös 2x housut/bodypaita oli aina mukana, ihan siltä varalta et jos tulee puklut vaatteille tai kakat selästä, niin pääs vaihtaan.
Sit tietty vaippoja, pyyhkeitä, hoitoalusta, jne.
Mulla oli myös pieni ensiapulaukku (semmonen pienen meikkipussin kokoinen) missä on mm. kynsisakset, viila, laastareita, septidiniä, vanua, vanupuikkoja, pikku käsidesi jne.
Sit pidin siellä myös semmosta "imetyshuivia", minkä siis laitoin aina kaulaan ja peitin vauvan imetyksen ajaksi julkisilla paikoilla.
Sit oli kuolalappu/essulappu, lusikka, jotain snäksejä (nää siis myöhemmin kun esikoinen kasvoi, nyt onn1,5v)
Sit itelle oli aina vesipullo mukana joka kulki kätevästi sivutaskussa pystyssä.
Ite siis tykännyt kyl hoitolaukusta :)
 
Kiitos vinkeistä hoitolaukun sisältöön, alkaa pikkuhiljaa hahmottua ja käytäntö sitten vielä kertoo, mitä tarvitaan ja mitä ei. Ostin eilen hoitolaukun, Marimekon Mini Weekenderin. Se vaikutti sopivan kokoiselta, sillä suurin piirtein tuon kokoisia hoitolaukkuja olen ihmisillä nähnyt olevan käytössä.
 
Hoitolaukku on vieläkin hommaamatta. Olen kyllä katsellut niitä, mutta haluaisin vähän jonkun unisex-tyyppisen. Britaxin yhdistelmät meillä on niin on tullut katsottua niiden hoitolaukkua. Osaisiko joku antaa tähän jotain kommenttia? :)

britax-hoitolaukku-2016-cosmos-black.jpg
 
Eka olin sitä mieltä etten osta erikseen laukkua. Sairaalakassina toimiva laukku saa sen jälkeen ajaa hoitolaukun virkaa.. Mutta nyt alkaa kuitenkin oikee hoitolaukku poltteleen.
 
Mä ostin hoitolaukun oikeastaan ihan vaan sen takia että on sellainen neutraali laukku jotta mieskin kehtaa kulkea vauvan kanssa vaunuilla. Itsellä noita laukkuja olisi vaikka kuinka mutta miestä ei taida houkuttaa mun käsilaukun kanssa kulkeminen :D
 
Takaisin
Top