Minä rakastin vauvaa -tai sikiötä- heti alusta saakka, niin palavan vahvasti, etten voinut edes tajuta sitä tunnetta. Ihan viikolla olisiko ollut varmaan 4 tuli kärhämää miehen kanssa ja oltiin muka eroamassa ennen kuin aloitettiinkaan, hän suutuspäissään kysyi, että mitä meinaan "tuolle" tehdä nyökäten mahaani kohti. Satavarma olin, että vauvan pidän ja lennän maitojunalla vaikka takaisin äidille asumaan sossuelätiksi, ei hetkenkään epäröintiä asiasta. Tietysti rakkaus vain kasvoi odotusaikana.
Siksipä olinkin kummissani, kun vauvan synnyttyä päällimmäinen tunne (no väsymyksen jälkeen) oli vain, että tässä tämä nyt on. Oli vähän sellainen olo, kun olisi lopputyön palauttanut. Uupunut, ihan ylpeä mutta siinä se nyt on. Nautin kyllä vauvan kanssa olosta, mutta ei ollut sellainen onnen kukkuloilla olo. Mutta sitä hetkeä, kun se kaikki onni ja rakkaus sitten tulvahti en unohda ikinä.. Katselin vauvaa ja se katseli minua nappisilmillään ja kyynelet valuivat, kun olin niin onnellinen ja täynnä sitä samaa rakkautta, jota häntä kohtaan odotusajankin tunsin :)
Siitä lähtien tunteet ovat olleet vain positiivisia. Olen nyt ymmärtänyt mitä se tarkoittaa, kun sanotaan, ettei ole vihainen henkilölle vaan tilanteelle; kertaakaan en ole ollut vihainen vauvalle, aina tilanteelle. huomaan myös, että sama ei päde miesparkaan.. :D
Ikävöin vauvaa kun hän nukkuu pitkään näin alkuillasta, nytkin, voih :) Ja sitä vastaherännyttä muikeaa pullukkanaamaa parempaa näkyä ei olekaan :)