Vauvalle nimi?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Onko kukaan pyöritellyt vielä vauvan nimeä mielessä???
Meillä ois kolmisen pojan nimeä mietittynä. Käytän vuorotellen niitä ja makustelen. Kaks aiempaa poikaa ovat nimiltään hyvin saman tyyliset ja kolmannelle ei enää tahdo samaa tyyliä löytyä. Voisko olla ihan erilainen kauin isommilla?

Tyttöähän me kovasti salaa toivotaan, mutta yhtään tytön nimeä ei ole edes käynyt mielessä. Niin varma olen siitä, että perheeseen tulee kolmas poika. Tällä kertaa ei ole edes työnimeä vauvalla. Tosin pitänee odottaa ensin se ultra, jotta voinen olla ihan varma vauvan olemassa olosta.
 
löytyy nimi sekä tytölle, että pojalle! mies keksi molemmat nimet ja ne kelpas mulle :P
esikoisen kohdalla oli yks ainut etunimi miehellä mielessä ja sehän kans passas :)
 
Viime raskaudessa ei edes tytölle mietitty nimee ku oltii iha varmoi että poika tulee ja niin kävi ja nyt hassusti toisin päin, en oo miettiny pojan nimee ollenkaa vaan tytön, vaikkakin mies on jo pojalle ainaki yhen nimen keksiny että jos se onki poika. Molemmat on jotenki tosi varmoja tytöstä mut se selviää sitte sillo rakenneultrassa :) Mutta tosiaa tytölle on jo nimi valmiina :D
 
Meilläkin on jo vahvoja nimivaihtoehtoja tytölle sekä pojalle, mutta ollaan ihan avoinna vielä muillekin vaihtoehdoille, jos jotain kivoja nimiä eteen tulee. Me päätettiin tällä kertaa olla selvittämättä sukupuolta etukäteen, joten täytyy miettiä molemmat nimet valmiiksi. :)
 
Tytölle ois nimi selvänä, pojallekkin melko varma.Ite en halua mitään turhan erikoisutta tavoittelevaa nimeä, mutta en toisaalta mitään top10-listojen nimiäkään. Suvun perinnenimet näkyvät jollakin tavoin sekä tytön että pojan nimissä. Ollaan aateltu myös että lapsi saa vain 2 etunimeä eikä nimen suhteen tule mitään kirjoittamisongelmia (esim. w/v, c/k).
 
Tytölle on olemassa jo ihan varma nimi, pojallekkin ehdotelma mutta ei niin varma. Jos tyttö tulee, niin toivottavasti nimi sopii kans.:D
 
Eilen selasin kalenteria ja löysin kolme nimeä tytölle ja neljä pojalle. Jos tulee poika, niin toinen nimi on helppo; mieheni suvun miehillä on melkein kaikilla se. Ensimmäisen ja toisen lapsemme nimet sointuvat kivasti ja haluaisin samaa sarjaa jatkaa. Löysinkin yhden "sarjaan sopivan" vaihtoehdon, jos tulee kolmas tyttö.

En vielä ole miehelleni ehdotuksiani kertonut, kun se yleensä torjuu ne kaikki. Makustelen nyt niitä yksikseni aikani ja nautin ilostani, että olen saanut jotain ihanaa aikaiseksi.

Meillä oman haasteen tuo se, että olemme kaksikielinen perhe. Koska asumme Suomessa, haluan että nimi on suomalaiseen suuhun sopiva eikä siinä ole omituisia kirjaimia/kirjainyhdistelmiä. Ei ole kivaa lapselle, jos se joutuu myöhemmin koulussa kaikille tavaamaan nimeään, kun meillä on jo vaikea sukunimi. Mutta myös mieheni perheen olisi hyvä osata lausua ja kirjoittaa lapsemme nimi. No, onneksi on monta kuukautta aikaa "painia" lapselle sopiva nimi.
 
Mansikkamaa!! Mistä miehesi on kotoisin? Meillä myös kaksikielinen perhe :) Asumme nyt vielä Australiassa ja mies siis täältä kotoisin mutta lokakuussa tulossa Suomeen. Meillä on nimi päätetty jo, on tytön nimet ja pojan nimet. Tosiaan kun miehen perhe puhuu englantia niin ei ole ihan perus suomalaisia nimiä. Hauska juttu on myös se että itse olen aina miettinyt että tahdon lapsilleni ei niin suomalaise nimet.. Mulla on kaukana suvussa (sukupolvien takana) espanjalaista yms verta ja aina ihmiset luulee että olen jostain sieltä.. Ja nyt siis sitten myös miehen isoäidin äiti on aikanaan sieltä tullut Australiaan.. Niin esim tyttö nimissä on etunimi ollut mun lemppareita lapsesta asti mutta se on myös yksi tämän espanjalaisen isoäidinäidin nimistä.. Toinen ja kolmas nimi tulevat mun suvusta jotka olen myös päättänyt itse jo vuosia sitten Hehe. Myös mun kauan ajattelema etunimi pojalle löytyy miehen suvusta isoisoisältä ja miehen kuolleen isän nimi tulee toiseksi nimeksi ( saman toisen nimen antoi pojalleen mieheni sisko tämän vuoden alussa) ja kolmas nimi lapselle myös heidän suvusta. Tietysti olen miettinyt että etunimet ei ole vaikeita myöskään suomalaiseen suuhun kun on puolet suvusta suomalaista :) vielä ei tiedetä yhtään minne asetutaan.. Kun vaihtoehtoja on monia, mies on siis ollut jenkkejen erikoisjoukoissa ja nyt ovat alkaneet kyselemään jos haluaisi mennä takaisin hommiin.. Se tarkoittaisi muuttoa jenkkeihin tai muualle missä tukikohtia on. niin ei sitten ihan perus suomalaisia nimiä viitsi.. Eikä liian vaikeita. Itse olen omaa nimeäni joutunut joka paikassa korjaamaan niin en lapsille tahdo samaa.. Eikä tulevan sukunimenkään kanssa sovi ihan perus suomalainen. (emme ole siis vielä naimisissa vaikka sanaa mies käytän) Kysymys aiheen ulkopuolelta.. Miten saan tuon laskuri kuvan tuohon alas ! :)
 
Mieheni äidinkieli on juurikin espanja :) ja hänen perheensä asuu väli-Amerikassa. Puhumme keskenämme suomea, mutta jotkut sanat vain kuulostavat aivan koomisilta hänen aksentillaan, joten ei sellaista myöskään lapselle nimeksi.

Laskurikuvan saat "omat tiedot" -välilehden kautta "allekirjoitus ja ticker" ja sitten siihen "ticker-teksti" -kohtaan copy-pastella se laskurin osoite.
 
Juu Suomenkielen sanat on niin jänniä kyllä jos ei äidinkieli ole Suomi :) Okei, kiitos, yritän saada toimimaan :)
 
Meillä on pojan nimi valmiina ja tytölle muutama vaihtoehto. Ihan yhtä mieltä ei olla noista tyttöjen nimistä, joten niitä pitää sitten pohtia vielä, mikäli tyttö tulee. Minäkään en halua pienokaisen sukupuolta tietää etukäteen. Haluan pitää asian yllätyksenä ja katsoa, pitääkö oma tuntemus paikkaansa... :)
 
En ole nimeä miettinyt olenkaan.. en edes tiedä, haluanko etukateen tietää, onko tuleva lapsi tyttö vai poika.. Edellisestä tiesimme odottavamme poikaa niin mietittiin nimi valmiiksi, mutta nyt en tiedä yhtään.. Ei ole itsellä minkäänlaista "aavistustakaan" kumpi olisi tulossa, ja toisaalta, ei sillä mitään väliä olekkaan kaiken kokemuksien jälkeen. Toukaksi tulokasta nyt kutsutaan :)
 
Meillä myös kaksikielinen perhe, kihlattu on Ranskasta. Nimet molemmille on kanssa jo, saatiin päätettyä kivuttomasti. Itse olin jo aiemmin päättänyt miettiä lapsilleni nimet, jotka olisivat helppoja lausua kaikkialla. Molempien etunimet ovat ihan ns.tuulesta temmattuja, niillä ei ole "sukurasitteiden" kanssa mitään tekemistä ;-) Poika saisi toisiksi nimikseen oman pappani nimet hieman kansainvälisempään versioon muokattuna, tyttö puolestaan toiseksi nimen, jonka anoppini olisi tyttölapselleen antanut, mikäli sellainen olisi tullut ja kolmas nimi sitten minun isomummulta. Saa nähdä miten ne sitten ihmisten suuhun juurtuvat, väkisin tämä nyt on vähän tämmöstä, kun ollaan kahdesta kulttuurista ;-)
Sukupuoli aiotaan ottaa selville. Kihlatulla on paineet saada tyttö, koska hänellä ei siskoa ole ja veljelläkin on kaksi poikaa. Toki molemmat ovat tervetulleita <3
 
Takaisin
Top