Vauvakuumetta ilmassa mutta...

childofsummer

Silmät suurina ihmettelijä
...Miehellä ei sitten yhtään. Meillä tyttö on nyt 1v ja olen hautonut ajatusta sisaruksesta pienellä ikäerolla mutta mies ei lämpene ajatukselle. Hän haluaa vähintään 3-4 vuotta väliä. En tästä asiasta ole sitten kummemmin alkanut vämmätä mutta mitä teen tälle vauvakuumeelle?? Miten sen saa loppumaan? Onko tämä joku äidin 1v kriisi vai mikä? Onko muita samassa jamassa?

Miksi haluat lapsen? Pelkästään vauvakuumeen takia? Vaikuttaa siltä, että miehesi on asiaa ajatellut ja päätynyt, että isompi ikäero on parempi, mikä on sinun perustelusi 1 vuoden ikäeroon? Pelkkä se että haluaa vauvan koska on "vauvakuume" ei mielestäni kuulosta kauhean harkitulta....

Ehkä keskustelisin vielä miehen kanssa hänen syistään.

En ole sanonut että ainoastaan vauvakuumeen takia tässä olisin lasta haluamassa, come on. Ollaan alusta asti juteltu että todellakin sisarus halutaan tyttärelle mutta molemmilla on eri mielipide tästä ikäerosta. Asiasta ei olla alettu riidellä mutten myöskään sanonut ettei oltaisi tätä asiaa paljon puitu.

1v ikäeroa perustelen ihan sillä että lapsista on hieman vanhempina seuraa toisilleen, vauva-ajan taidot on edelleen hyvässä muistissa ja tukiverkosto on toimiva. Meillä on kaikki edellytykset huolehtia 2 pienestä lapsesta, joten en näe tässä itse mitään väärää, toisin kuin viestisi perusteella sinä näet.

Mieheni ei perustele tätä 4v ikäeroa millään, hänestä se vaan on hyvä. Ei mitään isompaa syytä, kuulemma.

Olen yhden lapsen saanut ruokittua, puetettua ja muutenkin huollettua 1v ikään ja olen kyllä tietoinen että lapsissa riittää hommaa, joten en tässä millään heppoisilla perusteilla ole toista lasta yrittämässä. Tekstistäni saattoi saada kuvan että tässä nyt vauvakuumeen takia olisin sisarusta haluamassa mutta mietitään nyt järjellä, kuka alkaa yrittää lasta vain vauvakuumeen takia?

Tuo on kyllä haastava tilanne, jos ajatukset lasten ikäerosta eivät kohtaa. Minä ymmärrän kyllä miestäsi, koska itse olen suunnitellut myöskin 3-4 vuoden ikäeroa lapsille. Minulla on riittävästi vauvaa vielä tässä yhdessä pian 1 v lapsessa, joka olikin aika haastava tapaus. Nyt on vasta alkanut hieman helpottaa ja haluan pari hieman helpompaa vuotta tähän väliin, että jaksan taas vauva-ajan haasteet. Saan myös sopivasti suoritettua tutkintoni loppuun parissa vuodessa. Minä toivon myös, että isommasta lapsesta on enemmän apua, kun toinen pieni tulee, hän ymmärtää jo, että pienenpää voi sattua ja ehkä jo itse toivookin pikkusisarusta. Jossain tapauksissa pienellä ikäerolla olevat lapset eivät aina olekaan ne ylimmät ystävykset vaan jonkun tutkimuksen mukaan isommalla ikäerolla olevat lapset tulevatkin paremmin juttuun keskenään. Kyllähän se toisen lapsen tulo muuttaa asioita siinäkin mielessä, että yhden lapsen kanssa liikkuminen, hoitoon antaminen yms. on vielä helpompaa kuin kahden pienen. Ehkä miehesi pelkää kuitenkin toisesta lapsesta syntyvää vastuuta. No ajattelin vaan valottaa omia ajatuksiani ikäerosta :) ehkä saat jostain näistä ajatuksesta jotain.

Minun mielestä pitääkin olla vauvakuumetta ilmassa, jos rupeaa lasta tekemään :) piti vielä kommentoida tuohon kuume asiaan.

Takaisin