Vauvakuumeilijan lisäravinnearsenaali ja muut kikkakolmoset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä lisäravinteita ja muita raskauden alkamista edistäviä juttuja teillä on käytössä? Myo-inositol, greippimehu, omenaviinietikka, maca, punaviini, vehnänalkioöljy, gelee royale...? Muita?
 
Mulla käytössä gelee royale, greippimehu, foolihappo, mamavitskut ja villasukat! Taisi olla joku kiinalainen uskomus et villasukat pitää olla jalassa jotta kohtu pysyy lämpimänä. :)
 
Foolihappo nyt ainakin, pyrin ottaan joka päivä 400 mikrogx6 ku en kerennyt viime raskaudessa saamaan isompaa reseptiä näille.
Akupunktiota oon käynyt ottaan stressin lieventämiseen (hoitaja tietää mun yrittävän raskautua).
Ferrodan 100mgx2 menee kans ku huomaan omasta oireistoistani että jotain häikkää on varastoraudassa (hengästyminen, väsy, hiuksia lähtee..).
En nyt tiiä onko tää raskautumisen ”kikka kolmonen” mut rakastelun jälkeen en nouse enää sängystä enkä esim käy alapesulla/pisulla. Ainakaan siis kun yötä vasten harrastetaan, aamulla oiskin temppu pysyä koko päivä maaten sängyssä.. :laughing001:laughing021
Villasukat mulla on jaloissa kesää talvea :smiley-angelic006

Greippimehua pitäiskin hakea taas kaupasta: mulla se auttaa ainakin et paikat pysyy, noh, mehukkaina :rolleyes:
 
Mitä tuumitte, jos kkm jälkeen ottaa macan taas käyttöön, olisiko se hyvä idea? Vai sekottaako se liikaa hormonitoimintaa:bored: Mistään en ole tähän vastausta löytänyt että olisiko turvallista:hilarious:
 
Tärppikierrossa oli gelee royale, karpalomehu, omegat ja foolihappo.

Söin muutenkin tosi terveellisesti ja jätin punaisen lihan pois. Karpalomehu oli joku kikka kolmonen jos haluaa yrittää tyttöä... :hilarious:

Siinä kierrossa tärppäsi, vaikka yhdyntä loppui ennen o+ ja mulla vaikeuksia tulla raskaaksi. Ennen sitä yritettiin monta kuukautta tismalleen oviksen aikaan ja sen ympärillä tuloksetta.

Luulen että ruokavalion keventämisestä oli suurin apu, kun olen reilusti ylipainoinen.

Ai niin ja oltiin yhdynnässä poikkeuksellisesti 2 kertaa päivässä sekä aamulla, että illalla 2 päivää ennen ovista, mikä maksimoin siittiöiden laadun. :)
 
Osaisiko joku vinkata jotain valmistetta miehelle sperman laadun parantamiseen? Muistan lukeneeni jostain tietystä, mutta en nyt äkkiseltäännsitä löytänyt. Itsellä on käytössä raskausvitamiinit ja sekalaisia muitakin vitamiineja vielä lisäksi.
 
Olikohan niin että E-vitamiini (vehnänalkioöljy) oli hyväks myös miehelle :think005 Varmaan mies hyötyis myös B-vitamiineista.. Sen muistan että tomaattimehu on hyvä spermalle, ylipäätänsä tomaattien sisältämä lykopeeni, joten pastaa ja ketsuppia nassuun laughing7
 
Foolihappoa syönyt puolen vuoden ajan, rautatabuja, omegaa ja muut ravintolisät päälle. Tuorepuristettua greippimehua joka päivä. Kuukausi sitten otin myös macan testiin.
 
joskus viime vuonna kokeilin geleitä, pari kiertoa siveydenpuukapselia myös, greippiä aina alkukierrosta ja mammavitskuja tietty. nyt on usko mennyt poppaskonsteihin ja enää ei ole muuta kikkakolmosta kuin vitamiinit ja villasukat, jotka muutenkin on koko ajan jalassa ettei paleltais :hilarious:
 
Macajauhe oli pakko jättää pois heti alkuun, tuli kovia vatsakramppeja siitä ja melkein laatta lensi. Greippimehu ollu edelleen käytössä. Edellisessä kierrossa söin saksanpähkinöitä pienen määrän päivässä (säännöllisesti) ja raskauduin ihan ekaa kertaa elämässäni,mutta meni kesken kuitenkin ihan alussa. Anyway.. lueskelin jostain englanninkieliseltä sivulta, että saksanpähkinät auttaa tuottamaan progestonia ja parantaa kohdun verenkiertoa ja vaikuttaa muutenkin kuulemma positiivisesti hedelmällisyyteen naisilla ja miehillä. Niissä on runsaasti kasviperäisiä omega3-rasvahappoja ja e-vitamiinia,mineraaleja jne. muutenkin ne on ihan hyviä naposteltavia pienissä määrin. Aattelin seuraavassa kierrossa napsia niitä ja kokeilla tärppääkö uudelleen! Beaming Face With Smiling Eyes
 
Osaisiko joku vinkata jotain valmistetta miehelle sperman laadun parantamiseen? Muistan lukeneeni jostain tietystä, mutta en nyt äkkiseltäännsitä löytänyt. Itsellä on käytössä raskausvitamiinit ja sekalaisia muitakin vitamiineja vielä lisäksi.

Täältä palstalta toisesta keskustelusta luin että Inoman kapseleita voisi mies syödä. Ja sitten oli joku lisäravinne, olikohan Sermatrop Alfa :)
 
Gelee royale oli kaks kiertoa mukana viime yrityksessä, ovulaatiot vahvistui selvästi ja tokasta gelee-kierrosta plussa. Geleet otan nytkin käyttöön kun lähdetään seuraavaa "työstämään" :Kissing Face With Closed Eyes:
 
Tärppikierrossa oli gelee royale, karpalomehu, omegat ja foolihappo.

Söin muutenkin tosi terveellisesti ja jätin punaisen lihan pois. Karpalomehu oli joku kikka kolmonen jos haluaa yrittää tyttöä... :hilarious:

Siinä kierrossa tärppäsi, vaikka yhdyntä loppui ennen o+ ja mulla vaikeuksia tulla raskaaksi. Ennen sitä yritettiin monta kuukautta tismalleen oviksen aikaan ja sen ympärillä tuloksetta.

Luulen että ruokavalion keventämisestä oli suurin apu, kun olen reilusti ylipainoinen.

Ai niin ja oltiin yhdynnässä poikkeuksellisesti 2 kertaa päivässä sekä aamulla, että illalla 2 päivää ennen ovista, mikä maksimoin siittiöiden laadun. :)


Tiiätkö mä aion juoda itteni karpaloksi tässä yrityksessä, jos seuraavalla ois vähemmän tavaraa jalkovälissä :tears:
 
Tiiätkö mä aion juoda itteni karpaloksi tässä yrityksessä, jos seuraavalla ois vähemmän tavaraa jalkovälissä :tears:

Mä uskon nyt näihin kikka kolmosiin, koska miehen suvussa on nyt 12 poikaa ja 2 tyttöä joista toinen on meidän. :tears:

Todennäköisyydet näytti kaikkea muuta, joten sattumaan on vaikea enää uskoa.
 
Yk3 lähti meillä käyntiin ja mitäs kikkoja täältä löytyykään. Luettelempa ensin mun normivitskut ja lisäravinteet ja sitten mitä olen ottanut ihan tähän kiertoon uutta kikkapussista käyttöön.
D vitamiini
C vitamiini
Solgar prenatal monivitsku
Sinkki ja kupari
B vitamiini lajitelma jossa myös foolihappo
Nac
Greippimehu ovikseen asti aamuin illoin 2dl
Mehiläisen siitepöly
Mustakumina siemen
Karpalact kuuri meneillään(hiiva)

Ja sitten uudet

L-arginiini
Gelee royale 2tabl ovikseen ja loppukierto 1tabl
Seleeni
Ubikinoni
Melatoniini(en ole muistanut ottaa, mutta kovasti yritän nyt sen ottaa yövuoron perään huomenaamulla)

Melatoniinista sen verran, tarkoitusko olis ottaa koko kierron?

kp4 meneillään ja menkat loppunee tän päivän aikana. Kiva nähdä tuleeko tässä kierrossa tulosta tän arsenaalin kanssa. Onhan noitakin jo melkonen määrä mitä normisti vedän. Mehiläisen siitepölyllä toivon auttavan kevään kautta ajatellen, josko oireilisi vähemmän kun sais ennakkoon tätä. Mulla on se sana nyt hukassa, ehkä ymmärrätte:tears:
 
Toi karpalomehuhan vissii muuttaa naisen phta suosimaan tyttösiittiöitä. Näin oon kuullut. :D

Mulla ei ekassa ollut tärppikierrossa muistaakseni muuta kuin perusvitskut. Kokeilin kyllä kaikenmaailman juttuja, mutta eivät toimineet. Toinen tulikin yrittämättä niin ei kerinnyt testailla mikä voisi vaikuttaa.
 
Muutama vuosi sitten aiemmissa raskauksissa, joista useampi km, ei ollut muuta kuin äitiysvitamiini ekasta raskaudesta lähtien sekä sinkki.

Viime keväästä söin jo ennakoiden 2-3 krt/vko äitiysvitamiinia (luontaistuote -liikkeestä), ja kesällä kun käytiin yrittämään, niin päivittäin. Kun ei alkanutkaan kuulua raskautta, niin tuli lisäiltyä monenlaista.

Syksyllä tutkitutin ferritiinin, joka olikin ihan liian matala-> rautaa, useampaa eri merkkiä vaihdellen alkuun 20-50mg/vrk, vuodenvaihteessa meni jo 100mg, nyt 200mg/vrk. Hidas nosto ja eri tuotteet vstsavaivojen takia. Rautatableteissa itsessään on myös c-vitamiini, mutta otan yhden kapselin vielä lisäksi.

Folaatti&b12 tabletit, mutta näitä en ole syönyt päivittäin, kun yksissä rautatableteissakin on folaattia, enkä oikein tiedä mikä on turvallinen maksimi. Tietäiskö joku teistä? Nyt syönyt siis joko 400/650/800 /vrk.

Syksyllä/alkutalvesta gelee royal 2-3kk.

Joskus talvella sinkki+kupari tabletit mukaan syötäväksi.

Nyt tässä talvella/kevättalvella 2-3kk ubikinon/q10.

Ja ihan muutama vko sitten äitiysvitamiinin loppuessa ostin tilalle vaan folaattitabletteja.
 
Muutama vuosi sitten aiemmissa raskauksissa, joista useampi km, ei ollut muuta kuin äitiysvitamiini ekasta raskaudesta lähtien sekä sinkki.

Viime keväästä söin jo ennakoiden 2-3 krt/vko äitiysvitamiinia (luontaistuote -liikkeestä), ja kesällä kun käytiin yrittämään, niin päivittäin. Kun ei alkanutkaan kuulua raskautta, niin tuli lisäiltyä monenlaista.

Syksyllä tutkitutin ferritiinin, joka olikin ihan liian matala-> rautaa, useampaa eri merkkiä vaihdellen alkuun 20-50mg/vrk, vuodenvaihteessa meni jo 100mg, nyt 200mg/vrk. Hidas nosto ja eri tuotteet vstsavaivojen takia. Rautatableteissa itsessään on myös c-vitamiini, mutta otan yhden kapselin vielä lisäksi.

Folaatti&b12 tabletit, mutta näitä en ole syönyt päivittäin, kun yksissä rautatableteissakin on folaattia, enkä oikein tiedä mikä on turvallinen maksimi. Tietäiskö joku teistä? Nyt syönyt siis joko 400/650/800 /vrk.

Syksyllä/alkutalvesta gelee royal 2-3kk.

Joskus talvella sinkki+kupari tabletit mukaan syötäväksi.

Nyt tässä talvella/kevättalvella 2-3kk ubikinon/q10.

Ja ihan muutama vko sitten äitiysvitamiinin loppuessa ostin tilalle vaan folaattitabletteja.
Oon käsittänyt, että 1000 eli 1g on maksimi, jota enempää ei folaattia pitäisi päivässä ottaa. Mulla oli yritysaikana monta eri purkkia ja purnukkaa ja monessa oli folaattia. En muista paljonko silloin sitä tuli yhteensä, mutta silloin yritin etsiä tietoa tuosta liikasaannista ja maksimimääristä.
Plussatuulia:blowing:
 
Ei mutta hetkinen, joillekin on lääkärin määräyksellä 5mg vuorokausiannos foolihappolisää. Että ehkä se ei ihan hirveän paha voi olla jos menisikin vähän yli 1mg päivässä, hmmm.
 
Takaisin
Top