Vauvakuumeilija, käytätkö alkoholia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuore artikkelimme kertoo, että raskauden ensimmäisinä viikkoina käytetty alkoholi suurentaa keskenmenoriskiä. Asiantuntija suositteleekin ettei alkoholia käyttäisi edes yrittäessä. Käytätkö sinä alkoholia yritysaikana?

Itse kyllä käytin satunnaisesti alkoholia yrittäessänikin. Silloin pyrin olemaan käyttämättä, jos oletettu kuukautisten alkamispäivä lähestyi (ja raskaus oli mahdollinen), mutta siinäkään en ollut ehdoton ja kiertokin heitteli.
 
Kyllä saatoin oluen pari juoda tai vähän punaviiniä. Muutenkaan en ole juonut isoja määriä, niin en nähnyt tarpeelliseksi jättää kokonaan pois ennen plussatestiä.
 
No mun alkoholin käyttöni on pääasiassa yksi olut kerrallaan ja sellaisen juon 2-5 viikon välein. Joten vastaus on että kyllä käytän, jos mieli tekee ottaa tuo yksi joskus ja jouluna, kierron vaiheesta riippumatta :grin
 
Normaalisti juon 2-3 annosta viikossa, saunaolut tai - lonkero. Elokuusta saakka olen ollut vallan ilman alkoholia, halusin kokeilla olla loppu vuoden juomatta alkoholia.
 
Normaalisti käytän, mutta nyt kun toiveissa raskaus, niin en ole halunnut käyttää. Kuumeisesti jännitänkin joulun aikaa, kun pieni perhepiiri ja aina ollut tapana juoda viiniä, terästettyä glögiä ym. Että mites nyt sitten :D Jos kieltäydyn viinistä, niin puolison vanhemmat ja omat sekä sisarukset arvaa kyllä mistä kyse :D Ja voi kun haluais, että voi sanoa kaikille ihanat uutiset sitten joskus ihan yllärinä :happy8:happy7
 
Olen käyttänyt normaalisti koko yritysajan. Viime aikoina on tehnyt vähemmän mieli, joten on sitten jäänyt.
 
Käytän alkoholia tosi satunnaisesti normaalistikin, niin oli helppo jättää hoitojen alkaessa kokonaan pois. Ennen hoitoja join lähinnä kierron alkupuolella jos join.
 
Takaisin
Top