Vauvakuume, eikä puoliso ole samoilla linjoilla

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko sinulla ollut kova vauvakuume, mutta puoliso ei ole ollut suostuvainen yrittämään vauvaa? Tai toisinpäin, onko puoliso halunnut aloittaa vauvan yrittämisen, mutta itse et?
 
Enemmänkin miehelle tuntuu olevan ihan sama tuleeko vauvaa vai ei. Ei stressaa asiasta eikä näe kovin paljon asian eteen vaivaakaan. Osaisipa itsekin olla stressaamatta, mutta pitäisi peiton alla nyt jotain vipinää edes olla.
 
Oli ensin näin. 3 kk ajan sanoi että ei halua enää toista lasta. Nostin aina parin viikon/kuukauden välein esiin. Sitten yksi aamu ilmoitti että ”tehdään” vaan toinen lapsi. Nyt yk2. En kyllä tosiaan mitenkään infoa häntä oviksista tai muista tai puhu jatkuvasti tästä vauvakuumestani. Mutta nyt on lupa tulla jos on tullakseen. :grin
 
Mulla puolivahingossa alkanut raskaus päättyi keskenmenoon hiljattain ja tämä laukaisi itselle ihan järkyttävän vauvakuumeen. Meidän oli tarkoitus aloittaa yritys ensi vuoden puolella, joskus kevään korvilla. Nyt tekisi mieli hirveästi alkaa yrittää uudestaan heti, kun km:n jälkeen kierto taas alkaa pyörimään, mutta mies puhuu, että lykättäisi koko projektia ensi syksyyn! Voihan se olla, että hormonit vielä hyrrää ja mieli muutenkin nyt sekoilee, mut mulla on niin vahva tunne siitä, että haluun vauvan alulle NYT, enkä vuoden päästä. :sorry: Tiedostan kyllä, että se olisi järkevämpää aikaisintaan ensi keväänä, koska km oli aika raju koettelemus kropalle, mutta mieli sanoo muuta. Jotenkin km:n jälkeen pelottaa, että ei onnistuta kuitenkaan ja joudutaan odottamaan pitkään, ennen kuin etenevä raskaus saadaan alulle. Luottamus omaan kroppaan on nollilla. En haluaisi jäädä odottelemaan, mä en myöskään enää tästä nuoremmaksi muutu.
 
Mies on PIKKU hiljaa lämpeämässä ajatukselle :) Meillä nyt käytössä keskeytetty yhdyntä, kuinka nopeasti jengi on tullu tällä menolla raskaaksi? Ärsyttää kun mies pohtii kaikki mahdolliset seikat ja mä haluun vauvan.
 
Mies on PIKKU hiljaa lämpeämässä ajatukselle :) Meillä nyt käytössä keskeytetty yhdyntä, kuinka nopeasti jengi on tullu tällä menolla raskaaksi? Ärsyttää kun mies pohtii kaikki mahdolliset seikat ja mä haluun vauvan.

Jos tarkoitit, kuinka nopeasti tulee raskaaksi keskeytetyllä yhdynnällä niin voi joutua odottamaan loputtomasti. Joskus käy hyvä/huono tuuri ja tuleekin raskaaksi, mutta toisilla se on ollut hyvinkin tehokas ehkäisykeino. Toivottavasti miehesi lämpenee pian yrittämään. :)
 
Mies on PIKKU hiljaa lämpeämässä ajatukselle :) Meillä nyt käytössä keskeytetty yhdyntä, kuinka nopeasti jengi on tullu tällä menolla raskaaksi? Ärsyttää kun mies pohtii kaikki mahdolliset seikat ja mä haluun vauvan.
Ehkä kannattaa puhua miksi mies ei halua vauvaa nyt (tai joskus). Toisaalta se on hyvä pohtia etukäteen kaikki puolet että on oikeasti valmis siihen kun elämä muuttuu... Oon ite ollut se osapuoli joka ei halunnut vauvaa vielä, vaan sitten joskus. Kyllähän se sitten joskus tulikin lopulta munkin mittakaavan mukaan, mutta kyllä oli turhautunut puoliso monta vuotta.
 
Mulla ollut vauvakuume jo pidemmän aikaa kun olen kolmannesta haaveillut. Mies on kylläkin sitä mieltä, että lapsiluku on nyt täynnä. Saa nähdä muuttuuko hänellä mieli vielä..
 
Mulla ollut vauvakuume jo pidemmän aikaa kun olen kolmannesta haaveillut. Mies on kylläkin sitä mieltä, että lapsiluku on nyt täynnä. Saa nähdä muuttuuko hänellä mieli vielä..

Hei, meillä muuttui mieli, kun lapset vähän kasvoi. Itsekin olen jo pidempään toivonut kolmatta. Meillä on poika syntynyt 1/15 ja tyttö 5/17. Nyt saa kolmas tulla, jos haluaa. Tsemppiä myös sinne! Toivottavasti molempien toive toteutuu kolmannesta.
 
Hei, meillä muuttui mieli, kun lapset vähän kasvoi. Itsekin olen jo pidempään toivonut kolmatta. Meillä on poika syntynyt 1/15 ja tyttö 5/17. Nyt saa kolmas tulla, jos haluaa. Tsemppiä myös sinne! Toivottavasti molempien toive toteutuu kolmannesta.
Kiitos tsemppiä, toivottavasti aika tekee tehtävänsä myös meillä:)
Plussatuulia sinulle:happy:
 
Takaisin
Top