Vauvakutsut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anjuska86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Anjuska86

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei!
1. Onko mautonta järjestää sellaiset marraskuussa itse, vai pitäiskö vaan toivoa että joku kaveri ottaa asioikseen?

2. Olisiko ohjelmaideoita? Toivoisin jotain hauskaa, rentoa ja "normaalia". Eli ei herkistelyä ja liian söpöä.

3. Miten voi tahdikkaasti ilmaista lahjatoiveensa? Haluan joko yhteisen lahjakortin johonkin tai jotenkin rajata toiveita esim. vauvaleluihin. Voisin tehdä myös listan pikkutarvikkeista, joita puuttuu. Onko kamalaa?? Pelkään saavani vauvanvaatteita, jotka ei vastaa tyyliäni. Jäävät siis käyttämättä. Olen saamassa tytön, joten suuri vaara ällösöpöihin pastellisävyisiin hörhelöihin on!
Ilman lahjojakin voisin kutsut pitää. Se ei kuitenkaan ole tärkeä asia. On kurjaa jos kaverit tuhlaa johonkin, mikä ei ole mulle mieleistä.

Vähän samoja juttuja olen itse miettinyt. Ajattelin kysyä yhdeltä ystävältä, josko hän auttaisi vauvakutsujen järjestämisessä ja toivoa, että puhe kääntyisi myös lahja-asioihin :) Oma-aloitteisesti en varmaan kehtaa pyytää mitään.

Ei ole musta tyhmää järjestää kutsuja ihan itse. Olen ollut kutsuilla jotka odottava äiti itse järjesti :) Ohjelmanumeroita en osaa ehdottaa, netistä varmaan saa hyviä ideoita? Entä jos otat jonkun kaverin mukaan järjestelyihin? Vähän kuin "kaasoksi"? :) Jonkun jolta pyydät vinkkejä ja ideoita, ja vaikka hänen kauttaan laitat näitä lahjatoiveita liikkeelle. Jollei muuta kehtaa sanoa, niin voithan kuuluttaa yleisesti että söpöilyvaatteet ja röyhelöt ei ole sun juttu, ja ne jää kaappiin jos niitä jostain lahjaksi tulee.

Mulle ei tullut moinen edes mieleen esikoisen raskauden aikana mutta nyt olen miettinyt vauvakutsuja eritavalla. Ajattelin kutsua naapuri&ystävä mammoja kylään ja pitää vaihtikset, vaihtokutsut. Tällöin kaikki toisi itseltään ylimääräisiä lastenvaatteita&tavaroita, jotka pistetään esille ja vaihtokaupalla saa itselleen muilta uusia leluja ja vaatteita ym tavaraa. Siihen rinnalle pientä tarjottavaa niin eiköhän siittä mukavan iltaman saa aikaiseksi! :) eikä kenenkään tarvitse miettiä rahalla pläräämistä jne.

Mä oon tässä nyt miettinyt että onko se ihan tyhmää pitää vauvakutsuja kun on jo 4 lapsi? Haluaisin kovasti koska jokainen lapsistani on yhtä rakas. .mutta en tiedä sitten mitä muut ajattelee ja en just tiedä keneltä pyytäisin apua juhlien järkkäämiseen. Edelliset juhlat olivat kaverit järjestäny mulle yllätyksenä.
Monella kutsuilla kun olen itse ollut vieraana niin on annettu lahjatoivelista jo kutsumisvaiheessa, joten sillä ainakin saa sitä mitä toivoo.

Oon nyt tehny kutsulistan vauvakutsuille.
Ajattelin tehdä tapahtumakutsun faceen ja lisäksi infota tekstarilla.
Lahja-asiaa ajattelin ohjata sanomalla että lahjoja ei tarvi tuoda ollenkaan, mutta jos haluaa jotain tuoda niin voi osallistua tarjottavien tekoon tai jakaa ihastukseni Brion puisiin leluihin.

Ostan yksivärisen vauvapeiton tai esim. pussilakanan johon vieraat saa kirjoittaa/piirtää kangasvärillä vauvalle jotain. Sit jokainen vois tuoda vauvakuvansa, ja arvaillaan kuka on kuka. Siihen pikkupalkinto voittajalle.
Muuten vaan höpötellään ja herkutellaan.
Pyydän naisia ottamaan omat lapsensa mukaan.

Mun mielestä voi tottakai pitää kutsut, vaikkei mahassa kasvaisikaan esikoinen!

Mä kun olin yksillä kutsuilla niin siellä arvailtiin odottavan äidin vatsanympärystä ja vauvan syntymäpäivää ja mitat tietty. Voittaja julkistettiin sitten kun vauva oli syntynyt. Ja arvailtiin myös vauvan tukan väriä ja määrää.
Yks perinteinen leikki on kilpailu äidin ja isän välillä kumpi osaa laittaa vaipan nukelle nopeammin ja oikeinpäin . Tämä ei tietenkään onnistu jos juhliin kutsutaan vaan naisia , tuskin se tuleva isä silloin haluaa olla paikalla:grin
Joo,kyllä munkin täytyy juhlat saada kun pikkujoulutkin jää väliin tänä vuonna :)

Mulla oli eilen vauvakutsut. Mun rakas sisko ja paras ystävä järjesti sellaset pienet kutsut johon kutsuttiin parhaat ystävät ja mun anoppi (anoppi siksi, koska on maailman paras anoppi ja myös siksi, että on hänen ensimmäinen lapsenlapsi ja hullaantunut pikkuiseen alusta alkaen). Kutsuilla syötiin suolasta ja ystävät leiponeet upean vauvakakun. Siskon mies taiteillu vaunupipareita. Ja kun ei ole ihan 100 varmaa kumpi tulee, teema oli tyttöpoika-teema. Ilmapalloja oli sekä vaaleanpunaisia-, että sinisiä. Lahjat oli myös samaa laatua. Vauva sai lahjaksi bodyja ja housuja. Vaippakakku oli hieno (ystävä laittanut vaipat kakun muotoon). Ei tarvitse heti lähteä vaippaostoksillekaan. Anopilta tuli myös 100 euron lahjakortti, joka mun täytyy käyttää itseeni, ei mieheen, lapseen, yhteisiin juttuihin vaan itseeni - käski anoppi:)

Syömisen lomassa mulle annettiin tehtäväksi piirtää yhteen vauvan paitaan mitä halusin, sitten paita kiersi kaikilla ja se paita tulee kehyksiin ja seinälle. Sitten sisko oli hankkinut pienen kirjan, jossa oli runoja ja vieraat arvaili kumpi tulee, milloin syntyy, paino, pituus ja tietty mitä tulee nimeksi :) Se joka arvaa suunnilleen oikein, tarjoan päivällisen :) Nimiehdotukset kun katsoin, niin pojan nimen moni arvasi oikein, mutta tyttö meni mönkään vähän kaikilta. Pientä tyttöä moni veikkasi :Heartpink

Tuleva vauva on niin hieno ja iloinen asia, että mun mielestä siinä kyllä on aihetta juhlaan, olkoonkin ensimmäinen tai viides :)
Itse en ole niin "lahjojen perään", tärkeää on että mahdollisimman moni tulisi vaan paikalle. Juhlissa kuin juhlissa lahjalista on mun mielestä kätevä juttu; eihän sieltä tarvitse mitään valita, mutta ainakin omaa lahjan hankintaa usein helpottaa se, että vähän näkee minkä tyylistä tuotetta kaivattaisiin. Silloin ainakin välttyy suuremmilta virhehankinnoilta, joka on kiva niin antajan kuin saajankin kannalta :)

Hui mikä ylläri! Tuli ihan puskista, että tänään oli mulle järjestetyt vauvakutsut. Mukana menossa oli 14 ystävää ympäri suomen ja oonkin tosi otettu että niin moni tuli paikalle!

Olivat tehneet tarjolle monenlaisia herkkuja pitsaa, salaatteja, pasteijoita, kakkua, muffinsseja, pikkuleipiä jne.

Ohjelmassa oli pilttien maistelua, nimen arvailua ja vauva-aiheinen sananselityspeli. Sekä tietysti mukavaa yhdessä oloa!

Vaippakakunkin olivat väsänneet ja ihanan kirjasen johon jokainen paikalla olija kirjotteli yhteisiä juttuja, muistoja, ohjeia vanhemmuuteen ja muuta kivaa.

Nyt nukkumaan, väsyneenä mutta onnellisena. Mulla on kyllä ihania ystäviä! ❤️

Mullakin oli vauvakutsut..ne oli eilen. Laitoin kertomusta ja vähän kuvia tonne marraskuun pölinöihin!! :D

Mulla sattuu olemaan synttärit sopivasti "vauvakutsujen aikaan" 14.11. (LA 20.12.), niin kutsun ystäviä lapsineen kakkukahveille. Siinä menee samassa synttärit, pikkujoulut ja vauvakutsut :)

Minulla vauvakutsut 16.11, siskot luvannut hoitaa jotain kivaa yllätysohjelmaa! Jaiks, vähän jännittää:oops:

Oi kun kuulostaa kivalle. SenjoraG:llä ja Tuikkiksella näkyi olevan aivan mahtava päivä. Täällä meni niin, että sukulaiset väillä vängällä halusi järjestää vauvakutsut meille. Noh, ehdotettiin viikonloppuja 3 viikkoo sitten. Nyt sitten heräsivät, että eihän tuo viikonloppu käy ku on sitä sitä ja sitä. Samaan hengenvetoon kyllä totesivat, että mennäänkö keskenämme leffaan silloin...siis minua ja miestäni ei kylläkään pyydetty. Tuli vähän semmoinen olo, että pitäkööt tunkkinsa. Mies oli sitten tästä harmissaan ja sanoi, että hän järjestää miule vauvakutsut. Olin sitten jo sitä mieltä, että ei tarvii, kun olokin on jo aika tuskanen, niin annetaan olla. Jos ei oikeesti haluakaan järjestää mitään vauvakutsuja, niin miks ihmeessä semmoisia lähdetään markkinoimaan. Ei me olla semmosia pyydetty tai toivottu.

Äh,miten tylsää Mabness! Ymmärrän hyvin että sulla meni fiilikset! Mullakin menis jos nyt kaikki peruis tulemisensa mun juhliin.

Mun "vauvakutsut" on sunnuntaina, kun juhlitaan isänpäivää. Käydään miehen ja mun isäni kanssa kattomassa "Mielensäpahoittaja" ja silläaikaa mummo tekee herkkuaterian. Sit illalla annan miehelleni itsekasaamani isyyspakkauksen. Musta muille antaminen on kivempaa kuin lahjojen saaminen ja voidaan samalla fiilistellä tulevaa vauva-aikaa yhdessä.

Ihanat vauvajuhlat takana! Ihania ystäviä, ruokaa , herkkuja ja hyödyllisiä lahjoja :Heartpink parasta kaikessa oli kun mun yksi ystävä ajoi varta vasten Petäjävedeltä tänne eteläsuomeen juhlia varten,ihan huippua, tuli rakastettu olo :Heartpink
Nyt alkaa sitten loppukiri ja joulunodotus ihan tosissaan! 20141115_185324.jpg

On kyllä hieno kakku! Mitä siellä oli täytteenä?

Kyllä se tuntuu kivalta kun ystävät kaukaakin tulee käväsemään ja järjestää tommosta. Minun kutsuilla kauimmainen ystävä oli tullut Kittilästä!

Välissä oli voikreemi, mansikkamousse ja mustikkahilloa :p harmi vaan kun radin takia ei voinut syödä niin kovin paljon mitään herkkuja ja sekin vähä minkä söi aiheutti pahan närästyksen illalla :confused:
Mutta on se kyllä niin että ystävät ovat kultaakin kalliimpaa,tuli sitten läheltä tai kaukaa :Heartpink

Takaisin