Vauvakirjat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisen vauvakirjan aiotte ostaa? Tai onko haaveissa kirja odotusajalle? Vauvakirjakeskustelua tänne.:)
 
Meillä on vauvakirja esikoiselle jota olen muistanut täyttää melko aktiivisesti. Olisihan se kiva saada samanlainen toiselle. Mä tilasin Adlibrikseltä jonkun, niin se sama olisi varmasti hyvä jos vielä löytyy. Ruotsinkielinen kirja kyseessä kun ollaan ruotsinkielinen perhe :)
 
Olisi kiva hankkia tälläkertaa joku eri mitä on ollut. Mikähän olisi semmoinen kiva jota voisi täytellä vähän pidempäänkin.:dontknow
 
Ekalle jaksoin täytellä vauvakirjaa, tokallekin hetken, kolmannelle kyllä sellaisen hommasin, neljännelle en sitäkään. Vähän noloa, kun ei tahdo aika riittää sellaiseen. Pitää vain toivoa että muistaa ottaa kovasti kuvia kaikista ja edes ne säästyisivät kaikki kovalevyrikot.

Olen kyllä kerännyt joka lapselle pientä "aarrearkkua", josta löytyy äitiyskorttini, neuvolakortti, synnytyssairaalan ranneke ja vähän kaikkea mikä liittyy tämän lapsen lapsuuteen. Synnytyskertomusepikriisiä. Jospa niillä olisi joskus merkitystä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on molemmilla sellainen, jotä täytetään ensimmäisen vuoden ajan. Pitää etsiä tällekin samanlainen, kunhan ajankohtaiseksi tulee :)
Olisihan se vähän epäreilua, jos yhdellä olisi monen vuoden kirja :grin
 
Meillä jokaisella mintun vihreä "äiti ja isä kertokaa minusta" tälle sama, jos pysyy mukana. :Heartred
 
Kaikilla kolmella lapsella on vauvakirjat ja aiotaan hankkia vauvallekin. :) Joku sellainen olis kiva, missä ois myös odotusajasta paljon sivuja.
 
Mä ostin jo innokkaana ”Masutyypin ensimmäisen kirjan”, kun halusin just raskausaikaan oman kirjan. Vielä en oo tokikaan uskaltanut alkaa sitä täyttämään. Monissa vauvakirjoissa on niin vähän sivuja raskausajasta, että ajattelin hankkia ihan erikseen raskausajan kirjan ja vauvakirjan.
 
Esikoisen vauvakirjaakin tuli laiskasti täyteltyä, mutta pitänee se tälle tokallekin hankkia.
 
Mulla itselläni oli sellainen, joten enköhän omalle lapselle kanssa tee. Täytyy tilailla semmoinen ultran jälkeen.
 
Minä ajattelin kirjoittaa ihan tavallista päiväkirjaa raskausajasta, mutta ehdottomasti hankin vauvakirjan sitten lapselle. Oon suuri tuollaisten juttujen ystävä, todellinen intoilija!

Ajattelin hankkia myös äidilleni isovanhemman kirjan. Mauri Kunnakselta oli kiva sellainen. Ehkä paljastan raskauden antamalla sen lahjaksi hänelle. :)
 
Mä ostin jo innokkaana ”Masutyypin ensimmäisen kirjan”, kun halusin just raskausaikaan oman kirjan. Vielä en oo tokikaan uskaltanut alkaa sitä täyttämään. Monissa vauvakirjoissa on niin vähän sivuja raskausajasta, että ajattelin hankkia ihan erikseen raskausajan kirjan ja vauvakirjan.
Mulla on myös tämä mutta oon vähän pihalla sen täytön suhteen :eek: kalenteripäiviä ei ole tarpeeksi joka päivälle.
 
Me aiotaan myös hankkia vauvakirja. Vielä ei ole tiedossa, että millainen hankitaan tosin. Ei ole löytynyt mitään "sopivaa" vielä.
Itse kirjoittelen pieneen vihkoon ajatuksia ja tuntemuksia, tähän vihkoon oon myös laittanu ovistestit ja r-testin, kun toimitti kierron seurantavihkoa myös:hilarious:
 
Ihana ajatus kirjoittaa taskausajasta! Esikoisesta kirjoitin aivan liian vähän, ehkä nyt vähän paremmin! Mutta ne tunteet ja ajatukset mitä käy läpi (ainakin esikoisesta) oli mulla ainakin aivan ainutlaatuisia. Mä nautin siitä hormoonihuurusta, vaikka toki oli paljon vaikeita tunteita, pelkoa ja omia traumoja mitä piti myös käydä läpi.

esikoisella on myös se äiti ja isä, kertokaa minusta. Ehkä se samanlainen.
 
Raskausajalle minulla oli esikoisen aikaan ja nyt sanoin tuo apteekeista saatava vauvan odotus opas. Siinä on ihan kivasti vähän tilaa omille muistiinpanoille joka viikon kohdalla. Vauva ajalle on sitten oma kirja.
 
Täytyy katsoa mikä löytyy. Esikoisella oli vauvakirja ja sitä jaksoin täytellä ahkerasti. Äitini on aikoinaan täyttänyt perus muistikirjaa mun lapsuudesta, ja tekstiä löytyy melko monta vuotta eteenpäin ihan sieltä syntymästä asti. Siellä on kaikenlaisia muistoja neuvolakäynneistä, tehdyistä matkoista ja ihan perus arjesta. On jonkin verran valokuvia, tarroja, matka- ja museolippuja muistoina. Ajatus on ihana, mutta en itse oikein taida jaksaa alkaa sellaiseen projektiin :happy:
 
Mä myös ostin tuon jo muutamaan kertaan mainitun odotusajan kirjan. Vauvakirja myös muistoksi tulevaisuudessa. Itse olen viimeinen lapsi ja näin isompana harmittanut, kun sisarusten kirjat oli vielä täytetty, mutta oma vaan sieltä täältä. :grin
 
Esikoisen kirja jäi niin vähälle käytölle ja täytölle et täytyy sanoa et en ees muista missä se on ja miltä näyttää… huono äiti :sad001 Vieläköhän sitä saisi paikkailtua niin että kakkosellekin kannattaisi hankkia omansa.
 
Takaisin
Top