Vauvakirjat (myös odotusajan)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko ajatelleet hankkia vauvakirjan tai onko jo hankittu? Osassa vauvakirjoistahan on jo raskausajalle täytettävää. Millainen vauvakirja teidän pienelle tulee?
 
Esikoisella on Muumi vauvakirja. Valitsin sen aikanaan koska siinä oli myös odotusajalle omia kohtia täytettäväksi. Mutta olisin kaivannut sinne vähän enemmän avoimelle tekstille tilaa eri ikävaiheissa, kuten vain tyhjä sivu ja otsikkona ”1-vuotiaana sinä:” ja sitten saisi siihen kirjoitella lempparijuttuja, ruokia,sanoja ja leikkejä esimerkiksi.

Nytkin jäänyt melko vähälle sen kirjan täyttäminen että mitenköhän käy toisen vauvan kanssa.
 
Oon jo ostanut noita milestone baby cards. Niin kätevää että uuden taidon tullessa tai kuukausia täyttäessä heittää vaan ton kortin vauvan viereen ja näpsäsee kuvan. Kätevää kiireiselle kotiäidille :grin Kuopuksesta otin kuvan joka kuukausi, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi käydä niitä läpi ja tehdä kuvakirjaa :rolleyes::oops:

Sit ollaan ostettu tollanen Maailman suloisin vauva -kirja joka ostettiin kun päätettiin että hankitaan vielä 3. lapsi. Mutta en ole enää niin varma että tykkään siitä. Meillä ei kasteta lapsia kiin haastavaa löytää kirjaa joka olis silleen neutraali että ei olisi sivu tolkulla juttua ristiäisistä.
 
Me pyydetään kastelahjaksi sitten se Mauri Kunnaksen kirja, koska muillakin lapsilla on se .

Mulla on lisäksi ollut tapana ottaa joka kuukausi (1-12kk) kuva, saman peiton päältä ja sama unilelu vieressä. Ja sit laitan ne isoon kehykseen lastenhuoneeseen. Siitä näkee ihanasti miten on kasvanut ja myös kehittynyt:)
 
Mua harmittaa, kun tämä ei ole vieläkään tullut, vaikka tilattiin silloin 21.7. Vastaanotettu ja odottaa käsittelyä lukee vaan siellä sivuilla.:meh:
Voi harmi :sad001 En itse muista kauanko kesti toimitus, mutta muistaakseni ei alle viikossa ainakaan tullut.
 
Mä haluaisin sen vaukirjan vauvakirjan, mutta sitä ei enää saa:bored:
 
Ei kun ennen vaukerhosta sai tervetuliaispakettina..molemmilla tytöillä sellaset kirjat..
 
Ei kun ennen vaukerhosta sai tervetuliaispakettina..molemmilla tytöillä sellaset kirjat..
Ok. Sellaista ei ollut siellä vielä silloin, kun mun lapset ovat syntyneet. Mullakin on kahdella ensimmäisellä sama vauvakirja ja kolmoselle ei samaa enää löytynytkään.:)
 
Rakastan vauvakirjoja :Heartred Esikoiselta löytyy pari ja tässä parin vuoden aikana oon hamstrannut uusia mahdolliselle kuopukselle valmiiksi.. Eniten kiinnostaa Pienen suuri seikkailu, Suloinen tarina sinusta ja uusi tuttavuus Virkkuukoukkusen vauvakirja Ihanan pienen tarina :Heartred
 
Mä tilaain kans nyt ton masutyyppi -kirjan. Vika raskaus ikinä todennäköisesti niin kiva päästä tallentamaan yksityiskohtaisesti että miten kivaa ja kamalaa tämä on :rolleyes::grin :Heartred
 
Mua harmittaa, kun tämä ei ole vieläkään tullut, vaikka tilattiin silloin 21.7. Vastaanotettu ja odottaa käsittelyä lukee vaan siellä sivuilla.:meh:
Kuukausi siinä meni, mutta tänään kirja tuli. Vähän päässyt jo alkuviikkojen juttuja harmillisesti unohtumaan, mutta onneksi olen joitain päivämääriä laittanut talteen. Esim. ekan kerran kuullut sydänäänet.
 
Äh mua harmittaa kun esikoiselle mies pyysi äitiään osatamaan lapsuus aika kultainen kirjan koska hänelläkin oli sellainen pienenä. Joo ei siinä mitään mutta nyt kun on sitä täyttänyt niin valitettavasti se on vähän vanhan aikainen ja ei oikein ole siinä itselleni mieleisiä juttuja mitä täyttää eikä esim tilaa kuville. Mennään sillä mutta nyt kiellän kaikkia ostamasta mitään kirjaa ja käyn itse hankkimassa mieleiseni tälle uudelle tuokkaallemme.
 
Äh mua harmittaa kun esikoiselle mies pyysi äitiään osatamaan lapsuus aika kultainen kirjan koska hänelläkin oli sellainen pienenä. Joo ei siinä mitään mutta nyt kun on sitä täyttänyt niin valitettavasti se on vähän vanhan aikainen ja ei oikein ole siinä itselleni mieleisiä juttuja mitä täyttää eikä esim tilaa kuville. Mennään sillä mutta nyt kiellän kaikkia ostamasta mitään kirjaa ja käyn itse hankkimassa mieleiseni tälle uudelle tuokkaallemme.
Me saatiin toi sama kirja esikoiselle lahjaksi. En tykännyt. Sen takia ostettiin erikseen toinen mistä tykättiin. Ollaan tätä "parempaa" täytetty monipuolisemmin. Ja tohon kultaiseen aikaan vaan pakolliset :D
 
Mun tekis mieli ostaa vielä yksi.. Niin kivoja kirjoja on markkinoilla! Nyt muistin että ainiin, yksi korkkaamaton kirja vielä on kaapissa, joten enempää en osta.
 
Toisaalta tykkään myös siitä et jokaisesta lapsesta ois se kaks kirjaa. Sit ku he muuttaa pois kotoa, ni he saisivat toisen itselleen mukaan. Mut toinen jäis meille vanhemmille muistoksi:)
 
Takaisin
Top