Vauvakirjat (myös odotusajan)

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletteko ajatelleet hankkia vauvakirjan tai onko jo hankittu? Osassa vauvakirjoistahan on jo raskausajalle täytettävää. Millainen vauvakirja teidän pienelle tulee?
 
Ajateltiin hankkia :love017 Löydettiin viikonloppuna aivan ihana kirja jota siis täytetään myös odotusaikana. Vielä ei uskallettu ostaa, mutta eiköhän se haeta heti varhaisultran jälkeen jos kaikki hyvin :smiley-angelic001

Ensimmäinen tulossa ja tuosta kirjasta jää sitten ihanat muistot :Heartred

Ei maksanut kuin 10,90€ Kärkkäisellä. En enää muista minkä niminen oli ja en äkkiseltään sitä Kärkkäisen nettisivuilta löydä. Ei ollut mikään niistä Mauri Kunnas kirjoista
 
Ajateltiin hankkia :love017 Löydettiin viikonloppuna aivan ihana kirja jota siis täytetään myös odotusaikana. Vielä ei uskallettu ostaa, mutta eiköhän se haeta heti varhaisultran jälkeen jos kaikki hyvin :smiley-angelic001

Ensimmäinen tulossa ja tuosta kirjasta jää sitten ihanat muistot :Heartred

Ei maksanut kuin 10,90€ Kärkkäisellä. En enää muista minkä niminen oli ja en äkkiseltään sitä Kärkkäisen nettisivuilta löydä. Ei ollut mikään niistä Mauri Kunnas kirjoista

Kerro heti ku muistat mikä kirja se oli. Minäki haluan! :p
 
Kerro heti ku muistat mikä kirja se oli. Minäki haluan! :p

Viimestään maaliskuussa ollaan menossa Lahteen seuraavan kerran joten silloin viimeistään :grin

Kun ei oikein voi pyytää vielä vanhempia hakemaan sitä kun eivät asiasta tiedä :joyful:
 
Itse olen jotenkin niin huono kirjoittamaan noihin valmiisiin kirjoihin... Yleensä niissä mun mielestä jostain syystä kysellään ihan vääriä asioita, tai väärällä tavalla. Ja mies taas on sitä perinteistä suomalaista sorttia että ei todellakaan halua kirjoitella mitään "Miltä isästä tuntui" tarinoita, vaan riittää että muistissa on minkä ikäisenä saavutettu mitäkin virstainpylväitä. :shifty: Niin ykkösen kohdalla hankittiin joku sellainen kirja mitä täytetään vasta lapsen synnyttyä ja mihin tulee just ja just ne tärkeimmät virstanpylväät, ensimmäisiä jouluja ja synttäreitä, nimenantojuhlien vieraslistaa ja mahdollisimman vähän mitään tarinoita ja tuntoja, mutta sitä taas olisi tarkoitus täyttää ihan sinne kouluikään asti. Ja itse sitten kirjoitin, tai kirjoitan yhä, päiväkirjatyyppistä opusta mihin tarinoin omia tuntoja ja kertoilin että miten raskaus eteni ja niin pois päin... Ja sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha niin saakoot tuon opuksen itselleen, tai voidaan vaikka yhdessä lukea sitä ja saa sitten kysellä tarkemmin. :joyful: Saa vaan nähdä käykö tässä niin että tämän toisen kohdalla ei enää äidillä virta riitä moiseen kirjoitteluun, ja jää sitten ihan vaan jonkun perinteisen vauvakirjan varaan...
 
Meilläkin olisi tarkoitus hankkia ja haluaisin just et odotusajalta voisi jo täyttää. :grin
Raskauskeijun sivuilla oli kanssa yksi nätti kirja mutta aika hintava. :wideyed:
 
Esikoisenkim täyttämättä :meh: mutta täytyy yrittää ryhdistäytyä ja hoitaa se pois alta ja tälle toisellekin sittem jokin hankkia. Odotusajasta kertomista en pidä niin tärkeänä. Äitiysneuvolakortit säästän.
 
Minä olen jonkin verran selaillut erilaisia vauvakirjoja kaupassa, mutta mikään niistä ei oikein ole sykähdyttänyt. Onneksi tässä on vielä aikaa etsiä. Olen kyllä miettinyt sellaistakin, että koska tykkään kaikenlaisesta näpertämisestä, ottaa kuvia ja kirjoitella juttuja, voisin askarrella ihan omankin vauvakirjan. Tai toisaalta voisi myös teettää jonkun kuvakirjan, mistä olisi sitten helppo tilata vaikka mummeille ja ukeille omat painokset joululahjaksi. :grin Onneksi vauvakirja-asia ei ole vielä ajankohtainen, niin ehtii punnita vaihtoehtoja.
 
Mun täytyy häpeäkseni myöntää, että esikoisenkin vauvakirja jäi lähes kokonaan täyttämättä. :oops: En tiedä miks ei vaan saatu aikaan, mutta ei nyt sit varmaan hankita tälle toisellekaan.

Isot päivämäärät on kyllä niin tallessa, että meillä oli sellaset milestone-kortit, joihin laitettiin päivämäärät ja otettiin kuvat kun tyttö oppi uusia asioita. Täytyy hankkia vaan uudet tälle toiselle, kun esikoinen imeskeli niitä kortteja niin ahkerasti kuvausten aikana. :grin
 
Kerro heti ku muistat mikä kirja se oli. Minäki haluan! :p

Meinasi unohtua :hilarious:
Tämmöinen haettiin tosiaan Kärkkäiseltä viime viikonloppuna :p Vaikuttaa todella hauskalta ja ihana muisto sitten jää :joyful::Heartred
 

Liitteet

  • A9686718-09B8-421B-ACD5-82B17CFE3A9A.jpeg
    A9686718-09B8-421B-ACD5-82B17CFE3A9A.jpeg
    24 KB · Katsottu: 28
  • C6B427BD-A89E-42F5-BA6E-FD060896B580.jpeg
    C6B427BD-A89E-42F5-BA6E-FD060896B580.jpeg
    23.1 KB · Katsottu: 24
Meillä esikoisen vauva korja oli vaan 1 vuotinen :sad001 se on siis aivan täynnä ja oon myös kirjotellut sinne paperi lappusia :D se oli kiva muuten mutta liian lyhyt, toiselle on ihana, siinä on juttuja raskausajasta muistaakseni kouluikään asti. Kolmosen kanssa on gummeruksen lapsuusmuistot ensimmäinen vuoteni ja en tykkää jää aika tyhjäksi kun vääriä kysymyksiä, ei edes hampaiden puheamista :sad001 ... Yhtäkään noista en ole ite ostanu vaan innokkaat sukulaiset :D nyt haluan ostaa itse ja aionkin ostaa jo raskausaikana! :)
 
Takaisin
Top