Vauvakirja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaisli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kaisli

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuiset 2024
Ootteko jo hankkineet/hankitteko vauvakirjan?
Bongasin aivan ihanan Pieni rakas - vauvakirjan kotimaiselta pienyrittäjältä :smiling face with heart-eyes:

Meillä esikoisella on semmoinen muumi vauvakirja, samanlaisen ajattelin ostaa sit toisellekkin ☺️

On esikoisella, mutta siihen saa vauva ajan ja lapsuus ajan juttuja täytettyä. Tajusin just, että on vähän jäänyt täytettyä parilta vuodelta. 🙊

Mua kiinnostaisi enkunkielinen vauvakirja jos kellään on tullut vastaan kivaa. Enkuksi valikoima on niin laaja, että myös taso heittelee usein paljon ja siksi ei viitsi sokkona lähteä tilaamaan.

Kiinnostaisi myös digivaihtoehto vauvakirjalle. Oliskohan jotain olemassa millä saisi kivasti koottua tärkeimmät asiat ja liitettyä kuvia mukaan niin että kokonaisuus olisi selkeä ja kiva. 🤔

Kiinnostaisi myös digivaihtoehto vauvakirjalle. Oliskohan jotain olemassa millä saisi kivasti koottua tärkeimmät asiat ja liitettyä kuvia mukaan niin että kokonaisuus olisi selkeä ja kiva. 🤔
Mä tein ifolorin valokuvakirjan ekasta vuodesta, toki ei oo digi muotoinen, jos sitä haet, mutta diginä voi tehdä. Sovelluksella kun tekee, voi tallentaa ja jatkaa projektia, näin voi hyvin kirjaa tehdä koko vuoden. Mahtuu paljon kuvia, tekstiä ja voit laittaa mieleisiä asioita. ☺️

Mä tein ifolorin valokuvakirjan ekasta vuodesta, toki ei oo digi muotoinen, jos sitä haet, mutta diginä voi tehdä. Sovelluksella kun tekee, voi tallentaa ja jatkaa projektia, näin voi hyvin kirjaa tehdä koko vuoden. Mahtuu paljon kuvia, tekstiä ja voit laittaa mieleisiä asioita. ☺️
Hyvä idea, että pitää sitä luonnoksena koko vuoden 😊

Millaisia asioita/sivuja/kohtia hyvässä vauvakirjassa on teidän mielestä? Tälleen esikoista odottavalla ei oo mitään haisua, että mitä asioita haluaisi ja voisi kirjoittaa sinne ylös 🙈😁

Varmaan ainakin kuville paikkaa ja tärkeille kehitysvaiheille?

Onko vauvakirjoissa tyypillisesti jo raskausajalta jotain täytettävää? Lähinnä mietin, että milloin kirjan hankkiminen olisi ajankohtaista.

Onko vauvakirjoissa tyypillisesti jo raskausajalta jotain täytettävää? Lähinnä mietin, että milloin kirjan hankkiminen olisi ajankohtaista.
Ei kovinkaan paljon sellaista mitä ei syntymän jälkeen sinne ennättäisi täydentämään. Hyvin ennätät sen vaikka talvella hankkimaan. Vinkkinä täältä palstalla löydät omista viesteistä kaiken sen mitä niissä mahd. kysytään.
Niitä kirjoja kannattaa hypistellä ja pohtia mikä on sun juttu. Mä päädyin muumikantiseen versioon.

Ei kovinkaan paljon sellaista mitä ei syntymän jälkeen sinne ennättäisi täydentämään. Hyvin ennätät sen vaikka talvella hankkimaan. Vinkkinä täältä palstalla löydät omista viesteistä kaiken sen mitä niissä mahd. kysytään.
Niitä kirjoja kannattaa hypistellä ja pohtia mikä on sun juttu. Mä päädyin muumikantiseen versioon.
Hyvä vinkki toi nöiden omien viestien hyödyntäminen. Kun just sitä pelkään että unohdan suunnilleen kaiken, kun viikot vierii eteenpäin. Täytyy joo käydä hypistelemässä, tää kun on ihan vierasta maaperää vielä!

Hyvä vinkki toi nöiden omien viestien hyödyntäminen. Kun just sitä pelkään että unohdan suunnilleen kaiken, kun viikot vierii eteenpäin. Täytyy joo käydä hypistelemässä, tää kun on ihan vierasta maaperää vielä!
Raskausaikana ainakaan mulla ei jääny juuri mikään muistiin... vaikkei se mitään fyysisesti raskasta aikaa ollutkaan. Sujukoon sinunkin odotusaikasi mahd. helposti ilman mitään ylimääräistä!

Pitääpä syksymmällä käydä tutustumassa valikoimaan. Tarkoitus on kyllä hankkia kirja kun edellisilläkin on ollut 😊

Laittakaahan tänne kuvia sitten kun päädytte johonkin vauvakirjaan.

Ehdotus muuten omille vanhemmille kertomiseen tälläsen kirjalahjan muodossa: https://www.suomalainen.com/products/isoaiti

Annettiin äitienpäivälahjaksi tuo meidän perhekunnalta ja sain kurkistaa, että oli kyllä tosi kiva kirja ja äiti myös tykkäsi, eikä meinannut malttaa alkaa täyttämään.

Niiltä näyttää löytyvän myös "lapsikirja", jonka halun tuon kokemuksen perusteella kyllä tsekata.

Meillä on tuo Äiti&Isä-kirja, jota täytetään esikoiselle. Siinä oli aluksi paljon enemmän täytettävää ja nyt kun ollaan ns. ajan tasalla, täytyy aina odotella melkein vuosi että voi taas täyttää seuraavan osion 😅 kun kysymykset on aina luokkaa "mikä oli tänä vuonna paras/hauskin/ovelin/surullisin", niin jotenkin pitkä aikaväli yrittää muistaa asioita. On kuitenkin kiva kirja ja ihania juttuja lapsen sitten myöhemmin lueskella. Olen myös yrittänyt heti teettää valokuvia yms. tuonne väliin, ettei ne jää!

Takaisin