Vauvaharrastuksia

Vauvauintiin olis tarkoitus osallistua tässä syksyllä, jos vaan ryhmään pääsee.. Täällä oulussa 30 euroa/4krt. Kunhan alkuun pääsee niin voipihan sitä omalla ajalla käydä uimassa, vielä halvemmaksi tulisi erikseen käydä kun itse saan opiskelija-alennuksen ja mies liiton kautta halvempia uimalippuja...

Muskarissa olis kans kiva käydä, että vois kotonakin sitte enemmän leikitellä :)
 
EevaLiisa kerro kun teillä on kokemusta, että miten vauvan kanssa onnistuu tuo oman uimapuvun pukeminen? Pystyykö siellä pukuhuoneessa laskemaan vauvaa mihinkään, vai täytyykö ottaa mukaan joku istuin...?
 
olisko turvakaukalo hyvä? siinähän voi vauva ootella kun itse pukee

edit. meillä hyvinkäällä on uimala suljettu muilta silloin et tuskin varkautta tarttee pelätä kun osallistujalistakin on.
 
Tuonne Hyvinkäällehän pidetään vielä syyskuussa erikseen joku tiedotustilaisuus vauvauintiin aikoville niin eiköhän siellä sit viimeistään anneta ohjeistus siitä vaipasta. Ainakaan noissa ohjeistuksissa mitä oli jo laitettu nettiin niin siitä ei kyllä puhuttu mitään eli ehkäpä ilmankin selviää.
Turvakaukaloa ne vissiin siihen tosiaan suosittelee, meillä on bumbo mitä oon aatellu et olis hyvä. Siinä ei oo mitään kankaita niin ei haittaa vaikka märkänäkin laskis siihen odottelemaan.

Mekin mietittiin sitä 8.45, kerkee Joa nukkuu yhet päiksyt sit autossa mennessä [:)]
 
Mä ajattelin ilmoittautua vauvajumppaan.
Uinti jäänee vielä toistaiseksi kun vuorot on niin aikaisin ja likka vetää sikeitä yleensä vähintään siihen ysiin aamulla [:D]
Saa nähdä jaksaako ainakaan alkuun koko sitä 45 minuutin jumppaa, mutta eiköhän tuolta voi lähteä kesken pois jos neiti väsähtää.
Ihanaa kun Hyvinkäällä on vauvajumpassa tutustumista baby-lattareihin, mä olen itse harrastanut lattareita vuosia [:)]
 
Mimmu86
Se on tosiaan toi mun kaveri joka sitä pitää sitten. Mut eiköhän kaikki tarpeellinen selviä infossa.
Toivottavasti ollaan molemmat siinä samassa ryhmässä. Pitää olla valmiina painamas sitä lähetä nappulaa että mahtuu ja pääsee kyseiselle "kurssille"
Tosiaan meille helpompi tulla myöhäisempään kun pitää miehen pojat viedä sit mummolaan siksi aikaa hoitoon...

KisMet
Mä ajattelin myös sitä myöhäisempää vauvajumppaa kun meilläkin nukutaan yleensä tuonne 9-10 asti
 
Vauvauinnista, näin meillä: iskä jää Eemelin kanssa aulaan ottelemaan kun mie menen peseytymään ja vaihtamaan biksut päälle. Sitten käyn pyyhe päällä hakemassa Eemelin ja mies menee omalle puolelle pesulle. Pukkarissa on 3 hoitopöytää joilla saa kätevästi vauvan riisuttua ja puettua. Mennään suihkuun Eemeli sylissä ja sitten saunan puolelle jossa iskä on jo lämmitelemässä, auttaa pukemaan uikkarit Eemelille. Sitten altaaseen. Vähän ennen uinnin loppua äiskät lähtee pesulle kun isät jää vauvojen kanssa loppuleikkeihin. Peseydyn, puen ja käyn saunasta hakemassa pojan pyyhkeeseen ja sitte pukemaan! Ei paljon istuimia tms tarvita kun on noin kätevät noi tilat meidän vauvauinnissa!
 
Rauha siellä nähdään sitten [:)]
Jos sinne nyt ylipäätään pääsee, Hyvinkäällä tuppaa täyttymään kurssit nopeasti mut yritetään ainakin.
Mulla tekee jo nyt tiukkaa nostella ja kannella tuota typykkää, saa nähdä miten loppu äippä on sen kolmen vartin jälkeen[:D]
 
Meilla alkoi vauvauinti eilen [:)] Nokialla syyskausi 70€ + 4€ ohjausmaksu jokaisesta käyntikerrasta + uimahallimaksu. Luukas tykkäsi ihan kamalasti vaikka olin varautunut että ensimmäisellä kerralla tulee parku! 7 vauvaa on meidän ryhmässä, muutama oli saman ikäinenkin Luukaksen kanssa. Vauvamuskariin haluaisin myös, Tampereen Ahjola-opiston muskariin alkaa ilmoittautuminen ensi tiistaina, täytyy olla tikkana ilmoittautumassa että mahdutaan mukaan [:D]
 
Voikohan sen vauvauinnin kanssa tehdä niin, että käy sen aikaa, että alkuun pääsee ja käy sitten oma-aloitteisesti vauvelin kanssa vaikka kahdestaan uimassa myöhemmin muuten vaan? On meinaan NIIN kallista... 
 
miiuhoo, eipä sitä kait mikään estä jos ei tarvi koko syksystä maksaa kerralla niinkuin meillä! [:)] käy opettelemassa vain ne perusjutut ja jatkaa sitten itsekseen. Kallistahan tuo, minäkin pyysin kurssimaksun vanhemmiltani synttärilahjaksi!
 
Ei kai siinä muuten mitään ole, noi vauvauinnit mun käsityksen mukaan järjestetään sellaseen aikaan et vesi on puhtainta eikä muita ole käynyt siellä..?
 
Äsken sain innostuksen ja ilmoitin meidät vauvamuskariin. Alkaa ensi viikon tiistaina [:)] Saatiin meinaan postissa joku lasten leikkilaulut-cd joka kuunneltiin ja minä innostuin ja Miljakin näytti iloiselta niin katsoinpa sitten vauvamuskarin meille netistä ja sellainen onkin n. 400m päässä! Tekemistä pitkiin, tylsiin päiviin. Eikä ollut kovin kalliskaan - ainakaan vauvauintiin verrattuna. Tuo maksaa 68€ koko syksy eli 14krt.
Olittekos täällä jotkut jo käyneet sellaisessa?
 
Me käytiin Joan kanssa viime viikolla ekaa kertaa. Äidillä oli ainakin mukavaa kun pääs pois neljän seinän sisältä ja suurimmaks osaks oli Joallakin. Tuo missä käytiin kestää 45min/kerta niin Joalle ehti tulla nälkä kun heräs päikkäreiltä just ennenkun alotettiin. 
 
Ja tavallaan aloitettiin harrastus tänään. Meillä on avoimen päiväkodin vauvatreffit ja käytiin siellä tänään ekakertaa. Viikon päästä taas uudestaan. Ei kait siellä sen kummemmin mitään ohjelmaa ole, mutta tapaa muita alle 1-v lasten vanhempia [:)] Mukavaa, kun alkaa tulla sisältöä elämään.
 
Meillä varmistui tänään, että päästään aloittamaan vauvauinti heti ensi kuun alusta. Ikäraja saavutetaan just ja just, poika on syntynyt 2.6 ja eka uinti on 5.9 [:D]. Kilot on ollu ok jo alta kuukauden vanhasta. Nyt pitäisi harjoitella suihkussa käyntiä ja viilentää kylpyvettä hieman. Näin neuvoi uintiohjaaja,ettei tule liian suurena järkytyksenä pienelle kaikki uudet jutut...
 
Takaisin
Top