Vauvaharrastuksia

Kazku

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko teistä kukaan aloittanut vielä vauvan kanssa harrastamaan? Itse oon ajatellu aloittaa pojan kanssa vauvauinnin. Veden kanssa pluttaaminen on ollut alusta asti meidän vauvan suurinta huvia [:D]. Täällä on vauvauinti kertamaksullista (12,1 eur/kerta) ja jos sinne kelpaisi liikunta/kulttuurisetelit niin ei kävis ihan mahdottomasti kukkaron päälle. Vauvajumppa vois myös olla mukava yhteinen liikuntamuoto [:)] ja äitikin toivottavasti vähän kiinteytyisi [:D]. Meillä leikitään ja lauletaan päivittäin ja se myös tuntuu olevan kovasti mieleen.
 
Me käytiin tänään ekan kerran muskarissa. Niin kauan kun oli tarpeeks vauhdikkaat leikit niin herra viihty vallan mainiosti mut rauhallisemmat ei ollu kivoja [:D] Ja voin kertoo että toi muskarikin otti ainakin haukkareiden päälle. Herralla painoa jo se melkein 8kg ja sit nostellaan ja hyppyytetään yms yms niin saa siinä sit treeniä samalla [:D]
Vauvajumppaan koitetaan kans päästä ja vauvauintiin ilmoittaudutaan mut katsotaan vielä mitä optikko tosiaan sanoo noista piilareiden käytöstä siellä kloorivedessä...jos pitää joka kerta ottaa pois eikä ole välttämätöntä puhdistaa niitä joka viikko niin sit täytyy vähän miettiä vielä mut kauhee hinku olis. Joakin kun saattaa tuolla kylvyssä viihtyä puolkin tuntia kerralla.

Edit tuo vauvauinti tais meil olla 45€/4kertaa...tai sit oon sekottanu johonki muuhu [:D]
 
Mä ilmotin meet kans vauvauintiin. 9€/perhe. Keskiviikkona siis viikon päästä on infotilaisuus uusille perheille ja syyskuun ekana lauantaina pitäis sit päästä tositoimiin. [:D] Tosi kivaa. '

Naisvoimistelijoiden viikkolukkaria kans selailin ja siellä olis maanantaisin viiden kieppeissä puolen tunnin vauvatanssi 3kk-12kk ikäsille vauvoille ja äideille päiväkodilla. Syksyllä ois 12 kertaa ja hinta koko syksyksi ainoostaan sen 12 €. Ei hinnalla pilattu. Siihen varmaan ilmottaudutaan kans. Viikonloppuna alkaa nettivaraukset ryhmään ni tarvii muistaa heti lauantaina rynnätä aamulla koneelle.
 
Vauvauintiin täälläkin tarkoitus mennä. Vähän ikävää mun mielestä kun eivät ota ilmottautumisia vastaan kun vasta infotilaisuudessa, joten varma mahtumisesta ei voi olla(sanoivat kyllä et tosi harvoin on niin et kaikki halukkaat tässä pikkukaupungissa ei ole mahtunut mukaan ja sitkin karsitaan vanhimmasta päästä). No, toivottavasti mahdumme niin syyskuun puolessa välin pääsemme polskimaan koko perhe! [:)]
 
Meil alkaa muskari ensviikolla kaupungilla [:)] ja si vauvakahvila kansalaistalolla tos lähettyvillä.
 
Mimmu86
Hyvinkään opiston kursseilleko?
Mä ajattelin sitä myöhäisempää vauvauintia (siis ikä 3kk mut oliko kellonaika 8.45)
ja sit sitä vauvajumppaa (on ihan tos meidän naapuris)
 
Met mennään vissiin sunnuntaina uimahalliin, jossa yhen altaan lämpötila on +37. Kylpyvesihän on samaa luokkaa, joten tuskin haittanee, vaikkei olekaan +32 mitä yleensä vauvauinnissa on?? Toivottavasti jätkä ei kakkaa veteen :D. Lahkeellisen uimapuvun oon ostanu Onnille, en laita vaippaa olleskaan että sen kakan sitte huomaaki helpommin, jos sattuu tulemaan.
 
Anteeksi kun tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin, mutta kyllä se uintivaippa on hyvä olla siellä uimapuvun alla, se estää sitä pissaa jonkun verran joutumasta altaaseen ja etenkin sitä isompaa tavaraa. Vauvauinnissa on sanottu ettei hätä ole niin suuri jos näkyvää kakkaa ei ole vedessä ja ilman vaippaahan tuo kakka siirtyy suoraan veteen. 
Ihania leikkituokioita vauvojen kanssa!
 
Rauha missä Hyvinkäällä on vauvajumppaa?
Mä olisin halukas lähtemään kokeilemaan, mut en tiedä edes mistä niistä voi löytää tietoja.
 
Kato Hyvinkään Opiston sivut:
http://www.hyvinkaa.fi/Opetus-ja-koulutus/HyvinkaanOpisto/Kurssitarjonta/Tanssi-ja-liikunta/#a

mä en vielä tiedä kumpaan ryhmään ilmoittautuisin...
 
Onkos täällä yhtää riksulaista? mua kiinnostais kans toi vauvauinti ja Nea kerkeis just täyttää 3kk (5kg rajapyykki jo ylitetty) kun se alkais [:)]
 
mohomaha me ollaan Riihimäeltä. Juholla tulee 2.9 kolme kuukautta täyteen ja katsoin, että yks ryhmä alkais 5.9, joten me yritetään varmaankin siihen. Painoa pojalla on varmaan jo ainakin 7kg [8|]
 
Rauha, toi vauvajumppa oli Mäntsälässä mitä kattelin mut olishan se kiva jos ois tuttujakii? Ja kuulemma tänne Mäntsälän ryhmään on aika vaikee päästä. Ei vissiin tämmöses pikkukyläs mennä aina ihan ilmoittautumisjärjestyksessä [>:]

Hölmö kysyy, mistä semmosia uimavaippoja löytyy? En oo mistään kattellukkaa vielä mut jos joku osaa suoralta kädeltä sanoo? [:D]
 
Mimmu86 googlasin eilen uimavaippoja ja luin erinäisiä keskusteluja aiheesta. Cittarista ja Prismasta niitä vissiin pitäis löytyä, mutta näissä keskusteluissa tuli ilmi että kaikissa uimahalleissa ei saa käyttää niitä??? Kakkavahinkoa on vaikeampi huomata niiden kanssa. Uimapuku pitäisi olla semmoinen painijamallinen, jossa lahkeet. Että se kakka ei leviä veteen. Ja lapsen tasapaino siellä vedessä muuttuu, jos on painava vaippa yllä.
Täytyy vissiin soittaa sinne uimahalliin ja kysyä miten täällä toimitaan...
 
Me ollaan käyty nyt 3 kertaa vauvauinnissa (vaikka on aika tyyristä, 14,50€/kerta...). Ja saatiin ohjeistus että ei mitään uimavaippoja, vaan ihan tavalliset uikkarit! Eemelillä on sellaset ihan tavalliset "pikkuhousun" näköset uikkarit, on aika söpö ilmestys [:)]
 
Uinnin lisäksi me aletaan syyskuuun alusta käymään perhekerhossa sekä äiti-vauvatanssissa. Muskariin ei harmi vaan päästä miehen työvuorojen takia [:(] Sinänä harmi sillä musisoidaan, lauletaan ja leikitään muutenkin, niin se muskari olis sopinut hyvin meille!
 
Mun kaveri joka pitää Hyvinkäällä vauvauinteja sanoi kans niistä uimavaipoista et ihan turhia, ei tartte hankkia.
 
Me ilmoittauduttiin vauvauintijonoon. Mutta oli varsinainen asiakaspalvelija se eukko siellä puhelimessa kun yritin kysyä, että kuinka pitkä tuo jono mahdollisesti on niin vastaus oli vaan, että "sitä nyt on turha rueta tässä läpikäymään" [:@] Hinta 65€/kk. Kallista on...
 
Otin kans vähä selvää tosta vauvauinnista, lähinnä hinnoista ja ilmoittautumisista yms.
Tyyristä on, himpun yli 200e/14krt. Jää nyt nähtäväksi antaako budjetti periks vaiko ei.
Kiva olis kyllä jotain alkaa harrastamaan, rupee nää seinät jo aika tylsiks käymään [:D]
 
Takaisin
Top