vauva haukkoo henkeä?

AmKe8

Vasta-alkaja
Minulla olisi tälläinen huolen aihe, kun lapsi oli n.3 kk päälle hän huvikseen alkoi joskus haukkoa henkeä niinkun sisäänpäin kun tajusi että hei tää on uus juttu ja tää on kivaa.
Mutta se sitten loppui jossain vaiheessa. Nyt lapsi vähän päälle 5 kk ja tänään alkoi tekemään sitä päivällä. Aluksi ajattelin että taas se on sen tajunnut ja että ompas nyt taas hauskaa, mutta sitä sitten jatkui pitkin päivää välillä aina. Kaupasta tullessa illalla lapsi nukahti autoon kun oli jo nukkumaan meno aika, ja kun tultiin kotiin heräsi sitten ja kun mentiin sänkyyn ja syömään ajattelin että nukahtaa pian uudestaan kun oli niin väsynyt. No meinasikin nukahtaa mutta sitten alkoi tulla itkua, ilmeisesti kun oli joutunut herämään kesken unien ja tästä syystä nyt kärttynen koska muuten ei juuri itke. Sitten kun lapsi alkoi rauhoittumaan tuti suussa ja meinasi nukahtaa tuli taas tämä hengen haukkominen, ja taas alkoi itku. Sitten pian uudestaan uni tuli ja kun otti henkeä kunnolla henkäisi taas jotenkin sisäänpäin ja alkoi itkemään. Ilmeisesti kun olisi juuri nukahtanut niin se hengenhaukkominen aina herätti sitten. Kun se on niin kovin kovaäänistäkin. Eli siis ei enää ole kyse uuden kivan jutun opettelusta kun se tuli näin puoli unessa myös.. Nyt lapsi nukkuu yö unia sitten viimein ja kovasti tarkkailen,mutta nukkuu ihan normaalisti, ja hengitys on normaalia, mutta mistä siis kyse? Onko samanlaista kellään, pitäisikö huomenna lääkäriin?
 
^En valitettavasti osaa auttaa ja kuulostaa vieraalle ongelmalle. Mä soittaisin neuvolaan ja jos terveydenhoitaja ei tiedä, pyydä kysymään lääkäriltä mielipidettä. Vai onko se sun vauvan hassua leikkiä vaan, joka on kyllä kurjaa jos unilta herättää.
 
Meillä oli tuota samaa n. 4,5 kuisena. Minä alkuunsa pelkäsin ja tarkkailin tytön hengitystä ja lopuksi totesin sen olevan vain jotain harjoittelua/uuden oppimista. En muista tarkkaa ikää mutta ensimmäisen kerran teki tuota ehkä kaksikuisena jolloin kysyin neuvolassa sitä ja hoitaja oli sitä mieltä, että se vain harjoittelee hengitystä.
 
Kiitos vastauksista.
Nii se aluksi oli varmaan sitä uuden opettelua kun se oli aluksi hauskaa mutta nyt se ei tunnu enää siltä. No jospa seuraan tilannetta ja soittelen sitten lääkäriin jos se alkaa vaivata enemmänkin.
 
Takaisin
Top