Vauva-arkea

Juu, kuulitte oikein. Toisin kuin Suomessa, täällä ei siis ole kunnallista päivähoitoa, vaan ainoastaan yksityisiä. Että joo, täyspäivähoidon hinta on tonni kuussa ja siitä ylöspäin. Jep jep...

Suosittelen! :D Jos hoitaa vaikka kuutta lasta kotonaan, elääkin jo herroiksi. ;)

Meilläkin nukuttiin ennätyspätkä! About 21-2!! Meille se on niiiiiiin pitkä aika. Loppu yö oli 3h välein :) jee! Vihdoin mekin saatiin nukuttua.

Herättiin sit loppuviimein aamuun 10 :)

Meidän poitsu ei hirveesti juttele, vaan mietiskelee, totisen näkösen kulmakarvat kurtussa. Yritän nykyään itse aloittaa "keskustelua" välillä lähtee mukaan mutta yleensä tuijjottaa ja nään ku pienet aivot siellä jtn raksuttaa :D tuleva Einstein! :D

Viime yössä on ollut jotain taikaa kun monessa kodissa on nukuttu hyvin. Ihana kuulla :)

Meillä vedeltiin sikeitä klo 24-12 kahdella syötöllä. Herätessä olikin sitten nälkä! Äippä on voimissaan :D

Tänään ulostaudun :D kuulostaa varmaan ihan kamalalta, et äiti lähtee baariin, mut tosiaan meen näkemään muutamaa kaveria ja ehkä siinä samalla vois yhen kaksi lonkeroa ottaa (:

Lähtö voi olla aika hankalaa, varsinkin kun nyt ei ole menossa kauppaan, mut ehkä mä en nyt tee ihan kamalaa virhettä äitiydessä, jos pikasesti käväsen. Tarkoitus ois tulla ennen kasia jo kotiin, ettei mee iltarutiinit ihan ruikulille.

Onko kukaan muu vielä uskaltautunut ulos tai ottanut kotona alkoholia, siis muutamaa saunakaljaa tai viiniä ruoalla? Mua vähän jännittää, vaik oon mä lonkun juonut tossa muutama viikko sitten, mut nyt joudun menee vähän kauemmas ja epäilen omaa "viinapäätäni" tai oikeastaan seuraa (mun ns baariremmi, jonka meno on tunnetusti aika railakasta) - ois varmaan turvallisempi vaan pysyä vesilinjalla. Jostain syystä mua jännittää ihan sikana - ja en oo ees nähnyt näitä kavereita sitten kevään...

IItse en ole vielä kapaloa koittanut mutta tarkoitus on koittaa luettuani teidän kokemukset siitä!Toivottavasti toimii meilläkin mitä kyllä epäilen.Meillä siis herätään kahden tunnin välein.Myös päivisin haluaa tissille parin tunnin välein joten jos herää nälkäänsä niin eipä siihen taida kapalo auttaa..mutta toivotaan parasta. Netistäkö ootte kapalon ohjeen ottaneet?Tuntuu että on monta tapaa tehdä se.Onko suosituksia mikä ois hyvä ens yönä koittaa. Aikuisten lakanaanko vauva on hyvä käärästä ku tuntuu että poitsu on jo niin isokokoinen ettei millään vauvan omilla vilteillä riitä koko?

Mulla on ollut joku 3-4 viikkoa ainakin kerran päivässä vilkutellut elohiiri vasemmassa silmässä.. Ja yön aikana oli ilmestynyt huuliherpes alahuuleeni. Eeäh.
Nämä ovat klassisia stressin fyysisiä merkkejä mulla. Onkohan alitajunnassa stressin myllerrys päällä jatkuvasti ja äitiyshormonit pitävät mut tolkuissaan tässä? :p

Apua! Mikähän tota mun poikaa vaivaa, ei oo alkanut syömään tänään kunnolla! Aamulla ja nyt päivällä mennyt yhteensä 60milliä?! poika ei itke tai ole mitenkään sairaan oloinen, hereillä ollessa juttelee ja kahtelee ihan normaalisti. Kuumetta ei ole, ei itke muutenkaan että jokin paikka olis kipeä.. Ei vaan syö kunnolla!? Koitin neuvolaan soittaa mutta eihän nekään tietenkään enään vastaa?! :/

Tipitii: Luin jossain välissä että jos suussa on sammas niin syöminen voi sattua. Voisiko se olla?

Toivottavasti ei ole mitään ja alkaa kohta ruoka maistumaan :)

Tipitii: ota ihan rauhassa. Jos lapsesi näyttää voivan hyvin ja on hereillä ollessaan virkeä, niin ei varmastikaan ole hätää. Kuulostelet ja olet huomenna yhteydessä jonnekin jos ei siihen mennessä ole alkanut maistumaan. Meilläkin on välillä ollut päiviä, että poitsu nukkuu tosi paljon ja syö normaalia vähemmän.

Toki äitinä lapsesi parhaiten tunnet ja teet niinkuin parhaasi näet :) Minä ainakin olen hermoillut turhaan ja paljon! Milloin siitä, että syö liikaa ja milloin siitä, että syö liian vähän. Sama nukkumisen suhteen. Voi meitä äitejä :D

Kotoa poistumisesta: olen ollut ainakin itse jo kaksissa pikkujouluissa. Molemmilla kerroilla 5h pois. Huomenna kolmannet ja tarkoitus olla n.7h pois. Hyvin on pärjännyt isän kanssa kun olen pumpannut maitoa jääkaappiin ja pakkasessa on varulta lisää jos on oikein nälkänen poikanen. Alkoholia en ole ottanut, koska olen ollut autolla. Huomenna varmasti lasin viiniä ruuan kanssa, koska en ole autolla.

Papuliina! Meilläkin syödään päivällä sekä yöllä kahdentunnin välein.. alkaa jo pikkusen tuntuu tää valvominen,tänään meinas usko loppuu ihan tosissaan,jos ei lapsi tissiä vailla niin sitten on koira jotain vailla!! Ja mies vielä viikot muualla töissä :(
Liekkö sammasta ei ainankaan suusta päätelleen mutta kipeetä tekee syöminen ja nännit pinkittää ja pistelee tissejä syödessä.. ja itseasiassa myös syömisen jälkeen nännejä nipistää. pitää vissiin sitruunaa kokeilla? Kapalo on nyt ollu monella käytössä,meillä ei toimi jätkä alkaa ravistella itteensä ja jokeltaa kovasti että itteeni alkaa ahistaa sen verra et pakko purkaa,on tottunu käsiä heiluttelee ja nykyää työntää nyrkkiä suuhun(eihän muuten liity sammakseen,eiks lapset tee niin?) Et pitää kai vaan toivoo et alkas yöt pidentyy ja ennenkaikkea sais itte unta,poika kyllä saa.

Mullakin on ollut huuliherpes puhkeamaisillaan, mutta olen suuvedellä huudellen saanut sen vältettyä. Vinkkinä seuraavaan kertaan. Huuliherpesvirus on todella haitallinen alle yksivuotiaille, joten kannattaa todella pestä käsiä ja välttää suukkoja. :)

Libra - taalla myos tarha on reilun tonnin kuukaudessa koko paivaisena. Aika aikaisin tuota joudutte jo miettimaan. Mina voin olla 12kk pois toista muttei niiden tarvitse antaa entista tyopaikkaa vaan ainoastaan jotain toita siina vaiheessa. Tosin mulla on tarkoitus etsia uusi osa-aikatyo ensi vuonna kun nykyinen tyopaikka on niin kaukana. Vaikka lastenhoito on taalla kallista niin se ei nay lastenhoitajien palkoissa vaan taitaa menna omistajan taskuun.

Taalla on pitkat jonot tarhoihin - tyypillisesti niihin haetaan heti, kun raskaudesta tiedetaan. Mina nyt en tietenkaan niin tehnyt ja nyt on vahan kiire, jos mielii saada jotain jarjestymaan ensi syksyksi. Nailla nakymin menen toihin kevaalla, mutta katsotaan. Joka toinen paiva kaipaan toihin, koska olo on yksinainen, ja joka toinen paiva olen jaamassa kotiaidiksi, koska lapsesta erossa oleminen ahdistaa. Etta ota nyt tasta selvaa. :)

Täällä aloitettiin siis refluksiin Nexium ja maidonsakeuttajaa kävin myös, ainakaan vielä näissä kahdessa päivässä ei ole helpottanut, vaikka Nexiumin annostus on jopa kolminkertainen siihen mitä olen muilta foorumeilta lukenut pienien vauvojen annostusta. Ja öisin nukutaan max. 3h kerrallaan, enkä saa päivisinkään nukuttua kun päikkäritkin vaihtelee 1-2,5h. Kauheinta on odottaa seuraavaa syöttöä, kun tietää että vauvan vatsaa vääntää ja ruokatorvea polttaa. Välillä ei tiedä kummalta tulee enemmän kyyneleitä, minulta vai vauvalta. Kun tämä refluksi joskus helpottaa, eikä meillä itketä enää joka syönnin päätteeksi, luulen että osaa arvostaa "normaalia" vauva-arkea. Valvominenkaan ei tunnu miltään sen rinnalla, kun joutuu kuuntelemaan pienen kärsimystä.

Lellukka, veit sanat suustani. Syöminen todella tuntuu ikävältä äidistä ja pojasta. Nytkin kun on rauhallinen poika niin ahdistaa jo seuraava syöttö! Ja illalla on paljon vaikeampaa kuin aamuisin ja päivisin.

Meillä on ilmeisesti menossa aikaistunut 3kk:n tehoimu (nyt 2,5 kk ikää). Syöty ympäri vuorokauden 1-2h välein. Saas nähdä montako päivää tätä jatkuu...

Miten te ootte äidit jaksanu, joilla nukutaan usein huonosti? Arvostan kyllä teidän sitkeyttä.

Takaisin