Vauva-arkea

Siis aivastaminen on täällä jokapäivästä, ja se on kuulema normaalia,MUTTA monta kertaa putkeen teidän vauvat aivastaa? Meillä tuli just joku 15 :D onko tää ihan normaalia?

Ja vielä muutama, ja lisää vaan! Järjetöntä :)

Meillä aivastetaan yleensä neljä kertaa putkeen.

Mites te, joilla puklaillaan, tuleeko puklu yleensä helposti? Meidän vauveli näyttää usein pitkään siltä, että on huono olo ja paha maku suussa, ja puklu saattaa tulla vasta tunnin taistelun jälkeen. Sääliksi käy toista.. Ja kyllä itseäänkin, koska tuo huono olo häiritsee selvästi päikkäreille nukuttamista, kun havahtuu niin helposti kevyestä unesta huonon olon aaltoon. Eipä päivällä saakaan paljoa mitään tehtyä, kun päikkäriajallakin pitää olla koko ajan valmiustilassa tuudittamaan uudestaan uneen.

Röyhtäytän typyn olkapäällä jalat koulussa ja/tai jumppapallolla pystyasennossa. Ja röyhyt tulevat usein helposti pois. Puklausta edeltää yleensä nieleskely ja kielen ulostyöntely. Tosin puklauttelua on huomattavasti vähentänyt se, että teen pikaröyhtäytyksiä syötön aikana silloin, kun vauva päästää irti rinnasta. Myös vauvan pystyssä pitäminen syönnin jälkeen auttaa. :)

Libra, mä teen myös noita väliröyhtäytyksiä (mikä sanahirviö!). Välillä röyhyt tulevat tosi helposti, mutta joskus saa odottaa ja taputella ja heilutella vaikka kuinka kauan.

Meillä ei oo nyt pariin päivään viihdytty muualla kuin sylissä vaan. Hetken aikaa oli jo vaihe, että leikkimatolla oli mukavaakin, mutta nyt maistuu vain äidin tai isin syli :)

Meillä ei muuten sisällä päikkärit onnistu muutoin kuin sylissä. Äsken nukahti syliin kun en uskonut että on jo väsynyt ja pitäisi ulos mennä. Täytynee pukea tyyppi ja vaunuihin mars.

Mun ystävä on tulossa kylään ja pitäisi jossakin vaiheessa lähteä ostamaan pojulle valkoisia sukkiksia tai housuja ristiäismekon alle. Meillä on muuten ristiäismekkona mun mummin virkkaama mekko, jossa on kastettu mun -80 syntynyt isoveli ja minä (-85).

Mun pitäis nyt valita pienempi paha. Se, että nukahdetaan helpommin illalla kapaloon mutta ollaan hereillä aamuyöllä 1-1,5h VAI se, että nukahtamiseen illalla menee 1-1,5h ilman kapaloa mutta aamuyön syötön jälkeen nukahdetaan heti uudelleen....

Mä jotenkin kallistun tuon jälkimmäisen puoleen, vaikkakin siinä jää eka unipätkä vähän lyhyemmäksi kun ekassa vaihtoehdossa. Väsyttää ihan pirusti aamulla jos oot hetki sitten valvonu melkein 2h.

Pieni ongelmahan tää on verrattuna siihen, että osa heräilee koko yön tunnin välein.

Lellukka, silent refluksi täälläkin! Kohtalotoveri!

Kerro sit miten nexiumin kanssa käy, meillä nyt käytössä vaan gaviscon ja sakeuttaja.

Lämpöä on ilmassa kodissamme, kun pieni perhe vauvan tulon myötä muodostui.

Kissat ovat vähän kateellisia vauvalle minun huomion viemisestä (tissillä kun on jatkuvasti), joten ne roikkuvat miehen kimpussa :p

En voisi liikaa kehua miestäni.
Hän on niin huomaavainen ja osallistuu kaikkeen, tehnyt ja tekee ensimmäisenä asioita vauvan kanssa, minä tulen perässä niissä. Eilen hän kävi vauvan kanssa kauppakeskuksen hoitohuoneessa vaipanvaihdossa, kun minä jäin kahvilan pöytään odottamaan ja syömään rauhassa. Itse en ole vielä vauvan kanssa hoitohuoneissa käynyt.
Hän tahtoo tehdä paljon, koska minulla menee aikaa imettämiseen, eikä hän halua myöskään jäädä ulkopuoliseksi vauvasta ja minusta.
Hän tukee minua imetyksessä ja kehottaa myös pumppaamaan maitoa, jotta saisin hetken omaa aikaa hänen ruokkiessaan vauvaa.
Voisin mennä naimisiin tuon miehen kanssa <3, taidan olla ihan hormonipöllyissä tässä..

Voiko vauva jo hymyillä "tahallaan" .. 3 viikkoa, 1 päivä on tänään ikää. Mielestäni tänään poika on ollut suupielet ylös paljon (suu auki samalla, vähän kuin naurunaamahymiö : D ) ja tuijotellut minua kiinteästi, ei ole silmät enää vaan harhailleet ympäriinsä. :)

Olen myös huomannut, että omat tunteet on alkaneet tasoittua, kaksi ekaa viikkoa olivat vähän kauheat, olin itkuinen ja ahdistunut ja pelkäsin, että tätäkö tämä nyt vaan on, että mitä tuli tehtyä..
Nyt on toinen ääni kellossa ja odotan vaan aina enemmän ja enemmän mi uusi päivä tuo taas tullessaan <3

Jälleen Woombie näytti taikansa. Poika nukahti kunnolla vähän ennen puolta yötä ja nukkuu EDELLEEN! Kello on kohta seitsemän.

Me lähdemme tänään ristiäisten viettoon isäni luokse. Jännittää miten reissu sujuu, mutta ihana rohkaiseva mieheni jaksaa kannustaa ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Olen tullut kyllä aikamoiseksi stressi-erkiksi!

Ja täällä kanssa, nukuttu ku tukit (: eka pätkä oli melkein kuusi tuntia, meidän ennätys :D

Tosin tää unimääräkään ei sovi mulle - oon ku nukkuneen rukous ja todella saamaton. Yliväsyneenäkin toimin reippaammin. Mut eiköhän tää tästä, kun vielä muutaman tällaisen yön nukkuu.

Mymme, voi miten ihanat pojat sinulla! Söpöt pullopusket! :)

Meillä on takana hyvin nukuttu yö! Pärjättiin kahdella syötöllä!! Ja juuri, kun ajattelin, etten kestä, jos en saa enemmän unta. :)

Eilen syöttäessä vauvani hymyili minulle imiessään ja jutusteli. Voi taivas, miten söpöä se oli! Sain siitä inspiraation kirjoittaa vauvakirjoihinkin. Haluan, että hän saa sitten vanhempana lukea, miten rakas hän meille on. :)

Pitäisi päättää, mikä tarha valitaan. Että maksetaanko itsemme kipeiksi hyvästä paikasta vai maksetaanko vain paljon ihan ok paikasta. Siis vähintään tonni kuukaudessa menee joka tapauksessa ja jotenkin tuntuu, että se on niin paljon, että ottaa sitten parasta koko rahalla. Mutta siis pyörryttää ajatella noita hintoja! Joku käärii hyvät rahat.

Libra, TONNI kuukaudessa?? Apua! Uskon että mietityttää.

Juu meidän epeli nukkui sitten kahdeksan tunnin yöunet syömättä kertaakaan. Nyt on niin hyväntuulinen kaveri täällä että ohhoh!

Ja toi Mymmen kuva <3 Näytin miehellekin ja vaikka aika juro onkin, totesi: "No nyt on söpöä." Ja vannon, ettei hän paljon viljele sanaa "söpö" :)

Triina: ostitko woombie airin (ilmastoidun) vai tavallisen? Entä sellaisen, jonka saa muunnettua unipussiksi? Kyselen kokemuksiasi vähän tarkemmin koska harkitsen vakavasti saman ostamista :)

Pojan kasvojen hierominen nukahtamisvaiheessa on niin hurjaa että pahaa tekee katsoa... Peittokapalo ei pysy koko yötä tarpeeksi hyvin ja välillä pelottaa, että saako hän kiskottua sitä päänsä yli yön aikana.

Woombie siis tännekin mutta millainen :)

Mutta siis muuten tuo kapalointi alkaa olemaan kuitenkin hyvä juttu vaikka uhkasinkin sen heti lopettaa kun poikanen nukkui toisen kapalointiyön vähän huonommin. Nyt meni viime yö taas mukavammin vaikka saikin käsiään venkoiltua pois yön aikana.

Muokattu viimeksi:
Meillä on woombie air! Se 6-9kg kannattaa tilata, koska on tosi pieni tuokin. Luulin tilaavani sellaisen jonka saa unipussiksi, mutta ei tota saakaan, meni jokin vikaan. Tilaan sellaisenkin vielä ens viikolla. Sen kanssa on helppo opetella sitten nukkumaan kädet vapaana.

Todellakin suosittelen jos kapalo helpottaa!

Tilasin Pikku-koalasta, lauantaina tein tilauksen ja keskiviikkona oli woombie tåällä!

Pikku-koalan sivuja tuossa juuri katselinkin. Kiitos vinkeistä, pistän tilauksen tulille! :) Mukavia ristiäisiä. Nauti juhlista :D

Kiitos paljon!

Ja mä olen laittanut sinne kapaloon pojalle vain pitkähihaisen bodyn ja sukat. Peittoa pidän vaan vähän pesänä sitten ja hyvin on nukuttanut.

Toivottavasti VilliVadelma teillä toimii yhtä hyvin kuin meillä.

Minne voi valittaa äidistä, joka koko ajan kommentoi ja arvostelee miten mä puen oman lapseni?!? :anyone
Joo, ei mulla muuta, meni vaan taas hermot! :angry5

Libra, kuulostaa tosi kalliilta tuo päivähoito sielläpäin. Ja muutenkin kauhean aikaisin joutuu palaamaan työelämään.

Meillä oon kapaloinut tän pikku karpon "aikuisten" lakanaan, joten saan sen oikein hyvin pakattua kun on riittävän suuri. Tosin oon taitellut lakanan kahdesti ennen kapalointia. Tämä ei toimi heti kun kaveri tajuaa, et jos kääntyy kyljelleen niin lukot aukee. Mut viimeset kolme yötä menneet aivan loistavasti.

Jee, enää viikko tota perhanan hissiremppaa! Ihan siistiä jälkeä ovat tehneet, tosin toi hissikoppa vaikuttaa aiempaakin pienemmältä, ettei vaunuilla varmaan mahduta. Vanhaan hissiin mahduin just ja just vaunujen kanssa. Pääasia kuitenkin, ettei tartte noita pyöröportaita vauvan kanssa juosta... tosi pelottavat ihan ilman vauvaakin.

Takaisin