Vauva-arkea

Meilläkin mies nukkuu ja kääntää kylkeään, kun minä imetän. Aamua lähempänä yleensä poika meidän sängyssä, niin sit rupeen tökkimään miestä vähän hereille, koska käydään koiran kanssa puolen tunnin lenkillä... Ja aamuvaippa jää yleensä miehen vastuulle... Tosiaan tänään oli kakat selässä asti ja tietty mä pesin ne sit lenkin jälkeen... :D

Meillä mies on vaippamestari aina ollessaan kotona. Olen huomannut, että väsyneen ja rättiväsyneen ero on vaipanvaihto: jos pyöritän koko showta, olen rättiväsynyt ja päivisin päässä on näytönsäästöohjelma. Jos mies herää vaihtamaan ne enintään pari kakkavaippaa, olemme molemmat väsyneitä, mutta järjelliseen toimintaan kykeneviä.

Nyt kohta salille, jos vaikka pää selviäisi. Puolilitraa teetä ei tänä aamuna auttanut. Kipulääkkeen otin jo päänsärkyyn ja selkäkipuun. Olisi pakko treenata enemmän. Kunpa vanhemmat asuisivat lähempänä. No, onneksi uudessa asuinkaupungissa on sali, jossa on lastenvahti!!

Libra, teillä ilmeisesti kakkaillaan kans ahkerasti :) Meilläkin vaihdetaan 2-3 kunnon kakkavaipat päivisin ja muutamat pienet pierukakat päälle. Yöllä ei kyllä ole enää kakannut, mikä on toisaalta ihanaa, kun voi vähän pitkittää vaipanvaihtoa aamusyötön yhteyteen.

Mietin jopa yhdessä vaiheessa, että voiko lapsi kakata liikaa :D mutta hyvä kun vatsa toimii!

Täällä viime yö 1,5-2h pätkiä ja päiväunet tälle päivää 1-1,5h. Huomenna aika yksityiselle lastenlääkärille. Käytiin eilen anoppilassa, syötin pojan siellä ja rupesi tapansa mukaan huutamaan syötön jälkeen ja kiireesti autolla ajamaan että rauhottuu. Tänään anoppi oli sit soittanu pojalleen, että ehottomasti nyt poika lääkäriin, tuo ei ole normaalia! Maidoton korvike ollut käytössä viikon, eikä ole edistystä huudossa tapahtunut...

Lellukka mikä korvike teillä käytössä?

Meillähän refluksi oireilee mm. noin että syömisen jälkeen alkaa huuto.

Taalla kaynti on rajoitunutta nykyaan...Meidan vauva, 5 viikkoa, ei nuku muualla kuin sylissa. Kapalointi arsyttaa vaan enemman. Eilen olin ihan poikki kun ei suostunut nukkumaan muuta kuin kantorepussa, ei edes anopin sylissa ja illalla huusi 3 tuntia ennen kuin rauhoittui mun viereen. Yo meni neljalla syotolla ja valvottiin taas 4-6. Vauvalla on kovasti ilmavaivoja ja royhtailee seka piereskelee hirveesti. Annan vauvsn laktoosientsymia muta en tieda auttaako. Olisi ihanaa jos poika nukkuisi valilla kopassa niin voisi tehda jotain paivalla. Olisin halunnut menna perhekahvilaan tanaan mutta olen ihan poikki ja pelkka suihkussa kaynti ja hiusten pesu oli urakka sinansa...nyt onneksi nukkuu anopin sylissa ainakin hetken...
Viikonloppuna yritettiin pulloruokintaa ja otetuaan 30ml poika vaan raivosi pullolle ja tuttia ei yrityksista huolimatta huoli. En tieda onko pulloissa ja tuteissa eroa, jos kannattaisi kokeilla eri merkkeja....huoh...

Etanainen, meillä ei suostu ottamaan kuin hyvin suoran mallisen tutin. Lisäksi sitä piti treenata paljon. Tarkoitan useampaa viikkoa!

Kuulostaa raskaalta, tiedän tuon epätoivon tunteen. Ihan älyttömästi tsemppiä ja voimia arkeen!

VilliVadelma, joo, typystä tulee tavaraa läpi! Tuntuu olevan suora putki - kestää noin 1,5 tuntia syötöstä ja vaippa tutisee. ;) Kakkavaippoja tulee joku 6-10 per vuorokausi. No, eipä ainakaan ole ummetusta. :)

Ostin muuten nyt sitten 4 koon vaipat :D ja hyvin istuu. En kyllä tajua, miten voi mahtua sitten 14-kiloiselle. Käytiin tossa pyllypesulla ja laitoin sinkkivoidetta (kun vähä punoittaa peppu ja nivuset) ja kaveri vaan simahti - useimmiten vaipan vaihdon jälkeen ollaan hetki pystyssä ja mahd syödään. Varmaan hiersi tuo pienempi vaippa ja inhalta tuntunee tuo ihottumakin. Taas on poika astetta tyytyväisempi :)

Meilläkin on puklailu lisääntynyt.

Mä en öisin vaihda vaippaa lainkaan ku se ei kakkaa ku päivisi

Triina: Nutrilon Omneo oli aikaisemmin, lääkäri määräsi viime viikolla Peptin ja nyt aloitettiin Neocate kun ei millään korvikkeella parannusta entiseen :(

Libra: hienosti menee teillä pikkuisen kanssa ja on aina kiva lukea teidän kuulumisia. Hyvin on homma sinulla hallussa. Minulla on myös muodostumassa tietyt rutiinit. Pikkuinen vetää aina päikkärit samoihin aikoihin ja silloin on hyvä käydä myös asioilla. Minä olen alusta asti joutunut raahaamaan vaunut 2. kerroksesta aina alas. Aluksi mies raahasi mutta kun on nyt töissä niin pitää yksin hoitaa logistiikka. Ensin raahaan vaunut ja sitten tuon pikkuisen perässä.

Meillä on edelleen netti tilauksessa ja kaipa se vihdoin saadaan seuraavalla viikolla. Pitää netin takia organisoida meidät aina jonnekin, joko kahvilaan tai yleensä läheiseen kansalaisjärjestöön jonne minulla on avaimet.

Tuntuu ihanalta kun vauva on oppinut jo vähän hymyilemaan ja myös jokeltelee. Tykkää myös kuvakirjoista ja etenkin silloin alkaa juttua tulla. Minulla on kohta nimiäiset edessä nyt launtaina 6.12 ja niitä täällä kovasti organisoin. Vieraita tulee melkein 30! Eli tiedossa on aika isot juhlat. Sukulaisia Belgiasta, Suomesta ja kaverit päälle :)

Minulla on tänään vaan selkä kipeänä kun kissa aiheuttaa lisää hommaa vauvan lisäksi. Yleensä tekee protestipissoja keittiön lattialle jos ei saa ruokaa ajoissa ja tänään piti se pestä kun sillä oli kakkaa jäänyt perskarvoihin kiinni ja olin vähän väärässä asennossa sitä pesemässä niin nyt selkään sattuu. Selkä voi jumahtaa siitäkin että nukun vauvan kanssa perhepedissä ja olen aina kyljelläni jalat koukussa. Vaihdan kyllä puolta imetyksenkin takia mutta tällä menolla rampaudun jo tästäkin järjestelystä. Pitäisi nyt vaan saada pikkuinen oppimaan nukahtamaan omaan kehtoonsa. Mutta toisaalta olen tyytyväinen kun tällä järjestelyllä poika nukkuu jopa 6 tunnin yöunia joten ainakin oma pää on selvempi ja olo luovempi. Silloinkun nukuin pätkissä ja vähän niin päivät tuntui menevän ihan usvassa eteenpäin.

Meilläkin kakkavaippoja tulee hurjasti per päivä ja nyt viime viikot kakka on ollut vihreää. Epäilen johtuuko siitä kun aloin syömään ehkäisypilleireitä. Voisiko ne vaikuttaa? Mutta hän ei kyllä itke mahavaivoja joten en usko että siitä siten on ongelmaa. Pulauttelee kyllä paljon.

Vihreä kakka on ihan normaalia vaikkei olisikaan ilmaa vatsassa. Meillä tulee välillä myös vihreää. Kakka voi myös vihertyä, jos joutuu odottelemaan vaipassa pidempään. Joutuu silloin ilman kanssa tekemisiin (sama efekti kun jos vatsassa on ilmaa).

Mutta jos kakka on voimakkaan vihreää ja alkaa haisemaan tosi vahvalle ja pahalle niin silloin voi olla jotain häikkää.

Näin olen siis netin ihmeellisestä maailmasta lukenut :)

mmmustikka, hommat on hanskassa, mutta hanskat valilla hukassa. :D Toiset paivat ovat parempia kuin toiset.

Tanaan paasin salille ja juhuu! Hyva possis! Katselin kuvia ristiaisista. Yritan olla armelias, mutta voi josses, kylla ihminen voi olla kuvauksellinen - tai sitten oikeasti kuljen posket punoittaen ja silmat puolitangossa. Ja mika ryhti meikalaisella on! Taytyy kylla todellakin menna sinne salille, lenkille ja joogailla. Nytkin jo istun tassa ryhdikkaammin. :D

Meillakin tulee vihreaa kakkaa, mutta ei tytto valita. On kuulemma normaalia, kun kehittymaton suolisto totuttelee eri aineisiin. Vari muuttuu jossain vaiheessa keltaiseksi. Meilla myos pulautellaan. Viimeksi tanaan oli tosi romanttinen leffailta: tytolla tortut vaipassa ja mina yltapaalta puklassa. Yrita siina sitten olla hemaiseva. ;)

Meillä on alusta asti, heti muutaman mustan pihkakakan jälkeen, ollut keltaista. Mutta aina jos ollut enemmän ilmaa niin silloin vihertävää.

Meillä on ollut myös alun jälkeen keltaista kakkaa koko ajan, vaikka ilmaakin välillä on kun piereskelee.. Nykyään kakka tulee suunnilleen joka toinen päivä ja niin, että poika kannattaa ottaa heti kantoon kun turahtaa tai muuten menee vaatteetkin vaihtoon. :D

Tuntuu tuo puklailu olevan ainakin jossain määrin aika yleistä kuitenkin. Ehdin tietysti miettimään jo kaikki allergiaepäilyt yms..

Hyvin nukuttu yö, ja oikeastaan ihan viime yön toisinto - heräämiset samaan aikaan (: aamulla oli toisen käden saanut kapalosta ulos, mutta se ei riitä karpoiluun. Tosin vähän tuo yöllä höpötteli, mut mun unta enempi ilmeisesti häiritsi se heiluminen.

Kakka on täällä keltaista, kerran tais tulla vähän vihertävää. Piereskellään tosi paljon, ja onneksi pierut on viime aikoina näyttänyt tulevan hyvin ulos. Ei tartte naama punaisena vääntää. Välillä säikähtää omaa pieruaan :) ja kerran päivässä kakataan, pissataan senkin edestä. Pitäis antaa ilmakylpyjä...tekis hyvää pepulle. Sinkkivoide kyllä auttoi punoitukseen välittömästi.

Täällä nukutaan, eli äiti pääsee siivoilee :)

Takaisin