Vauva-arkea

Heinukka; jos imetät vielä niin kannattaa laittaa myös tosiaan sitä rintamaitoa silmään! Meillä auttoi päivässä! Ja diacorin lääkäri sanoi että tipoista helposti uudistuu silmätulehdus, toivon toki ettei teille käy niin, mutta sen takia sanoikin tämä lääkäri ja myös neuvolatäti, että äidinmaitoa silmään myös, vaikka ihan joka imetyksen yhteydessä "ehkäisemään" :) meilläkin vuoroin punoittelee silmät niin laitan aina kun pumppaan silmän sisänurkkaan, josta leviää koko silmään.

Omia kuulumisia.. Itkuisuus jä kitinä ja kätinä lisääntynyt. Tuntuu että ei istu tyytyväisenä missään välissä. No tänään päätin kokeilla imuria ja löysin netistä videon https://m.youtube.com/watch?v=hERLH3Q-hCQ ja halleluja! Ei kyllä kokonaan poista kätinää mutta 99%. Yö taas meni vähän niin ja näin ja nyt ihan sama fiilis kun oliko libra joka laittoi päänsärystä. Kaamee sellanen ja muutenkin vetämätön olo. Tähän päälle kun jatkuvan imurin huudon yhdistää.. Pakko ostaa korvatulpat.

Mä en oo viel kertaakaan ollu poitsusta erossa. Korkeintaan suihkun ajan. Koska isukki ollu duunis alusta asti niin ei tunne ehkä sellasta varmuutta vauvan käsittelystä. Ja en itsekään luota hänen taitoihin :/ mikä on varmaan väärin.. Oon kyllä yrittäny rohkaista häntä kokeilemaan mm. erilaisia kantamis asentoja yhdessä jossei yksin uskalla, mutta vähän vaihtelevalla menestyksellä, aina perus virsi "ei mulla onnistu". Huokaus.

Nyt ollaan ulkoilemassa ja taukoa imurin huudosta ja sain puhelimen omaan käyttöön. Jee.

P.s Pk-seudulla kaameen harmaa ilma!!! Ankeutta parhaimmillaan.

En tiedä miksi tosta pullosta on nyt muodostunut niin iso asia... Ei saa vaan kokeiltua sitä. Tai siis ensin pitäisi saada se pumppaus kokeiltua kunnolla, että olis mitä tarjota. Korviketta annan vaan jos on pakko.

Niin ja on mun myönnettävä, että meillä on myös isukki vähän epävarma hoitamaan vauvaa ihan yksinänsä pidempään kuin tyyliin puoli tuntia... Oon yrittänyt rohkaista, että pärjää kyllä kun vaan tekee omalla tavallaan eikä tukeudu mihin niin helposti. Mut mies on vähän varovainen ja herkästi huolissaan.

Haha! Toisilla se on voileipä, mulle tuli kriisi, kun lempihajuvesi loppui ja sitä ei enää tehdäkään. :D Voin sanoa, että yleensä en saa hermoromahduksia hajuvesien takia!;)

Silmätulehdukseen rintamaito on tosiaan ihan huippua, vesikin auttaa. Täällähän ei tippoja edes saa, ellei kyseessä ole joku megabakteeri tai kesto yli 5 päivää.

Tultiin sisälle ja sama jatkuu; Itkua, kitinää, itkua, kitinää, itkua, kitinää.... Apua miten tätä kestää pää! Ja mikään ei auta. En oo tänään syöny enkä vessassa tyyliin käyny.. Pullosta ottaa huikan ja huuto jatkuu pari imua tutista ja huuto jatkuu tätä rataa viimeset 7 tuntia :D täytyy kyl arvostaa elämän helppoutta jos se joskus palaa :D

Hemppuliina, oli ihan pakko testaa (tai siis laitoin youtubeen haun) ja löysin 10 h pätkiä vauvoille, white noise, hiustenkuivaajaa jne sekä ihan perus sateen ääntä. Tässä sitä itsekin rentoutuu ja poika simahti saman tien. Täällä tosin ei ois tarvinnut nyt nukahtaa, mut hyvä tietää... voi yöksi laittaa "taustahälinäksi" (:

Hemppuliina, saat kaikki sympatiani! Ymmärrän tosi hyvin tuon tilanteen rankkuuden. Olen itsekin miettinyt kuinka paljon sitä varmaan arvostaa kun elämä pitkäkestoisemmin rauhoittuu pojalla. Meillä oli eilen tosiaan rauhallista, mutta tänään on kaikki ollut huonosti taas. Osittain johtunee noista refluksin hoitoon tarkoitetuista maidon sakeuttajasta ja gavisconista. Ne kun aiheuttavat vähän ummetusta. Annan kohta levolacia apuun...

Väsyttääääääääääääääääääääää!!!

Ccix; hyvä että teilläkin tehosi!! :) Naapurissa varmaan luulee että oon himosiivooja 24/7 imuroin :D

Triina; ehkä teilläkin vähän aittaisi imurin ääni? Kun luin että syssyttely auttaa kolikissa, ja imuri kuulostaa aika samalle.. Tää on kyllä tosiaan rankkaa! Voi sitä alun helppoutta mikä meillä oli... Nyt on tätä huutoa koko ajan! Ymmärrän niin sinunkin viestejä nyt paremmin.. Kitinää ja huutoa. Hetken istuu hiljaa ja taas alkaa joku vaivaamaan.. Kävely ympäriinsä vielä auttaa ja vaunuissa ulos meno.. Onneksi voi niihin vielä turvautua.

Mistä tietää että esim sattuu ja pitäisi suppoa laittaa?

Hyvä tietää toi maitoa silmään -juttu! Täytynee kokeilla :) Kyl se viel helppaa Hemppuliina, satavarmasti :) Sit tosiaa pitäis muistaa olla kiitollinen ja muistaa nää itkuajat. Täälläki nyt alkanu iltaitkut... Huutaa tissille ku mikäki :D Kysyin pojalta et mitä pahaa se tissi ny on hänel tehny... :D

Ihana kuva Hemppuliina!

Poika tuhisee kantorepussa rinnalla. Mietin etta miten voisi kayda vessassa kun en haluais herattaa vauvaa...:confused: Sitten kun vauva heraa niin imetysrumba alkaa taas ja jos ei palvelu pelaa salamannopeasti niin leijona karjuu nalkaansa. Eli se siita vessassa kaymisesta....pitaiskohan aidinkin siirtya kayttamaan vaippoja...:grin Onneksi poika on nyt neliviikoisena alkanut viihtya jumppamatolla eilen jopa puolituntia ja tuona aikana olen kokkaillut. Meilla kattoikkuna tuntuu olevan kuitenkin se kaikkein mielenkiintoisin.

Kavin tanaan luomen poistattamassa. Kirurgi oli todella puhelias ja kova aaninen. Han siten kyseli nukkuuko poika minun vieressa ja vastasin myontavasti. Han sanoi etta hanen 3 lastaan kaikki nukkuivat samassa sangyssa, nuorin jopa 18kk asti. Hoitaja tuumasi etta hanenkin lapsensa nukkui perhepedissa. Tuumasin miehelle etta teen just kaikkien ohjeiden vastaisesti kun vauva nukkuu mun vieressa ja nukkuu kyljellaan, mutta nyt on ruennut kaantymaan itse yolla mahalleen sen jalkeen kun viime viikolla tarkastuksessa laakari laittoi hanet mahalleen. Eli nyt nukun toinen silma auki kun vahdin ettei vauva tukehdu. Toinen niin tykkaa olla mahallaan. Mina nukuin aina mummolassa mummon viekussa ja toisessa paikkaa mummon ja papan valissa. Ja pienena kuulemma tykkasin nukkua pylly pystyssa....

Muokattu viimeksi:
Etanainen: Meillä myös nukutaan perhepedissä. Äitini kertoi, että minut ja kaksi sisarustani on kaikki nukutetttu mahalleen. Eli peppu pystyssä ollut helpoin nukkua. Esikoiseni nukutin mahalleen, kunhan hän oli kääntynyt mahalta selälleen. :)

Meillä pikkuinen on kyllä ollut tänään(kin) melkoinen kiljukaula.
:( Alkaa väsyttää tuo jatkuva huutaminen. Päätä särkee ja pitäisi vielä esikoistakin viihdyttää. Ei ole helppoa tämä elämäni tällä hetkellä ei..

Täällä tytöllä ikää 7,5 viikkoa, ja nyt myös tässä noin viikon sisällä alkanut tulla pieniä rintaraivareita! Karjuu välillä naama punaisena tissi suussa :grin Luulisin että johtuu vaan siitä ettei maitoa tule hänen mielestään tarpeeksi nopeasti, kun rauhottuu saman tien kun saa pullon suuhun! Silloin kun ei ole ihan kiljuva nälkä, malttaa onneksi vielä ihan kiltisti imeä tissiäkin :) Ja siis tosi tyytyväinen ja rauhallinen tää meidän tyttö on edelleen, ihan muutaman minuutin kestäviä on nuo raivarit ja harvoin niitä tulee, ja muuten ei juurikaan itke. Helpolla on kyllä päästy edelleen! Tsemppiä kaikille itkujen kanssa taisteleville!

Paitsi eilen oli hassu juttu, kun neiti oli leikkimatolla, ja katseli peiliä. Katseli kai omaa kuvaansa, ja yhtäkkiä purskahti ihan lohduttomaan itkuun :eek: Huusi naama punaisena, mutta rauhottui kyllä äkkiä kun nostettiin matolta pois ja otettiin syliin. Säikähtikö omaa kuvaansa, vai mikähän ihmejuttu tuo oli? o_O Kun tosiaan ei juuri koskaan itke muuta kuin nälkäisenä... Ei vissiin passaa häntä pelotella peilillä vähään aikaan :grin

Niisku, meillä taas 9,5-viikkoinen rakastaa peiliä ja nauraa ja keskustelee sen kanssa. :)

Onpa kyllä superkiireistä tällä viikolla; on hoitopaikan valintaa ensi vuodelle, asuntolainan järkkäämistä, ristiäisvieraiden vastaanottoa, joululahjaostoksia, kiitoskorttien tekoa ja ristiäisten valmistelua... Jos tämä viikko menee kunnialla, selviän kaikesta.:)

Hankittiinpa heräteostoksena kolikkikeinu.. Mies haki vantaalta ku tori.fi oli ilmoitus. Pitää huomenna kokeilla..

Nukahti vasta 10 jälkeen.. Ihan kauheen pätkän oli hereillä ku yhden jälkeen heräs päivällä.. Itkua itkua vaan. En osaa kuvitella että vauva ei itke.. Mitä ne silloin tekee? :D anyways huomenna on neuvola ja siellä kysyn tuosta kun taas tuli ihan hirveet oksennukset oikeen sellasella miehisellä paineella että oksat pois. Se varmaan itkettikin kun oli jäänyt ilmaa ja söi vaan päälle eikä ne päässy ulos..

Nyt tämä väsynyt äiti menee myös nukkumaan toivoen huomisesta rauhallisempaa päivää! Rauhallista yötä meille kaikille!

Voi hyvää päivää vai olikohan se tähän aikaan hyvää huomenta mikä aamuvirkkuus! Poika söi kolmen aikaan ja olen ollut siitä asti hereillä,käyttänyt koiran pihalla ja syönyt.. taitaa olla yliväsymystä kun päässä tuntuu että uni maittais mutta uni ei tuu tai malta tulla,tekee mieli kukkua netissä vaikka sit :p
ja nyt poikuus komentaakin jo tissiä,työtä käskettyä

Lupu, se on tosi ärsyttävää ettei itse saa unta kun vauva nukkuu! Ehkä yliväsymys saa sen aikaan...

Meillä oli hyvä yö (ja tuntuu jatkuvankin vielä). Poika nukahti puolentoista tunnin nukahtamisitkurituaalinsa jälkeen klo 23 ja heräsi syömään 04:30. Sitten ruokaa napaan ja nukahti tissille viiden pintaan. Sain äsken vielä siirrettyä omaan sänkyyn kun alkoi tässä vieressä yökkimään. Meillä näköjään uniin auttaa noin 40 asteen kulmaan kallistettu sänky. Hurjaltahan se näyttää, mutta ilmeisesti ainakin vähän auttaa tuon refluksivaivan kanssa nukkumiseen.

Hemppuliina, toivottavasti teilläkin oli hyvä yö. Paljon tsemppiä ja poweria päivään! Myös muille kaikille ja varsinkin itkuisten kiljukaulojen äideille!

Herranjestas! Poika tankkas illalla sit oikeen urakalla, söi tissistä 21-01 niin et kohina kävi, sit päälle viel 80ml pullosta ja nukahti ja nyt ku mun kello soi kasilta et vien esikon hoitopaikkaan ni kuopus nukkuu vieläki eikä oo syöny täs välis :O Mitäääää...

Kamalaa toi kuopiotapaus... 6 viikkoinen, eli sama kuin täällä ollaan tänään.Kyllä täytyy olla todella loppuun palanut äiti, et moiseen pystyy. Oikeasti mua puistattaa! Mietin vielä sitä isääkin, varmasti ihan järkyttävän rankkaa - toipuukohan koskaan. Ja ihan oikeesti mikä näitä ihmisiä vaivaa...?!? Oiskohan se vauvaluukku sit kuitenkin ihan hyvä idea, kun näitä tapauksia missä äiti flippaa tuntuu tulevan yhä useammin.

Eipä mulla muuta, me jatketaan jumppailua ja karpoilua :D

Takaisin