Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon lastenvaatekirppiksellä käyny muutaman kerran, ja on se kyllä kiva, kun viimeksikin 13€:lla sai 11 vaatetta. Ja kaikki siistejä. Lastenvaatekirppiksellä kun on valinnanvaraa paljon, ni ei tarvii niitä nyppysiä ja kellastuneita vaatteita edes katsella.

Sideharsojen ostoa olen monta kertaa miettinyt, että mistä niitä ostaisi ja kuinka paljon, kunnes käytiin mun vanhemmilla. Olen noin 11 vuotta sitten valkannut pikkusiskoltani vauvavaatteita jemmaan ja äiti on sinne myös laittanut kaikki sideharsot ja muuta tarpeellista. Nyt mulla on sitten n. 30 sideharsoa, osa tietysti vähän jo räjähtäneitä, kun ne on ollut mulla käytössä vauva-aikana, mutta eiköhän ne kotioloissa ole vielä ihan toimivia. Ihmettelin, että ne eivät olleet edes kellastuneet, vaikka ovat olleet pitkän ajan käytössä.

Me käytiin eilen hakemassa vaunut kotiin ja samalla ostettiin pinnis. Löysin Torista edullisen, tosi hyväkuntoisen laskettavalla laidalla :) Ostettiin myös paketillinen harsoja. Itselle oli pakko hankkia isommat rintsikat, kun vanhat alkoi ahdistamaan.

Nyt alkaa vauvan huone näyttämään jo ihan vauvan huoneelta, kun siellä on remontti valmis, löytyy pinnis ja vaunut :grin

Meille hankitaan vaatteet yms pikkuiselle uutena, ite oon tykästynyt esim h&mn vauvanvaatepuoleen :)

Naskali, mistä hankitte harsot? Joku täällä sanoikin, että Prismasta löytyis 7kpl pakkaus. Mietiskelen edelleen, mistä mitäkin kannattais hankkia...

Mä olen ostanut vähän sieltä täältä. mm. Prismasta ostin yhden paketin. Oisko ollut 6 kpl siinä.

Moi mä heti plussan saatua ostin seuraavat tarvikkeet valmiiks
1. muutamat ensi bodyt
2. kahet mikki hiiri housut
3. yks toppa puku ja töppöset
4. Libero new baby vaippa paketin
5. Pampers new born vaippa paketin (Allergian varalta tai jos ei Libero käy)
6. Bepanthen emulsio voidetta
7. kirja minusta ensimmäisistä muistoista eskariin asti ( tallennan sitten meidän esikoisen ihanat muistot :)
tulossa olis vielä tietysti äitiyspakkaus ja vielähän kerkee hankkia paljon muutakin kuhan katellaa

muuten tuumin tässä onks täällä kukaa kuullu vanhoista hoito nikseistä vinkeistä mitkä ovat edelleen tänä päivänä hyviä käyttää vauvan hoidossa ?

mun mamma sanoi että jos vauvalla punottaa peppu kanattaa vaihtaa vaippaa (Merkkiä) ja jotta punoituksen saa pois ni laittaa peruna jauhoja pikkasen vauvelin pepulle ku laittaa vaipan se on helpottanu pepun hiertymiä punoituksia vauvoilla
jos taas vauvalle puhkee ensi hammas ni kannattaa kääntää se maha edellä omaan syliin ja hieroa kevyesti sen selkää se helpottaa jos ikenet on tulessa ku tulee eka hammas
jos on ilmavaivoja ni joko ostatte mieluiten vaikka colic tutti pullon ni silloi ei tuu hirveesti ilmaa pieneen masuun tai kannattaa laittaa vauva selällee makaamaan ja kevyesti nostaa sen jalkoja ylos vaikka edes takaisin vasen ylös oikea alas ja taas päin vastoin ja voi vakka molempiin suuntiikin ni vauvan masu kevenee ilmavaivoista

Tuttipulloa ja itkuhälyytintä lukuunottamatta mielestäni kaikki tarpeellinen on ostettu. Äp. pakkausta en ole vielä anonut.
Tänään kantoliinan kävin ostamassa. :dummy:

SnowFlake1, Prismassa käytiin niin sieltä ostin minäkin :) Ja oli varmaan juuri tuo sama pakkaus kuin Felicityllä, 6 kpl valkoisia harsoja oli siinä. Olisiko ollut Ciraf-merkkinen?

Itse ainakin valitsin tuon sillä perusteella, että muissa paketeissa oli kuvioitujen harsojen pesulämpötilaksi suositeltu 40 astetta. Noille valkoisille oli puolestaan 60. Kun noita kuitenkin käytetään puklurätteinä, niin kivempi niitä on omasta mielestäni pystyä pesemään vähän kuumemmassa. Plus etten ehkä itse kaipaa mitään kuvioita noihin, mutta makuasia toki tämäkin :)

Pitääpä käydä hakemassa noita valkoisia itsellekin Prismasta! Ehdottomasti haluan pestä 60 asteessa, ja mitä olen nyt nähnyt kuviollisia kavereilla ja käytettynä myynnissä, niin ovat aika surkean näköisiä ja haalistuneita, valkoiset sen sijaan siistejä ja no, edelleen valkoisia.

Name it myy todella kivoja kuvio harsoja, vaihtuu yleinsä kausittain. Nyt en ole ite vielä käynyt katsomassa, mutta sieltä luultavasti käyn ostamassa.

Elikkäs prismaan suuntaan harso ostoksille itsekkin sitten :) tänään kävin kirppiksellä ja löysin mikki hiiri myssyn... siitä alkoi sitten ensiostokset! :D n. 30eurolla säkillinen vauvan vaatteita lähti matkaan... :)

Meillä esikoisen harsot ostettiin Name it:ltä (kuviollisia). 60 asteessa olen ne aina pessyt ja hyvinä on säilynyt. Ja tosi söpöjä ovat :) voin suositella.

Nyt ois 16+2 vauvalle en ole ostanut mitään, enkä ole mitään tavaroitakaan. Itselleni raskaus housut ja pari puseroa. En tiedä milloin ostelisi...

Mä juuri pesin kaikki 30 sideharsoa, jotka sain äidiltäni, ovat minun ja sisaruksieni vanhoja :) ihme kyllä, ovat vielä valkoisia! Eipä tarvitse itse näitä ostaa. Samoin pesin siskoni (-03) äitiyspakkauksesta tulleen makuupussin, se on kyllä paljon kivemman näköinen, kuin nyt jaettavissa pakkauksissa: vaaleanvihreä, jossa on piirrettyjä ja värikkäitä eläimiä, sopii oikein hyvin tytölle :) toki me pakkaus tilataan, katsotaan, kumpi makuupussi löytää sitten tiensä käyttöön..

Kannattaa joo pysyä EUn sisällä verkko-ostosten kanssa, leluissa ja vaatteissa kannattaa olla erityisen varovainen! Tulli valvoo EU:n sisällä myytävien tuotteiden turvallisuutta.

Tilasin eilen lastentarvikkeesta sänky päiviltä troll nicole kehdon pyörillä. Viikonloppuna suuntaan kangaskaupoille ja teen vielä vauvan pesän :)

Muutamia vaatteita tullut jo osteltua kaupasta ja kirppikseltä. Olisiko vinkkiä mikä olisi hyvä pyykinpesuaine näille? Tai mitä siis itse käytätte vauvanvaatteille?

Takaisin