Vauva-aiheiset hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja chipuchi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Löytyykö kokemuksia kotidopplereista? Onko niistä sikiölle haittaa? En oikein tiedä, kumpi vähentää enemmän stressiä: se, että opettelee luottamaan vauvan elossa oloon, vai se että kuulostelee laitteella, joka ei välttämättä löydä joka kerta sydänääniä vaikka ne kunnossa olisivatkin :D

Kiitos valtavasti tuosta tarvikelistasta :) Tulee kyllä tarpeeseen heti sitten kun uskaltaa alkaa hankintoja tekemään :)

Itse olen ostanut jonkin verran vauvan vaatteita kirpparilta jo vuoden ajan. Ei niitä montaa kyllä ole ja kaikki ovat aika neutraaleja. Yksi mekko taitaa olla kyllä joukossa. Meille varmaan aletaan ostamaan enemmän tarvikkeita heti, kun tiedetään onko siellä tyttö vai poika. Käytettynä luultavasti ostetaan kaikki paitsi vaunut ja turvakaukalo, jotka mies haluaa ostaa tietynlaisina. Saanpahan itse sitten hössöttää vaatteiden kanssa miten paljon haluan.

Meillä on tytöt 3v ja 10v, mutta ei ole oikein mitään jemmassa kummaltakaan, joten kaikki pitää uudestaan hankkia.

Me ei olla vielä ostettu mitään. Varmaan joulun jälkeen aletaan hiljalleen tekemään hankintoja. Sukulaisten vauvanvaatteet meni aikoinaan siskolle, joka on suurimman osan luvannut kaverilleen. Eli vaatteita pitää hankkia itse. Ajattelin hyödyntää kirpputoreja :) Turvakaukalon ja rockernapperin saan siskolta. Vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky pitää ostaa.

Tämä ei välttämättä ole kellekään muulle mikään uutinen, mutta itseäni yllätti, miten halvallakin voi saada ihan hyväkuntoista tavaraa. Eräällä kirpparilla oli ihan hyvän näköinen pinnasänky 10€. En vielä uskaltanut ostaa, mutta uskon, että kirpparit tulee olemaan omassa elämässä pian aika kova sana :)

Mä huomasin kans kirpparilla käydessäni, et hinnathan on ihan kohtuullisia tavaran laatuun verrattuna. Tulee varmasti käytyä ahkerasti sit kirpparilla, kun aletaan tekemään hankintoja.

Täällä viikkoja 16+4. Ennen np-ultraa ei hankittu mitään, ei edes kerrottu kellekkään. Sen jälkeen mulla oli pakko hankkia kotidoppler, josta on kyllä ollut apua. En edelleenkään kuule sillä vauvan sydänääniä tai sitten en osaa kuunnella, mutta syke löytynyt joka kerto todella helposti. Sekin tieto riittää :Heartpink
Kotidopplerin jälkeen hankin korkeavyötäröiset äitiyshousut ja ne jalassa tuntuu, että on jatkuvasti pissahätä :grin
Muita hankintoja meillä ei vielä olekkaan. Tumppuja oon alkanut kutomaan ja niiden jälkeen vuorossa villasukat ja pipo, neutraali väritys. Reilun kolmen viikon päästä rakenneultra ja sen jälkeen alkaa varmasti hankinnat vauvaa varten. Kirpparit :Heartred

Katottiin miehen kans erilaisia kaukaloita ja vaunuja, ihan järkyttävän hintaisia osa niistä. Sitten verrattiin niitä esim. Torissa oleviin käytettyihin, hintaero valtava ja laatu kuitenki hyvä.

Meiltä löytyy oikeastaan jo kaikki edellisten lasten jäljiltä :) Juuri sain kesällä purettua kuopukselta pinnasängyn pois :D Enpä olisi ikinä arvannut että sitä tarvitaan taas jo näin pian xD

Meillä nyt kaikki perustarvikkeet löytyy esikoisen jäljiltä. Mut sattuu olee tyttö vauva niin sitten täytyy vaatteita hankkia.

Meillä pitää hankkia kaikki. :confused: Tuli hävitettyä nuorimman jälkeen kaikki. :eek: Ainoastaan rintareppu ja matkarattaat ovat tallessa. Ja tietty pinnasänky. Se on kiertänyt kaikki lapseni läpi. Esikoinen kun syntyi, niin äitini sen meille teki. :)

Kun esikoinen on kyseessä, niin mitään ei löydy ennestään. Onneksi siskolta saadaan jotakin vauva-tarviketta. Pitääkin sitten puolivälin jälkeen käydä inventoimassa mitä saadaan ja mitä sitten vielä tarvitaan.

Meillä on ollut sitteri lainassa molemmilla kummimuksuilla, pian saisikin olla jo kinuamassa takaisin :D

Aika paljon erikoiselle tuli hankittua turhaakin.

Omalla kokemuksella, Imetyskumit suosittelen hankkimaan sairaalakassiin jos nännit on yhtään ns sisäänpäin. Meillä ei olisi imetys lähtenyt käyntiin ilman niitä. Sitten parin viikon imetyksen jälkeen päästiin niistä kyllä eroon. Sama todennäköisesti edessä kakkosen kanssa, en usko että vastasyntynyt saa kiinni rinnasta.

Vaunut kannattaa suunnitella oman käytön mukaan, meillä on hyvä kuntoiset ja hyvät vaunut kyllä, mutta ei niillä tee mitään meidän arjessa, kunnon kaupassa käynnit ei onnistu kun tavara koriin ei saa juuri mitään mahtumaan. Kaupassa ois kuitenkin helpoin käydä kävellen kun kauppaan matkaa 400m ja seuraavaan reilu kilometri.

Näin äkkiseltään ajateltuna meillä ei taida olla oikein muuta hankittava kuin tuplarattaat.

Meillä esikoinen tyttö . Joten jos toinen on tyttö niin on paljon pieniä hyviä vauvan vaatteita tytölle sitten. Osa on neutraaleja. Pinnasängyt, rattaat löytyy.. Uutena pitää ostaa sitteri (tai lainata joltain) hoitoalusta, vähän uusia vaatteita :D, sit jotain huoneeseen.. Reunapehmuste.. Ei sillai paljoo hankittavaa.. Toki jos se on poika niin aika paljon joutuu sitten tekemään uusia hankintoja..

En kyllä ole vielä hankkinut mitään tarvikkeita, vaikka tämä ensimmäinen onkin. Emme varmaan myöskään saa hirveästi keneltäkään lahjoituksena, kun kaveritkin ovat juuri luopuneet omistaan toisille kavereille. Että katsotaan sitten nyt, miten mennään ja paljonko hankintoja edes tehdään :) Kirppareissa käyn harvemmin, mutta ehkä sitä voisi nyt taas aloittaa.. tai sitten emme vain yksinkertaisesti hanki niin paljon kaikkea! :D vauvakin nukkuu todennäköisesti ensin meidän kanssa sängyssä tai sitten äitiyspakkauksen laatikossa :D .. mutta hoitopöydän olen ainakin ajatellut hankkivani. Tai jonkinlaisen pöydän, johon sais tavaraa vauvalle ja alustan. :)

Kantoliinakin on sellainen, mitä olen harkinnut ostavani, sillä nykyisessä kerrostaloasunnossamme ei ole hissiä ja vaunujen kanssa kulkeminen ei olisi ainakaan kovin helppoa. Olen kuullut myös siitä paljon hyvääkin, jopa niin, ettei vaunuja ole ollenkaan käytetty. Muunmuassa ystäväni teki niin, että kantoi pienokaista koko vauva-ajan kantoliinassa ja hyvin se näytti toimivan :)

Onko muilla kokemuksia kantoliinoista?

Meillä on myös paljon portaita, mutta hankimme vaunut, jotka on helppo kantaa tai vetää portaita. Esikoinen minulla nukkui parhaat unet ulkona vaunuissa. Se oli taivaallista, kun öisin heräisi tämän tästä.

Tuo on muuten totta, että aika monet vauvat tykkää nukkua vaunuissa ulkona. Pitääpä vielä miettiä uudestaan, josko sittenkin ne vaunut hankkisi :)

Tilasin eilen unbornheart kotdopplerin, se sellainen älypuhelimeen yhdistettävä :) En ehkä uskalla kokeilla sitä vielä ennen ensimmäistä ultraa jossa varmistuu että onko siellä edes ketään, ettei tule paniikkia jos en löydä mitään ääniä.

Yhtään huonoa käyttökokemusta tuotteesta en löytänyt joten uskon sen olevan hyvä! :)

Takaisin