Vaunuverho?

  • Ketjun aloittaja Vaunuilija
  • Aloituspäivämäärä
V

Vaunuilija

Vieras
Kesävauva tulossa (kesäkuu). Tarviiko tuon vaunuverho hankkia? Onko muilla käytössä vai onko ketään jolla ei ole? Eikö vaunukopassa nouse lämpö kovasti?
Jos puolesta puhujia niin millaista vaunuverhoa suosittelet? (Merkki)
 
Mulla on vain ollut kaunis harso, ja se ollut niin pakkasilla kuin nyt keväälläkin. En ole halunnut kovin paksua verhoa siihen eteen, kun vaunukoppa on ollut hyvin suojainen jo muutenkin, kun onhan sen ilman hyvä kiertää. Lähinnä pahinta auringonpaistetta taittamaan ja katupölyltä suojaamaan olen tuota käyttänyt.
 
Joo sitä harsoa itsekin mietin, että vois toimii pelkästään. Millä sulla oli se kiinni vaunukopassa?
 
Joo sitä harsoa itsekin mietin, että vois toimii pelkästään. Millä sulla oli se kiinni vaunukopassa?

Meillä on Cybexin Priamit, niin olen vetänyt harson siitä vaunukopan kantokahvan läpi + tunkenut tarvittaessa sivuilta vähän kopan sisään, kun siellä on sellainen etuläppä mikä kiinnittyy neppareilla, niin sinne vaunun katoksen ja etuläpän väliin. Huh, olipa vaikea selostaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Meilläkin on hankittu Cybexin Priamit eli taidanpa mennä samalla harson käytöllä, kuin sinä. Mahtava juttu, että harson saa jotenkin ängettyä sinne väleihin. Kiitos kaikille vastanneille vielä!
 
Mulla on kokemusta eri merkkisistä vaunuverhoistq ja harsoista kahden lapsen kanssa ja liputan vaunuverhojen puolesta! Saa helposti rullattua ylös, kiinnitettyä hyvin, solmittua naruilla sivuille. Nätimpi sekä paljon kätevämpi kuin harso. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Toki tuo rullattavuus kyllä ihan hyvä pointti ja tokikin ne ovat varmasti myös nätimmät, kun tarkoitettu siihen tarkoitukseen. Pohdin vain, että onkohan liian kuuma kesävauvan kanssa?
 
Mä en ole käyttänyt vaunuverhoa kuin pahimman auringonpaisteen aikaan. Juurikin harsoa pyykkipojilla kiinnitettynä, niin ilmavirta kulkee vielä sivuista. En oikein ymmärrä muuten mikä sen verhon pointti on. Ja tykkään että nään vauvan koko ajan, milloin nukahtaa ja ulkona nukkuessa pystyn myös ikkunan kautta katsomaan onko vauva hereillä.
 
Mä ostin vaunuverhon mutta jäi käyttämättä, harsoa käytin jos mitäön. Kiinnitin kuomuun klipseillä tai kiinnitysrenkailla. Toki meillä vauva ei oikein viihtynyt vaunuissa, en tiedä olisiko verho päässyt kokeiluun kovemmassa käytössä. Jos kokeilet alkuun harsolla ja ostat sitten verhon jos siltä tuntuu?:smiling-eyes:
 
Käytin nättiä, kuvioitua harsoa, kiinnitys klipseillä. Ilmava ja saa senkin aseteltua kuomun aukolla vain toiseen reunaan auringon mukaan, tai nostettua ylemmäs. Ja ajatuksena oli nimenomaan suojaaminen suoralta auringonpaisteelta, huonolla kelillä tuulelta ja sateelta, sekä vähän isompana, joskus 1v näkymät piti peittää hyvin tiiviisti, kun ei olisi malttanut nukahtaa ympäristöä kstsellessa, nukahdettua sitten kelin mukaan pienempää tai isompaa ilmarakoa. 😊
 
Meillä oli välillä harso ja välillä itsetehty vaunuverho. Käyttelin niitä niin että koskaan ei ollut koppa "kiinni", mutta aurinko ei päässyt paistamaan suoraan lapseen. Toki sitten huonolla kelillä pidin ihan kiinni ettei nukkuva lapsi herää kun vesisade ja tuuli vihmoo naamaa :biggrin
 
Me ollaan käytetty harsoa. Ainakin nyt on kiinnitetty pyykkipojilla, en muista miten esikoisen ollessa pieni (vaunut on erit). Ei se ehkä kaunein vaihtoehto ole, mutta ajaa asiansa. Mielestäni on myös mukautuvampi kuin vaunuverho. Esimerkiksi kesällä sen pystyi virittämään vauvan yläpuolelle niin että suojasi vähän auringolta koko vauvaa. Mutta varmasti omat hyvät puolensa molemmissa.
 

Liitteet

  • vaunuverho.jpg
    vaunuverho.jpg
    16.9 KB · Katsottu: 47
Ostin sellaisen vaunuverhon, jossa on nauhoissa napit, joilloin nauhat sai kiinni myös työntöaisaan, tms. Silloin vaunuverho suojaa auringolta, mutta sen alta pääsee ilma kulkemaan vapaasti. Vähän tähän tyyliin.
Ja näköjään joku on tuollaisen itsekin tehnyt: http://pilkkeita.blogspot.com/2016/03/kauniista-kaunein-vaunuverho-ohje.html
Tää oli just ihan parasta vaunuverhossa kun sen sai ikäänkuin aurinkolipaksi koppaan! Pitääkin kaivaa se laatikoista ja yrittää viritellä ratasistuimeen :thumbs-up:
 
Takaisin
Top