vaunut

felicia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eli lyhykäisyydessään... ohjeita kehityksen kelkasta pudonneelle (kun edellisestä vaunuhankinnasta kymmenisen vuotta)

Kokemuksia, käyttö/kestävyys/puhdistettavuus/koottavuus/TOIMIVUUS.. jne

Hakusessa ketterä vaunu (myös kevyt hölkkä vaunujen kanssa pitäisi onnata)
ei liian matala, koska työntäjää on siunattu pitkillä koivilla. ..

Simppeli, ilman turhia härpäkkeitä ja krumeluuria... ja toki edukas hinnaltaan

että mistäpä merkistä edes kannattaisi aloittaa etsintä?

...se siitä lyhykäisyydestä :D
 
Muokattu viimeksi:
Mihinkään muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta itsekin 180 senttisenä ja pitkäjalkaisena olen huomannut, että ainoat riittävän korkeat merkit ja mallit ovat (toistaiseksi) olleet Brion Go, Bebetton Fabio ja Solaris, Stocken Crusi ja Xplory ja Teutonian Mistral S.
Gesleinillä voi olla korkeita vaunuja, mutta en ole päässyt kokeilemaan missään. Emmajungat oli isoja, mutta jäykkiä ja koppaosa oli kaikissa malleissa liian matalalla (potkin sitä jo vaunuja kokeilessa kaupassa).

Näistä Stocke, ehkä Bebetokin voisi olla ketterä ja näppärä lenkillä.

Hintaa on kaikilla, Teutonia ehkä edullisin ja Brion Go:t yli tonnin luokkaa.
 
Olen kuullut Stokken Cruseista paljon hyvää, mutta hinta aika suolainen. Sitten on nämä perinteiset Emmaljungat ja Briot. Itse pk-seutulaisena (ja busseissa liikkuvana) koin, että kääntyvät etupyörät ovat must, mutta hiekkateillä/lumessa jykevämmät renkaat ovat kaiketi paremmat. ...Edullisista vaunuista kannattaa ehkä tsekata Mutsy Evot - vaikuttavat ihan hyviltä.

Muttamutta... Itselleni tosi tärkeä aspekti näissä vauvan tavarahankinnoissa on kemikaalivapaus ja ekologisuus. En löytänyt kuitenkaan luomukankaisia vaunuja muilta kuin Naturkindiltä ja nekin maksoivat tonnin. Päädyttiin sitten hommaamaan käytetyt Briot, mitkä oli luotettavasti säilytetty. Olen kuullut, että kankaiden kemikaalit kuluvat käytössä ja pesussa, että senkin vuoksi käytetyt ovat ihan hyvä vaihtoehto. Uusien vaunujen tekstiilit pesisin ainakin pariin kertaan ennen käyttöönottoa.
 
Itse olen iskenyt silmäni Tutek Turra -vaunuihin. En ole livenä päässyt näkemään (netistä bongasin) , isot hyvän näköiset.renkaat ja hinta ei räjäytä päätä (479-549e). Tenava-aittassa oli mageet emmaljungat 989e. Jos ei olis rahasta kii ni ois sellaset kärryt ny :D

Kokemuksia turra-vaunuista, anyone?
 
Myös kotimaiset Orat kannattaa tutkia. Ovat ilmeisesti kokonaan Suomessa valmistetut :)!
 
Me päädyttiin emmaljungiin, ostettiin käytettynä. :)

Veljen tytöllä on sellaset ja on niitten kanssa tullut ns. tutuiksi. Helpot käyttää ja itte tykkäsin ihan hirveesti siitä quadroliftistä. :) Värinä oranssi-ruskee niin sopii sitte kummalle vaan.
 
Kantsii tosiaan miettiä ergonomiaa ja työntökorkeutta! Meille Emmaljungat oli aivan liian matalat ja Gessleinit ainoat, joissa koppa ja työntöaisa tarpeeksi korkealla :) Ostettiin kolmipyöräiset, jotta mahdollisimman kätevät ja kevyet työntää joka paikassa, ja ollaan tykätty! Meillä on myös iskunvaimennus rattaissa, kulkee pehmeesti ja ei töksähtele joka kynnykseen tai tien kuoppaan :)

Ja se yhteensopivuus turvakaukalon kans on plussaa, varsinkin jos autossa pitää rattaita kuljettaa! Ei tarvi pakata aina koppaa mukaan kun turvakaukalon voi napsauttaa runkoon kiinni :)

Nyt onkin mietinnässä, että ostetaanko näihin seisomalauta vai pitääkö hommata tuplat...en haluis tuplia ostaa, mutta ehkä tuo 1,5-vuotias on vielä heinäkuussakin liian pieni seisomalaudalle :sad001
 
Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Oran jovi air vaunuun, mikäli kääntyvät etupyörät ja heittoaisa eivät ole ehdoton tarve :) meillä ollu ne käytössä nyt 1v7kk ja ollaan tykätty kamalasti! Ollaan itekkin pitkiä, jonka takia nuo jovit meille valikoitui eikä esim Oran saagat, saagat oli jonkin verran matalammat. Tosi hyvä jousitus, kevyet työnnellä maastossa kun maastossa ja isot ilmakumipyörät :) menevät helposti myös pieneen tilaan autoon. Mukana kova kantokoppa, siihen jalkapeite, ratasosa+jalkapeite, sadesuoja, integroitu ötökkäverkko jne :) me asutaan tosiaan maalla sorateiden päössä, tiet tosi huonossa kunnossa kelirikon aikaan sekä talvisin ku aura-auto käy sillon ku muistaa. Ja aina on päästy :) maksavat uutena alle 500€, joskus tarjouksessa n. 400€. Käytettynä läytää vähän käytettyjä 200€ jo :)
 
Hobby Hallissa on tällä hetkellä tarjouksessa Briot! Kovasti mietin pitäiskö sitä.. onha ne siltiki kalliit mutta aattelin vaunuihin panostaa.. Tutun antamat olikin homeessa joten heitän ne roskiin enkä vauvaani niihin tunge ku en luota et pesulla lähtee kaikki pois.. ite home allergisena..
 
Minua alko nyt himottaa nuo Ora jovit. Pitäs vaan päästä Kuopioon testaamaan että miten tuo työntökorkeus riittäisi miehelle. Katottiin että ei tosiaan kalliit olis siihen nähden mitä muut. Ja jotenkin työkaverin kauppaavat brion happyt ei nyt iske vaikka niitä oon luvannu mennä katsomaan...
 
Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Oran jovi air vaunuun, mikäli kääntyvät etupyörät ja heittoaisa eivät ole ehdoton tarve :) meillä ollu ne käytössä nyt 1v7kk ja ollaan tykätty kamalasti! Ollaan itekkin pitkiä, jonka takia nuo jovit meille valikoitui eikä esim Oran saagat, saagat oli jonkin verran matalammat. Tosi hyvä jousitus, kevyet työnnellä maastossa kun maastossa ja isot ilmakumipyörät :) menevät helposti myös pieneen tilaan autoon. Mukana kova kantokoppa, siihen jalkapeite, ratasosa+jalkapeite, sadesuoja, integroitu ötökkäverkko jne :) me asutaan tosiaan maalla sorateiden päössä, tiet tosi huonossa kunnossa kelirikon aikaan sekä talvisin ku aura-auto käy sillon ku muistaa. Ja aina on päästy :) maksavat uutena alle 500€, joskus tarjouksessa n. 400€. Käytettynä läytää vähän käytettyjä 200€ jo :)
Tuli mieleen että oletteko minkä pituisia työntämään kun meillä miehen kanssa on se että minä oon n.155cm ja mies sen n.183cm. Minullahan noissa näkyi työntökorkeus löytyvän kun aika matalalle ainakin annettujen tietojen mukaan meni, lähinnä tuo mies on se ongelma kun sen pitää olla niin paljon pidempi :D olis tämä hankkiminen niin paljon helpompaa ilman miestä ku vois olla vaan itsekäs :D
 
Miun mies on samaa pituutta kun siunki miehes :) mie oon 174cm :) hyvin saa säädettyä tuota työntökorkeutta :)
 
Takaisin
Top