Vaunut

Mulla on vielä vahvistunut että ne vaunut vois olla joko Gessleinit tai Hartanit :)

Meillä oli esikoisella brion happyt. Tosi hyvät vaunut ja toisaalta tosi hirveet.
+ vankat eli vakaat.
+ isokokoiset eli ei tuu vauvalle ahdasta
+ yhdistelmät. Menee pitkään. Mahtuu isompikin lapsi
+ kulkee maastossa, lumessa, metsässä. Missä vaan! Voi mennä oikoreittejä ja polkuja pitkin :) suosittelen ehdottomasti talvikeleille!
+ kestävät, perusvarmat. Saa myytyä eteenpäin. Kestää useamman lapsen ajan.
+ pystyy kuormaamaan paljon tavaraa. Mahtuu ja kestää.

-isokokoiset. vankkurit. Sirous kaukana ja pitää vähän miettiä mihin menee. Esim. Bussit ja kaupat hankalia.
- kömpelöt. pienessä tilassa ei käänny mihinkään.
-Tarvitsee paljon säilytystilaa. Autossa vie koko takaluukun.
-kesällä turhan jykevät

Mä jaksoin näitä pari kk ja sitten siirryin käyttämään melkein kokonaan matkarattaita. (Lapsi syntyi helmikuussa ja lumien lähdettyä lähti vaunutkin) Mä suosittelen maalle ja ihmisille, jotka tykkää ulkoilla paljon/tehdä vaunulenkkejä haastavassakin maastossa.

Mä olen kans matkarattaisen puolesta puhuja. Meillä on ollut kovassa käytössä myös ilman matkustelua. Ne on niin näppärät, kun saa muutamassa sekunnissa. Helppo ottaa mukaan autolla lähtiessä ja toimii hyvin kaupungilla. Busseissa ja kaupoissa ihan unelmat. Meillä on cosatton matkikset ja selkänojan sai ihan alas, niin toimi jo aika pienelle.

Siirryttiin tosin brion ponyihin jo syksyllä lumien tultua eli olisko poika ollu noin 8-9kk. Niillä mentiin reiluun 2v saakka, kunnes lapsi lopetti rattaissa istumisen. Brion ponyt on tosi hyvät. Paljon hyviä puolia mitä happyissa on - tukevat, kestävät, liikkuu hangessa... On kuitenkin näppärämmät ja liikkuu hyvin pienemmässä tilassa.

Mä haluaisin toiselle lapselle bugaboon Buffalot tai brion go nextit. Näistä otan mieluusti kokemuksia, ajatuksia ja havaintoja vastaan :) myös vinkkejä vastaavista vaunuista saa laittaa!

Varsinkin Buffalot on niin kalliit, että olis kiva saada varmuutta niiden hyvyydestä :)

Etsin siis yhdistelmiä, jotka olis näppärät, ketterät ja liikkuisi talvellakin. Ulkonäkö saa olla aika selkee ja yksinkertainen.

Pohdin noita renkaita. Millaiset renkaat olis hyvät kun koirien kanssa paljon liikkuu ja eri ympäristöissä (siis maalla ja kaupungissa)?

Onko siis ilmakumit parhaimmat vaiko ne puhkeamattomat? Ymmärsin jotenkin et ilmakumeissa olis enemmän jousitusta, mut niitä pitää tietääkseni usein pumppailla.

Ilmakumeja suositellaan paremmiksi. Just koska ne joustaa, ovat kevyemmät lykkiä vaikka olis epätasainen maasto. Me ei oo jouduttu täyttämään renkaita kuin ehkä kaks kertaa vuodessa, lähinnä talven tullen kun kylmä ilma pienentää renkaissa olevan ilman tilavuutta. :)

Joo mä tykkäisin kans enemmän noista ilmakumeista, jotenkin muutenkin luonnollisemman oloiset ja, että kulkis paremmin. Tai ainakin tänne meidän pusikkoon ne on varmasti paremmat ja järkevämpi vaihtoehto.

Voi ei, eilen se iski!

Haluanko mä sittenkään noita vaunuja, jotka meillä on... :meh:

Ou nou :( mullon fiilis et ku maaliskuus joskus haen omat ni käy juuuust noin :)

Toivottavasti itselle ei iske moista. Tosin nuo vaunut nähtyäni en hetkeäkään oo epäröinyt. Luulen, että jos olisin valinnut ne vaunut joissa on kääntyvät etupyörät, olis varmaan iskeny jossain vaiheessa masis. :grin

Hui, etteköhän te tykkää niistä sitten kuitenkin. Dont worry! Vauva on kuitenkin niin kaikista tärkein juttu! :)

Onko kellään kokemusta emmaljungan city crosseista? Meillä on nyt tässä mietinnässä joko ne tai nuo duo edget. Hintaeroa on parisataa (käytettynä). Runko molemmissa sama, mutta tuo koppa mietityttää. Mahtuuko kesä vauva vielä talvella city koppaan?

Mullei oo kokemusta mut tuon kopan koon takia päädyttiin duo edgeihin :) mietittiin just sitä että mahtuu kauemmin jos vaan viihtyy siellä :D

Perjantaina laitettiin tuumasta toimeen ja ostettiin meille Emmaljungan Super Nitrot Quardolift-kopalla. Meillä on ihan hyvänkokoinen rivarikolmio, mut onneks aloin pohtia et missä sitä City Koppaa olis sitten säilyttänyt kun se jää pieneksi, niinpä päädyttiin tuohon Quadroliftiin. City Koppa oli kyllä tosi ison oloinen, mutta ei me sellaista sisällä pystytä säilyttämään. En halunnut sitä varastossakaan alkaa säilyttämään, koska me ei sitä lämmitetä ja niinpä siellä voi olla hiukan kosteaa.

Mutta huh, nyt on vaunut! :happy:

Perjantaina laitettiin tuumasta toimeen ja ostettiin meille Emmaljungan Super Nitrot Quardolift-kopalla. Meillä on ihan hyvänkokoinen rivarikolmio, mut onneks aloin pohtia et missä sitä City Koppaa olis sitten säilyttänyt kun se jää pieneksi, niinpä päädyttiin tuohon Quadroliftiin. City Koppa oli kyllä tosi ison oloinen, mutta ei me sellaista sisällä pystytä säilyttämään. En halunnut sitä varastossakaan alkaa säilyttämään, koska me ei sitä lämmitetä ja niinpä siellä voi olla hiukan kosteaa.

Mutta huh, nyt on vaunut! :happy:

*jonna* ja VauvaHaaveissa! Mä pähkäilen juuri samaa tuon City crossien city kopan kanssa, sillä city crossit ois mahdollista saada ostettua ystävältä käytettynä, mutta arveluttaa VAIN toi kopan koko. Mä alan tulla siihen tulokseen, että se on liian pieni. Siinä esittelyssäkin lukee, että vastasyntyneestä n.6kk asti ja meidän vauvat ois suunnilleen viim. tammikuussa sen 6-7kk, silloin saattaa olla kauheet pakkaset vasta tuloillaan. Meille tulee vielä poika, niin tiedä, miten pitkä hän on, jos yhtään isäänsä tulee. City koppa on kallis ostaa uutena (mun ystävällä ei ole enää koppaa, vaan möi sen heti, kun kävi lapselle pieneksi!) ja jos sit kumminkin pitää jo kohta vaihtaa lämpöpussiin sen kopan pienuuden takia, niin sitten ostaisin suoraan pehmeän pussin siihen enkä koppaa ollenkaan. Mieluummin näistä Emmaljungista siis Edge, vaikka monet taas moittii sen isoa kokoa. Meillä mahtuu kyllä kotona säilyttään, mutta autoon en tiedä, mten mahtuu. Joka tapauksessa joku kovakoppainen me meinataan ostaa.. voi kumpa tietäis?!

Koppapohdiskelijoille: Meillä ei vauva suostunut olemaan vaunukopassa kuin ekat 4 kuukautta. Siirryttiin siis ratasosaan kokonaan n. 4,5-kuisena, kun sieltä näki paremmin ulos. Ratasosan sai ihan vaakatasoon, niin ei tullut mitään ongelmaa asennossakaan. Mutta tää on taas näitä, että toiset vauvat hengaa siellä kopassa ihan tyytyväisenä pitempäänkin. :rolleyes:

Niin ja lisäyksenä vielä, että vauvan saa kyllä talvellakin pidettyä lämpimänä ilman koppaa, kun on kunnon lämpöpussi ja vaunuverho. :)

Jestas, mä oon ihan hätää kärsimässä tän valintojen viidakon kanssa.. en taida ostaa vaunuja ollenkaan. Ollaan aina kotona ja sisällä :nailbiting:

Miehellä meinasi pinna katketa liikkeessä kun mä niin paljon puntaroin eri vaunujen ja turvaistuimien hyviä ja huonoja puolia. :rolleyes: Musta tuntuu et kaikki nuo Emmaljungien vaunut on kyllä ihan valtavia :woot: Kyllä siinä saa autoa mittailla että mahtuuko kyytiin ilman et täytyy ottaa osia erilleen. Mutta jos olis sitten vauvelilla mukavat, tilavat oltavat.

Ja mulla oli ihan sama homma. Häämekko löytyi vuosi sitten myös heti ekalla kerralla ja nyt vaunut! Loppujen lopuksi kaikkien liikkeessä tehtyjen vertailujen jälkeen päädyin siihen et ne mitä olin alunperin katsellut, oli myös paikan päällä paras vaihtoehto.

Takaisin