Vaunut

Freyja86

Varmaotteinen viestittelijä
Tammiäidit 2020
Syyskuiset 2021
En tiedä onko vielä ajankohtainen, mut yksi päivä tässä eksyin vaunuviidakkoon ja oon ihan pihalla :)

Millaisia kulkupelejä teillä on pienille?

Itse tässä pähkäilen et ostaako kalliit Emmaljungat vaiko jotkut hieman halvemmat. Et saako sitä varmasti kestävää ja laadukasta jos on hieman tuntemattomampi merkki.

Tosiaan mielessä Emmaljungat, Briot ja Orat. Vaatimuksena on et kulkevat kelissä kuin kelissä ja erilaisissa maastoissa. Lisäksi pitäisi olla neljä ilmakumipyörää ja suht kevyet työntää.

Miä meinasin suosia tot tori.fi:n valikoimaa, sielt saa noit laadukkaampiaki tosi edullisesti. Yhet Orat meille on jo tarjottu tutuilta, mut ei viittis toisaalta viel ottaa nurkkiin pyörimään. Mut uusia en osta, se on varmaa:D

Mulla on senmoset 14 vuotta vanhat emmaljungat , ilmakumirenkailla ja sääjettävällä tangolla , sit pystyy vielä vaihtaa siihen sen kopan tai istumaosan. Tosi hyvät ollu! :) mutta kun ne on siniset ja jos nyt tulee tyttö nii aattelin ehkä uuet ostaa ja laittaa vanhat jo lomalle :D että taijan katella emmaljungat itelle :) ollu tosiaan nuo meidän vanhat kärryt ainaki neljällä lapsella käytössäkin. :)

Me ostettiin aikanaan käytettynä teutonian vaunut pojalle. Kesti kyllä pitkään mut sit runko hajos. Oli hyvät muuten paitsi tosi pieni tavaratila. Nyt meinattiin ostaa uudet. Ite oon ihastunu brion smile vaunuihin. Niissä kääntyvät etupyörät ja iso tavaratila. Sit taas toisaalta mietityttää et kuinka ne kulkee talvella. Isot normaalit pyörät voi olla siinä paremmat. Ja vaunuissa ratkasee sekin et saako seisomalaudan järkevästi ja et ois melko kevyet työntää, muttei silti vaaraa et kaatuis. Erilaisia vaunuja todellakin riittää. Valitse nyt niistä sit :)

Me ostettiin esikoiselle Akjaxin Torentit. Edulliset ja monipuoliset yhdistelmät, kahella lapsella kestäneet ja kestävät varmasti kolmannellakin. :)
En periaatteesta halunnut edes vilkaista Emmaljungia, kun niitä tulee vastaan koko ajan ja joka paikassa. Ja ylihintaiset ovat, ainakn yhden lapsen käyttöön.

Ehkä juuri siks enmaljungia on nii paljo ku o hyvät ;D ja hintavat joo, mut jos käytettynä saa halvemmalla ja saa varmasti menemään eteenpäinkin kun vaunut vaa kestää ja kestää :) itekkään en aijo ihan uusia kaupasta ostaa vaa katella käytettyjä hyviä :)

Me saadaan vaunutkin tuttavaperheestä jolla lapset jo niin isoja ettei käytä ite.... Käydään kattomassa. Mut käytettynä oltais ostettu jos hyviä ei oltais saatu...

Mä kans ostan ehdottomasti käytetyt! Fb kirppikseltä löysin yhdet söpöt ja toiset torista. Ne torin olin sellaset missä on erikseen sellanen koppa ja erikseen kaukalo ja molemmat saa siihen runkoon ja ne oli niin perhanan söpöt. Mut kolmirenkaiset ja sais ostaa talvella jo uudet :( kai sitä pitää vaan muistaa se käytännöllisyys ennen kaikkea ja ottaa just huomioon että missä ja miten liikkuu..

Mä myös katselin käytettyjä nettikirkppiksiltä kunnes, tuleva mummi,äitini ilmoitti että haluaa ostaa ensimmäiselle lapsenlapselleen vaunut ja autoistuimen,uutena. En pistä hanttiin, ...Hää haluaa niin ostakoon:happy093Ehdotti huhtikuuta,että lähdetään yhdessä katselemaan. Vaikka kuulemma on netistä jotain jo katsellutkin :happy090

Mäkin yritin katsella...mutta...ei oikeen mitäään käryä mitkä olis jees,mitä niistä on hyvä löytyä jne :D Karmeeta kun on niin tietämätön...eikä kaveripiirissäyhtään lapsellista ihmistä jolta kysyä :D Liikkeessä saavat siis unelmaostajan oikein :D :D

Mulla esikolla ollut emmaljungan city crossit ja mitään pahaa en niistä voi sanoo. On vaikka millasta maastoo niillä kuljettu ja ympäri vuoden. :) ja meillä on ne kenno renkaat ja ei ainakaan vielä oo kertaakaan keränny lumimassaa mukaan. Uutena tuolloin ostin mutta vain sen vuoksi kun esikon ukki halusi ne maksaa. :) Harmittaa kyllä luopua nyt niistä muttakun ei oo tilaa säilyttää noita ja tuplia. :(

Esikolla oli emmaljungan käytetyt rattaat,olivat kyllä todella hyvät ja näppärät.. ehkä aavistuksen liian raskaat kun piti nostella konttiin yksin. Kerkesin ne nyt viime vuonna myydä ja oon alkanu itekki kattoo nyt noita Akjaxin yhdistelmiä.. ovat kyllä edullisia ja kuoseja on valtava määrä/jopa omalla kankaalla,mieskin tykästyi heti.. eritoten tuon hinnan takia ja on kumminkin säädettävät heittoaisat jne joka meille plussaa pituus erojen takia. Ja noin halvalla kun saa,raskii ostaa uudet. :)

Äänet Akjaxeille!! :) voin suositella. Kevyet lykkiäkin ja monipuoliset. Meillä on kaukalo samaa sarjaa, sen saa vaunuihin kiinni, ja on kevyt kantaa ja aika helpon mallinen (mitä olen kuullut muiden kommentteja kun ovat nostaneet meiän kuuppaa tyhjänä, "onpa kevyt!" ovat todenneet).
Ja persoonalliset!♡ tykkään siitä, ettei oo yksiäkään tasan samanlaisia vaunuja tullut vielä vastaan. ;) saman merkkisiäkin harvoin.

Hei löysin kun kirjotin nimen oikein :D mut oon vissii jossai säkissä eläny ku en arvannu että vaunut tosiaan maksaa noin paljon , siis nuo halvatkin..huh...no onneksi tässä on paljon aikaa vielä katella :D

Niitä ei aiemmin myynyt mikään muu kuin lauranlastervike.fi koska heillä oli muutaman vuoden yksityisoikeus Suomessa ko. vaunujen myyntiin. Luotettava liike on ostaa! :)

http://m.tori.fi/vi/16007162.htm

Toimiikohan toi linkki, mutta puolivahingossa löytyi ilmoitus myynnissä olevista vaunuista + kuupasta, ihan samanlaiset kuin meillä - värikin siis just tämä sama. :) ♡
(Näitä Torenteja ei näkynyt enää olevan myynnissä aiemmin mainitussa nettikaupassa.)

Vähän olen jo uskaltanut kurkkia lastenvaunuja netistä ja oon löytänyt mun omat suosikit, joihin pitää sitten keväällä käydä paremmin tutustumassa liikkeessä. Näin netin perusteella ottaisin joko Stokken Crusit tai Brion Go Nextit :).

Takaisin