Vaunut

Sakura, noi on mageet! Mun on nyt tyytyminen tuplavankkureihin.
 
Joo, mustakin noi on makeet mutta uutena yli 800e jos ottaa setin kaikilla herkuilla, mikä on mielestäni aika kallista. Tottakai laatu maksaakin. Olen tosi tyytväinen kun tutulta löytyy tuo malli hyväkuntoisena. Jos pitää noi siistinä niin luulisi, että niillä jotain jälleenmyyntiarvoakin on myöhemmin.
 
Eilen nuo viimein tulivat kotiin asti. Vaunut maksanut äiti ehti jo aika monta kertaa tässä välillä kysellä, eikö niitä vieläkään näy... Aika hellyttävää. Nyt yritän olla järkevä ja malttaa jättää pakkauksen purkamisen ensi viikonlopulle, uuteen asuntoon, vaikka täytyy ehkä kuitenkin kurkata, että ovat ainakin oikean väriset...
 
"Hei,

Meidän piti saada valmiiksi vaununne ennen valmistajamme lomaa, mutta sain heiltä tiedon, että eivät saaneet valmiiksi. Joten tämä tarkoittaa, että vaunujenne toimitus on elokuun toisella viikolla ( viikko alkaa 11. päivä ). Pahoitteluni tästä viivästyksestä. Mikäli haluatte tehdä muutoksia tilaukseenne niin ottakaa meihin yhteyttä!" Joo just joo. No toivottavasti tulee ennen vauvaa ainanki!!!

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
No niin vaunut luvattu saapuviksi 14. tai 15. päivä :))

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mun pitää nyt ruveta kyselemään mun rattaiden perään. Vaikka ei tässä nyt toivottavasti oo kiirettä.
 
Aamu, tilasitko netistä vai?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Ei, kyllä ihan liikkeestä otettiin ja maksettiin käsiraha. Huomenna soitan sinne ja kyselen.
 
Ahaa okei. Kannattaa soitella! :)

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
Mitä mieltä olette omista vaunuhankinnoistanne nyt, kun olette päässeet testaamaan tositoimissa? Mä olen tosi tyytyväinen Emmaljungan duo edgeihin kääntyvillä etupyörillä. Ne on tosi näppärät kun pitää kulkea esim. ovista yksin, mutta pyörät on kuitenkin niin isot, että hangessakin pääsee eteenpäin. Sohjossa on toki raskaampaa työntää, mutta niin se taitaa olla kaikilla vaunuilla. Erityisen tyytyväinen olen ollut adapteriin, jolla saa auton turvaistuimen vaununrunkoon. Se on ollut valtava apu monessa tilanteessa.

Onko kukaan kokeillut suksia vaunupyöriin? Näin Lekmerissä mainoksen ja ne kuulosti lystikkäiltä. :D

Nyt ollaan mietitty matkarattaita, kun suunnitellaan keväälle eka ulkomaanreissua perheenä. Onko niistä kokemuksia tai suosituksia?
 
Meillä on Quinny zapp matkarattaat ja ollaan oltu tyytyväisiä, menee tosi pieneen tilaan, ne on aina auton perässä ja niihin saa myös turvakaukalon kiinni, käytetään niitä kun mennään ostoksille, ravintolaan jne. autolla. Sit meillä on erikseen lenkki/nukutusvaunuina Mutsy 4 rider joissa isot kääntyvät ilmarenkaat, liikkuu hyvin hangessa ja sohjossakin.

Quinnyt tässä mutta meillä on mustana tuo

http://4.bp.blogspot.com/_t5QlQzC5SDI/TQdqtHamo-I/AAAAAAAAAAQ/rDfUaC2Rtuk/s1600/002.jpg


Mutsy meillä on näissä väreissä:

www.kiddies24.de/shop/images/product_images/big_images/1009792_0.jpg

http://www.kiddies24.de/shop/images/product_images/big_images/1009906_0.jpg
 
Meillä on yhdet Emman combi -yhdistelmävaunut (en muista tarkemmin mallia). Ollaan oltu noihin ihan tyytyväisiä. :> Liikkuvat tasaisesti lähiön epätasaisilla teillä ja on tukevan ja turvallisen oloiset bussissa, jota käytetään paljon. Tukevuudesta huolimatta suht pienet ja näppärät ja helppo kääntää vaikkei olekaan kääntyviä etupyöriä (mitä ei siis missään nimessä haluttu). Lumessa ja sohjossa liikkuvat myös. On toki vähän raskaampi työntää, mut niinhän kaikki on. Kovin pieneen tilaan ne ei kyllä taitu, mutta kun meillä ei ole autoa jonka takaluukkuun ne pitäisi saada, ei niiden tarvitsekaan. Vähän huolettaa että mahtuuko kovaa vauhtia kasvava poika vaunukoppaan niin kauan kuin pitäisi, mutta ehkä hän kuitenkin mahtuu.
 
Meille hommattiin Britaxin b-dualit kun tarvittiin tuplat. Hyvät ovat kyllä olleet, varsinkin julkisilla liikkuessa. Huono puoli on se että kun molemmat ovat kyydissä niin pitää ohjata aina kaksin käsin kun muuten menevät minne sattuu ja ovat aika painavat.
 
Me ostettiin Akjax Viking -yhdistelmät. Edullisesta hinnasta huolimatta ihan kelpopelit meidän käyttöön. Itse taas halusin ehdottomasti kääntyvät etupyörät, koska ne on ketterämmät käännellä lenkillä. Toki nyt lumisilla teillä pyöriä joutuu pitämään lukossa, mutta syksyllä ennen lumen tuloa vaunut oli hirmu kevyet. Sekin oli valintakriteereissä korkealla, että vaunujen täytyy mahtua meidän autoon.
Ehkä jos budjetti olisi ollut isompi niin olisin katsonut jotkut "laadukkaammat" yhdistelmät, mutta kyllä nuokin toimii! :)
 
Meillä on Emmaljungan classic runko ja siinä lainassa citykoppa. Ei haluttu kovaa koppaa omaksi säilytystilan puutteen vuoksi. Oon ollut kyllä noihin ilmakumirenkaisiin tyytyväinen koska eniten käytän vaunuja täällä sivummalla lenkkeillessä ja vähemmän kaupoissa tai keskustassa. Muakin mietityttää missä vaiheessa pitää vaihtaa ratasosaan, nyt tosin vaunukopassa vie tilaa lampaantalja ja muut talvikamppeet.
 
Meillä oli ensin Brio Singin vaunut. Ne menivät hyvin syksyllä ennen kuin lumi tuli mutta sitten ei ollut enää kivaa työntää vaunuja lumessa. Me asutaan maalla ja emme osanneet miettiä minkälaisia vaunuja ovat hyvä maalla. Brio Singissä on myöskin kääntyvät etupyörät ja nykyään se on meillä kaupunkivaununa (käytän sitä jos käyn kaupungilla ja se on aina autossa mukana. Ainoa miinus niissä on se että takapyörät ovat todella leveät.
No mutta ostettiin sitten myös käytetyt Brio Happy ja vaunu on toiminut todella hyvin maalla ja käy myös lumessa. Joten nyt vaunulenkkeilen taas mielelläni :)
 
Meillä hankittiin Phil&Tedsin sisarusrattaat ja ovat olleet ketterät käytössä ja kevyet ja mahtuvat hyvin auton perään. Alkuun tuntui että onko vauvalla kopassaan tarpeeksi tilaa kun talvikamppeissa matkustaa "päällä" istuvan esikoisen alapuolella mutta hyvin tuo on siellä lenkeillä nukkunut. Jos lähden yksin vauvan kanssa kaupoille vaikka, valitsen kyllä meidän toiset vaunut eli Hartanit, kun on tilavampi kopaltaan ja vauva ylempänä niin helpompi nostella sieltä. Hartaneissa on niin tilava koppa että puolivuotiaaksi nukkui meidän esikoinen siinä, vasta sitten siirryttiin ratasmallille.
 
Meidän Emmaljungien yksi hyvä puoli on myös iso vaunukoppa. Se oli yksi valintakriteeri meillä myös. Kaikesta talvitoppauksesta ja melko isosta vauvasta (3kk 7,2kg/63cm) huolimatta kopassa on vielä hyvin tilaa kasvaa. Toivon, ettei jouduta ihan pian siirtymään ratasosaan, kun kopassa on niin hyvä nukkua. Vaan kaipa sitä ratasosassakin oppii nukkumaan ihan yhtä hyvin sitten aikanaan.
 
Takaisin
Top