Vaunut ja muita hankintoja

Olettekos miettineet jo vauvakirjan hankkimista (tai hankkineet jo)? Kauhea valinnanvaikeus, kun niitä on niin paljon ihania :) onko kenelläkään kokemusta tästä netissä täytettävästä vauvakirjasta? Olis niin helppoa, kun saisi suoraan kännykästäkin kuvat kirjaan, mutta toi 40e on aikas suolainen hinta.. kidmemo.com
 
Meillä kanssa uusi teetetty pesä, joten en aio vielä pestä ja kosteussuojan aion laittaa harson kanssa pohjan suojaksi.
 
Mulla on käytetty DoneByDeerin babynest, joka on näppärä pestä, kun pohjan pehmusteen saa irti vetoketjun kautta. Sujautan kyllä vaavin alle harson ja sinne "patjan" päälle vetskarinreiän kautta kosteussuojan. Saa tosiaan nähdä, missä pieni sitten nukkuu, kun meillä on kehto, pinnasänky, äippäpakkaus ja tuo babynest... Ja onhan vaunutkin yksi vaihtoehto! :joyful:

Me saatiin lahjaksi Anne Geddesin vauvakirja. :) Minusta on kiva, kun siihen voi käsin kirjoitella asioita jo nyt esim. vauvakutsuista, vanhemmista, isovanhemmista.
 
Annin_eka mää tykkään ihan perinteisestä kirjasta sen takia et sinne väliin voi laittaa esim vauvan sairaala rannekkeen ja myöhemmin sit pääsylippuja, ekan piirustuksen jne. Esikoisella on vau.fi kirjakerhon kirja ja oisin sen tälle toiselle kans halunnut, mut en löytänyt mistään. Niinpä toiselle täytetään sit nalle puh aiheinen kirja.
 
Kakkosen vauvakirja jäi melkein täyttämättä. Hirveän noloa. Ei vaan ehtinyt, muistanut, jaksanut täyttää.. Lahjaksi saatiin kummallekin lapselle kirjat, ehkä tällekin. Koitin kompensoida tilannetta tekemän kuvakirjat kuvateksteineen esikoisen ensimmäisistä 10 vuodesta. Saa sitten toi toinenkin sellaisen. Ja tietty tää kolmaskin, sitten 10 vuoden päästä.

Tänään meinasin ostaa kotiutumisvaatteet vauvalle. Haluaisin helposti puettavan bodyn ja potkuhousut, mut potkareita ei ollut ainakaan Jesper&Juniorissa, Henkkamaukassa eikä Kappahlissa. Missähän olisi? Housuja en halua alkuun napatyngän takia.
 
Muokattu viimeksi:
Napu: Mä oon Citymarketista ostanut potkareita. Just tän hetkistä potkaritilannetta en tiedä, mutta loppukesästä viimeks kotiutumisvaatteiks ostin semmosen ihanan setin missä oli harmaa body ja sit valkoiset velourpotkarit, missä harmaalla joku eläinkuvio (juu, en muista edes mitä eläimiä, mut söpöjä kuitenkin) rinnuksissa.
 
Potkuhousut tuntuu olevan pois muodista. :) Mä olen kanssa etsinyt kivoja, enkä ole löytänyt. Joko ne on ollu sikakalliita enkä ole raaskinu ostaa tai sit koot alkaa 56 sentistä.
 
Mulla ei ole tullut koko vauvakirja mieleen.. Täytyy kai semmoistakin katsoa, mutta se menee kyllä sitten sinne myöhemmäksi..
 
Meillä esikoisella Mauri Kunnaksen vauvakirja. Olen siitä tykännyt kovasti ja siskoni kanssa olemme sitä yhdessä tuunanneet... Katsotaan millainen tälle tulokkaalle hommataan.
 
Mie oon ajatellut et vauvakirjan voisi pyytää joltain ristiäs/nimiäislahjaksi jos joku sattuu kysymään mitä tarvitaan. Vois kai niitä katsella vähän valmiiksi jos sattuu joku itselle mieleinen löytymään. Sais olla ihan perinteinen ja helppo täyttää!
 
Viimeiset ostokset tehty :) Tuommoinen kuvakehys, mihin saa toiselle puolelle kuvan ja toiselle kipsiin painetun jalan- ja kädenjäljen ja sit kaiverrukset. Meillä on tämmöiset kaikilla lapsilla. Sit sukkia ja tuommoiseen vauvakirjaan ihastuin Prismassa. Tosin siellä oli useampiakin ihania, melkein vaikea valita, mutta tämä vaan meni kuitenkin kaikkien yli.

photostudio_1474721515388.jpg
 
Viimeiset ostokset tehty :) Tuommoinen kuvakehys, mihin saa toiselle puolelle kuvan ja toiselle kipsiin painetun jalan- ja kädenjäljen ja sit kaiverrukset. Meillä on tämmöiset kaikilla lapsilla. Sit sukkia ja tuommoiseen vauvakirjaan ihastuin Prismassa. Tosin siellä oli useampiakin ihania, melkein vaikea valita, mutta tämä vaan meni kuitenkin kaikkien yli.

View attachment 43762
Tosi ihana toi kehys :) ostitko mistä?
 
Annin_eka: Semmoinen kultaliike kuin Uimola Seinäjoella. Edelliselle ostin Sepon kullasta -pikkuisen erilaiset reunukset, mutta sama idea ja saman kokoinen + värinen.
 
Tässä meidän kolmikko. Oikeanpuoleinen on Sepon kullasta, keskimmäinen (samanlainen kuin oikeanpuoleinen) saattaa olla Kultajousesta tai sitten se on tuo vasemman puoleinen joka on sieltä... Yhdestä ei oo mitään muistikuvia. Kultajousessa ei tosin ainakaan viime vuonna ollut kun tuolle nuorimmalle etsin.photostudio_1474724738270.jpg
 
Meillä on esikoisella baby art:in kehys. Saatiin vauva lahjaksi kavereilta. Samalla merkillä on sellanen mihin saa toiselle puolen kuvaa jalan ja toiselle puolelle käden massaan painettuna. Samoin tolla merkillä on esim sellanen paketti millä saa tehtyä "kipsiveistoksen" masusta jne.
 

Liitteet

  • 1474728166771.jpg
    1474728166771.jpg
    37.6 KB · Katsottu: 47
Mites noi itkuhälyttimet? Pitäis hankkia semmonen kun vauva on ruvennut nukkumaan päiväunia partsilla. Onko jotain vinkkejä mitä ominaisuuksia kannattaa ottaa huomioon jne?
 
Aika moni itkuhälytin vaatii lapsen yksikköön verkkovirran, että tarkista se ennen ostamista jos meinaat sen parvekekäyttöön ostaa, että haluatko viritellä jatkojohtoja. Se mulle itelleni tuli mieleen. (Suositushan on, että itkuhälytintä ei siis saisi laittaa vaunuihin sisälle palovaaran vuoksi, toimi se sitten paristoilla tai verkkovirralla, eli ei siihen johtoon siten kuristu, mutta ei se käteväkään ole.)
Säteilytaso niissä ilmoitetaan ja osa lupaa hiukan edes pakkasenkestoa, mikä taitaa olla akuista/paristoista kiinni.
Itse ostin heräteostoksena ikeasta itkuhälyttimen, oli jossain vaiheessa tarjouksessa n. 15 eur. En kyllä ole niitä ehtinyt vielä käyttää, että en osaa sanoa toimiiko. Meinasin ostaa sellaisen, missä on se lämpötilan näyttö, mutta katson jos noi ikean halpisversiot riittäisi.
 
Takaisin
Top