Vaunuostoksilla

Quara

Puuhakas puhuja
Päräytettiin tänään ostamaan miehen kanssa lastenvaunut! Käytin jo lauantaina huviksemme katselemassa ja kyselemässä. Mieheni oli jo etukäteen katsonut pari vaunumallia valmiiksi. Meillä kun on aika paljon pituuseroa, niin piti saada sellaiset, joissa on riittävästi säätövaraa työntöaisassa. Tässä kisassa jäljelle jäi Emmaljungat ja Teutoniat.

Koska tykästyimme lauantaina ns. poistoväriin, myyjä oli valtavan asiantunteva ja reipas ja vaunuista luvattiin vielä 10 % alennustakin, menimme sitten tekemään vaunukaupat tänään. Ehtona tietysti oli, että vaunut mahtuu meidän autoon. Auto osoittautuikin todelliseksi tilaihmeeksi, vaikka muuta pelättiin.

Kaipa ne on hyvät, ainakin ruokakassi mahtuu kopan alle. Vaunut jäi vielä kauppaan odottamaan. Haetaan ne sitten parin kuukauden päästä uuteen kotiin, jossa on enemmän säilytystilaa.
 
Quara kumpaan merkkiin päädyitte?

Meille tulee näillä näkymin Gessleinit Saksasta. Täällä maksaa liikkeessä 635e ja Saksasta tilattuna 350e. Pikkuserkku tilaa ne itelleen Saksaan ja postittaa sit meille.
 
Kumpiinko päädyitte? [:)] Meillä oli listassa samat vaunut tosin vielä Gessleit siihen lisäksi. Mä tykkäsin Teutonian väreistä mutta muuten Emmaljungat tuntuivat tukevammalta ja ainakin miehen "käsiin" paremmilta. Eli meillä nykyisin listalla Emmaljungat ja Gesslein-vaunut. [:)]
 
Argh, olinpa dorka. Unhtui se tärkein ja kiinnostavin, eli siis Emmaljungan Duo Edge- vaunuihin päädyttiin. Niissä on sport- runko.

Jännättiin vähän sitä autoon mahtumista. Se classic- runko olisi ollut kooltaan pienempi, mutta siinä se työntöaisaa oli taitettava, jotta korkeutta pystyi säätämään. Mitä korkeammalle aisan nosti, sitä lähemmäksi työntäjä tuli vaunuja. mieheni testasi, että classic-rungolla hän potkii vaunuja jaloillaan. Siksi päädyttiin sport-malliin, jossa oli teleskooppiaisa, eli mitä korkeammalle aisan nosti, sitä kauemmas työntäjä tuli vaunuista.

teutonian prestigeissä oli myös taitettava työntöaisa, mutta niissä työntäjä ei joutunut yhtä lähelle vaunuja. Ne olisivat myös olleet oleellisesti pienemmät. Muutenkin ne olivat matalat, mikä ei sinänsä olisi minua häirinnyt, mutta mieheni totesi, että hän ei viitsisi kyykkiä maanrajassa. Teutoniassa vain oli mielestäni täysin paska tavaratila; ei sinne kauppakassia saanut mahtumaan. Pehmeä kantopussi olisi tietysti ollut kätevä.

Mutta näihin Emmaljungiin olen kyllä tyytyväinen. Jostain syystä erityisesti kiinteä hyttysverkko kuomun yläosassa oli mielestäni kätevä. Olen sen verran hoitanut sukulaisten lapsia, että tuollaisia verkkoja ja muita aina etsii joka paikasta. Lisäksi käännettävä heittoaisa ja iso tavaratila vaunujen alla ratkaisivat asian minun puoleltani. Miehelleni se oli se korkeus ja työntöaisan säätömahdollisuus. Ja väri, josta miehelläni tuntui olevan enemmän mielipiteitä valmiina kuin minulla.[:D]
 
ALKUPERÄINEN: EevaLiisa
Me ostettiin erittäin hyväkuntoiset Herqules Raptor 3-spinnyt [:)]


Onko ne nykyään tasapainoisempia? Nuo kolmipyöräiset on ymmärtääkseni oikein käteviä, kunnes pitää mennä liuskoista, liukuportaista tai kunnes lapsi kiipeää itse kyytiin ja pois. ovat nimittäin epäkeskoja ja voivat keikata. Niissä tosin on varmaan viidessä vuodessa kehitytty aika lailla. kokemukseni niistä on sukulaislapsien kohdalla 2000-luvun alkupuolelta.
 
Olen kyllä kovasti tykännyt ko vaunuista, siksi ne haluttiin itsellekin! Kokemusta noista on kun olen serkun tyttöä (nyt 1,5v) työnnellyt niissä kävelylenkeillä, ostoskeskuksissa jne. ihan tytsyn vauvaiästä asti [:)] Miusta varsinkin tuo malli on todella tukeva ja jämäkkä, lukittava etupyörä on tosi hyvä kun haluaa esim kävelylenkillä mennä reippaasti eteenpäin ja sitten taas saa lukituksen poistamalla kääntymään pienessäkin tilassa kaupungilla ollessa. Plussaa on myös säädettävä työntöaisa ja käsijarru. Ehkä jos jotain miinuksia pitäisi sanoa, niin tavarakori voisi olla isompi.
 
Ok, kuulostaa ihan hyvältä. Olen itse vain niin vahvasti ennakkoluulojeni orja edelleen ja miehellä oli sama ajatus, että tähän vanhaan uskomukseen luottaen emme edes katsoneet kolmipyöräisiin päin, vaan ihan perusvaunuja ilmakumipyörilllä.
 
Me taidamme tältä ostolta välttyä. Mikäli nyt ne sukulaisilta tulevat ovat ok.

Mies oli kyllä lastentarvike liikkeessä ihan elementissään "koeajamassa" uutuuksia [:D] Kaikki pitäisi olla uutta ja olisi ostanut tietysti ne kalleimmat! Käytännöliisyydestä viis, kunhan on "miehekkäät"!
Jospa tuo into lantuu, kun nytkin meni yli 100€ kaiken pieneen tarpeelliseen...
 
Toivottavasti saat hyvin pelittävät. Siskoni ovat molemmat käyttäneet kahdella lapsellaan vaununsa niin loppuun, että tarvitsisivat kuulemma uudet, jos kolmannen tekisivät... Siksipä käytettyjen ostamista emme edes harkinneet, koska väkisinkin tuli mieleen ajatus, että missäköhän kunnossa muut käytetyt vaunut oikein ovat. Silti ostettiin rohkeasti Emmaljungat, vaikka sisärieni esimerkin mukaisesti olisimme voineet ajatella, että juuri ne eivät kestä.
 
Tai sitten meillä vain on suvussa rajumpia lapsia, joiden kanssa vaunut hajoaa!
 
Onnittelut upeista vaunuista Quara!!!

Ne Emmaljunga edge duot on kyl niiii hienot. Oon kuolannu niiden perään jo lokakuusta asti. Toi oli hyvä tietää, et ne saa jättää halutessaan kauppaan vielä odottamaan lähempää käyttöaikaa. Satuitteko kysäseen et onks niis joku ns. takuu, et jos ei kaikki mee hyvin ni saaks rahat takas? [8|] Mun tekis kauheesti mieli jo ostaa vaunut, mut anoppi haluis odotella varmuuden vuoksi vielä piedmmälle kevääseen. He kun on luvannu kustantaa vaunut.

Mistä ostitte, missä hinnoissa pyöri?? Ja saiko mitään kapan päälle (hyttys- ja sadesuojaa esim.)? Porissa (Muksumassissa) aika hintavat mielestäni ku maksaa 895€. En tie sit et pitäskö kattoo muualta edukkaampia. Turus esim.. Nettivertailussa oli haitari 695-895€, mut en osannu kattoo siitä myymälöitä.

Vitsit, tässähän nousee oikee vauvatavarakuume. Oikeesti ku miettii, ni kyl se kolme ja puoli kuukautta aika nopsaan menee. Meil on vasta vaatteet ja pinnasänky hankittu. Äitiyspakkausta odotellaan, mut kaikki muu vielä hankkimatta. Sellanen kuumemittari tarttis hankkii mikä mittaa nopsaan korvasta lämmön. Hoitopöytä/vaatekaappi kans puuttuu vauvalta sekä turvakaukalo. Ne lienee ne suurimmat hankimmat. Ku olo tästä vielä pikkasen petraantuu, ni haluisin jo kovasti kaupungille shoppailemaan vauvajuttuja. [;)]
 
Meillä tilattu Saksasta Teutonia Mistral yhdistelmävaunut Varioplus kopalla ja lisäksi tulossa joitain lisävarusteita.
Tuttavammemme kehuneet Saksasta tilaamista niin sitten mekin toteutettiin heidän neuvojen pohjalta.
Tarvikeliikkeitä kierreltiin ennalta ja tykästyttiin mieheni kanssa malliin ja värivalikoimaan. Me taas nähtiin monessa muussa mallissa joitain epämielyttävyyksiä.
Itse olen pituudelta n.166cm ja mieheni n.180cm ja tärkeintä oli se että ovat kummallekin toimivan tuntuiset käytössä. Väri ja muu varustus tuntuivat myös hyviltä.
Hintaa tilaukseen tuli lisävarusteineen ja kuljetuksineen n.700 e, kun liikkeessä kaikki tämä varusteineen yms.. olisi ollut 1000e ympyröissä.
 
Tungeksin tuolta huhtimammojen puolelta tähän keskusteluun sen verran, kun huomasin Vauvelin kyselevän asioita Emmaljunga Duo Edgestä. Me ostettiin sellaisen, classic-rungolla.  Classic-runkoon päädyttiin, kun myyjän kanssa siinä juteltiin ja koeajettiin, niin minulle tuo Sport-rungon työntöaisa jää liian korkealle, vaikka laskee niin alas kun saa. Kääntyvällä aisalla sen saa alemmaksi. Hinta oli 798. Jos jotain sattuu, myyjä lupasi, että vaunut saa palauttaa ja ne hyvitetään täysin, joten siinä mielessä huoletta voi ostaa. Myöskään säilytyksestä ei oteta maksua, mutta minä olin niin malttamaton, että halusin vaunut kotiin heti, kun ne tuli Ruotsista. Otettiin siis sellainen väri, mitä ei ollut hyllyssä. [:D]
Quara: Uteliaisuuttani kysäisisin, että minkä väriset te valitsitte? Meillä on tuo musta/titan.
 
Me ajateltiin olla uhkarohkeita ja tilata vaunut netistä. Englantilaiset F7 merkkiset. Nelipyöräiset yhdistelmät ilmakumirenkailla...ei olla vielä tilattu mut ajateltiin kokeilla kun löytyi suht edulliset ja ainakin paperilla oli ominaisuuksissa kaikki mitä toivottiin. Vähän jännittää kun niitä ei oo päässy missään testaamaan mut sit pitää koittaa palauttaa.
 
ALKUPERÄINEN: vauveli
Satuitteko kysäseen et onks niis joku ns. takuu, et jos ei kaikki mee hyvin ni saaks rahat takas? [8|]

Mistä ostitte, missä hinnoissa pyöri?? Ja saiko mitään kapan päälle (hyttys- ja sadesuojaa esim.)?


Meillä siis vaunut odottaa, kunnes päästään muuttamaan ensi kuun vaihteessa, ei edes kyllä kysytty pitempää säilytysaikaa. Kolmen vuoden takuu alkaa lasketusta ajasta.

Ei ruvettu kyselemään mitään siitä palautusmahdollisuudesta, että mitä jos jotain käy. En edes halua ajatella moista ja sitten, jos se on edessä, niin käyttämättömät vaunut tuntuu varmaan aika pieneltä murheelta. Ei maalata piruja seinille!

Lastentarvikkeessa käytiin täällä Espoossa. Listahinta oli kai 849€ tai jotain sinne päin, siitä sitten alennusta -10%. Ostettiin vielä sellainen duopussi siihen ratasosaan, eli vähän päälle 800€ oli sitten koko paketin hinta. Hyttyssuoja on integroitu, sadesuoja tuli mukaan. Ratasosa ja koppaosa on siis erikseen ja helposti vaihdettavissa. Ratasosaan kuuluu joku jalkapussi ja koppaosaan peite. Täytyy kyllä sanoa, että ihan kaikkea en kärryistä muista.

Sehän noissa on, että koppavaiheen jälkeen sitä koppaa on säilöttävä jossain. Siinä mielessä rattaat ja pehmeä kantokoppa olisivat tavallaan olleet kätevämmät.
 
ALKUPERÄINEN: marjo82
Quara: Uteliaisuuttani kysäisisin, että minkä väriset te valitsitte? Meillä on tuo musta/titan.


Kokopunaiset! [:D]
 
kiitos tiedoista marjo82.
Toi on hyvä tietää että rahat saa takasin jos niikseen tulee, mutta toki toivotaan et kaikilla menee loppuraskaus ja synnytys mallikkaasti ja pian saadaan nyytit sinne vaunuihin lykittäviksi.[:)]
 
Me kans ensin meinattiin et tilataan vaunut Saksasta..netissä oon jo kuukausia tutkinut vaunuja ja päättänyt et me hankitaan gessleinit joko f6 tai swingit. Katselin hintoja Saksassa ja kotimaassa.Mut loppujenlopuks bongasin edullisesti tosi vähän käytetyt swingit netistä.Vaikuttaa tosi hyviltä.Menee pieneen tilaan, kunnon renkaat. Ja vaikka on käytetyt niin on kuin uudet.
 
Moi
 
Olen alkanut nyt pikku hiljaa katsella sopivia vaunuja ja olenkin löytänyt yhdet kiinnostavat
nettisivuilta http://www.lauranlastentarvike.fi/
Akjax Torent yhdistelmävaunut.
 
Hinta uutena 319€ eli minun mielestäni ei kovin paha?
 
Mitä mieltä olette?
 
Tässä jotain tietoa vaunuista:
*Säädettävä jousitus kovasta pehmeään
*kahdet jalkajarrut, sekä edessä, että takana
*Säädettävä työntöaisa 70-105cm
*Heittoaisalla helppo työntösuunnan vaihto
*Kätevä kokoamismekanismi
*5-pistevyöt pehmustein
*Säädettävä ja irrotettava likaahylkivä jalkatuki
*Säädettävä selkänoja makuuasentoon saakka
*Irrotettava turvakaari
*Isot ilmakumirenkaat erikoisvantein (saatavana myös tilauksesta pinnavantein)
*Kuomussa käytännöllinen tasku tavaroille
*Iso ostoskori
*Heijastinnauhat lisäävät turvallisuutta
*Kantokoppa: 70 cm x 35 cm
*Kantokassissa ja hoitolaukussa pohjalevy lisäämässä tukevuutta
 
Tekniset tiedot:
*Paino : n. 16 kg
*Paino lisävarustein* : n. 18 kg
*Koko (P/K/L): 93 /107 / 60 cm
*Koko kokoontaitettuna (ilman renkaita): 83/ 40/ 60 cm
*Työntöaisa: 70 cm - 105 cm
*Istumakorkeus maasta: 52 cm *Selkänojan korkeus: 43 cm
*Makuutila rattaissa: 82 x 35 cm
 
Takaisin
Top