vaunuasiaa

Meilläkin oli esikoisella Hartanin Topline X (2010). Tilattiin suoraan Saksasta. Tykkäsin ja toimi hyvin erityisesti kun asuttiin maalla, mutta aika raskaat kuitenkin. Ne on myyty ajat sitten ja viime keväänä ostettiin tutulta Brio Sing -setti, johon kuului myös turvakaukalo. Nuo ovat vaunuina ihan erilaiset, kevyet ja kääntyvät etupyörät, kovat renkaat, mutta ainakin nyt kokeillaan, että miten ne toimii kun asutaan nyt kaupungin keskustan tuntumassa. Oli niin edulliset, että ei haittaa vaikka joutuisi rinnalle ostaa jykevämmät versiot.
 
Täälläkin esikoinen tulossa enkä tod. tiedä vaunuista mitään muuta ku et uudet on kalliita :grin Et puhuttiin miehen kanssa jo et yritetään ettiä käytettyjä...kaveri oli tältä kylältä yrittäny ettiä vaunuja, halvimmat 800-900€. Ei kiitos...hää oli sit hurauttanu toiseen kaupunkiin ostamaan 300€:llä pari vuotta käytössä olleet tosi siistit vaunut.
 
Hartanin topline s:siä en ostais jos lumessa meinaa vaunuja työnnellä. Itellä oli ja etupyörien ja muviosien väliin tuli heti tukos lumesta tai sohjosta ja pyörät ei päässy pyörimään ollenkaan..kiva hiestä märkänä yrittää pukata kahden toimivan takarenkaan voimin vaunuja :D Tästä viisaampana ostan vaunut isoilla ilmakumirenkailla tai pyöristetyillä renkailla. Tasapaksuihin littanoihin renkaisiin tarttuu myös märkä lumi inhottavasti ja sitten on tosi raskasta työntää.
 
Oh my, rupesin jo vaivaa päätäni noilla vaunujutuilla selailemalla mitä sattu olee oman kaupungin kirppisryhmässä myynnissä...ehä mä ymmärrä noista mittään :grin
 
"Huippuhyvät ja siistit Emmaljungan vaunut.

Runko citycross, koska en pidä puhkeavista/tyhjenevistä renkaista. Istuinosaja vauvankoppa ovat Edge -mallin, koskapa citycrossin koppa sekä istuin ovat pienempiä ja käyttöiältään sikäli lyhyempiä. Tilava istuinosa ja tilava koppa siis tulevat mukaan. Molemmat kankailtaan siistit ja homeettomat. En löydä tahroja, viiltoja ekä reikiä lainkaan. Hyvin pidetyt. Kopassa thermo base pohja (ilmastointi) ja keinujalakset. Hyttysverkko on integroituna kuomuun. Olen pessyt kankaat nyt myyntiä varten eli puhtaat ovat!

Rungossa toki renkaissa käytönjälkeä, mutta ei pahasti. Yksi keskuspölpyrä-muovi yhdestä renkaasta kadonnut, se kuitenkin kosmeettinen seikka. Niitä saanee lastentarvikkeesta parilla eurolla uusia, vaan ei ole meitä haitannut se puuttuminen.

Tavarakorinpohjassa oli muutama skraatsu ja jottei niitä tulisi lisää, niin ompelin pohjaan mustasta enstex-kankaasta uuden pohjan. Ei näy päällepäin, mutta kestää varmasti :)"

Miltäs kuulostaa? Löysin käytetyt vaunut omalta kylältä 250€:llä :) laitoin myyjälle jo vähän viestiä...:D
 
Mua niin huolettaa tää vaunuasia! Pelkään että joko maksetaan itsemme turhaan kipeiksi kalleista, uusista vaunuista, tai sit pihistellään ja kirotaan huonosti toimivia käytettyjä/halpisvaunuja. Huoh! Tai sit käytössä tulee vastaan joku pikkuasia, joka ärsyttää ja tekee elämästä vaikeaa, vaikka olisi hyviin vaunuihin investoinutkin.

Muistakaa, että vaunuilla huijataan kait melko yleisesti netin kirppareilla, eli mieluiten nähkää mitä ostatte!
 
Juu mä ainakin oon menossa kattomaan vaunuja, nyt ois hyvä tuuri ku on samassa kaupungissa myynnissä :D
 
Mä aion hankkia Emmaljungan vaunut. Kaverilla on sellaiset ja päässyt työntelemään hänen vauvaansa ympäri kyliä ja on tosi hyvän tuntuiset :) hän auttaa minua sitten ostovaiheessa, joskus seuraavan vuoden puolella, kun on itse vaunufriikki ja on tosi tarkka niiden suhteen :) en tule sitten jymäytetyksi :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Me ostettiin 2008 emmaljugan yhdistelmävaunut. Hyvin on kestäneet kolmella lapsella ja kestää vielä tulevalla neljännellä. Voin suositella lämpimästi. Nyt ostettiin käytetyt phil&teds navigaattorit sisaristuimella, auto\matkavaunuiksi. Ei oo ollut mitään valittamista niistäkään.
 
Minä olin jo kovin tykästynyt brion happy classic yhdistelmävaunuihin ja melko varma että ne otetaan. Tänään kuitenkin kun kävin baby stylessa, Oran jovi airitkin tuntui todella hyviltä ja ne olis muutaman satasen edullisemmatkin. Itsellä ei vaan minkäänlaista tietoa Oran vaunujen laadukkuudesta joten mielelläni kuulisin kokemuksia ja mielipiteitä! :)
 
No ainakin meidän tuttava perheessä on orat heillä tosiaan 4 lasta ja samat vaunut vieläki käytössä :) ja jos joku osa sattuu kulumaan nii vara osia löytyy Orashopista :)
 
Okei, no kuulostaa hyvältä! :) Kyllä ne ainakin vaikutti melko jämäkiltä ja joustavilta ku työntelin ja heijailin. Ja ne on mun mielestä kivan kookkaat, jotenki kovin pienet sirot vaunut ei oo yhtään mun juttu.
 
Kotimaisuus tuo plussaa meille ainakin :) kummitytön vanhemmat tilas saksasta semmosen halpis setin mut pyörivät eturenkaat ei kyllä oo meidän juttu. semmoset perusvaunut on meidän mieleen kyllä enemmän :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Joo samaa mieltä olen :) Suunnitelmissa on vaunutella melko paljon vuodenajasta riippumatta ja jotenkin tuntuu että suuret ilmakumirenkaat on parhaat! Ja muutenkin haluan laadukkaat, uudet vaunut jotka menee sitten vaikka seuraavallekkin lapselle ni mielellään panostan.
 
Meillä emmaljungat ostettu esikoiselle uutena 07 ja menee oikein komeasti tämän nelosenkin kanssa. Ja jääpä niistä varmasti vielä jollekkin muullekkin iloksi. Ovat siis maksaneet itsensä takaisin. Lisäksi on sitten emmaljungan tuplat, jotka nekin jo 5v vanhat ja erinomainen peli. Niistä saakin vielä ihan kivasti, sitten kun meille ei enää ole tarvetta. Seisomalauta pitäis kyllä hankkia. Aikanaan pohdin samaista asiaa, mutta sitten esikoinen jaksoikin jo kävellä ja tarve loppui ennen kuin sain aikaiseksi hankkia.
 
Meil oli esikoisella jotkut baby town liikkeestä ostetut puolalaiset rattaat, makso alle 400e ja oli ihan hemmetin hyvät! Ne tosin eivät tule käyttöön tälle pienelle, koska menivät lapsen serkulle käyttöön ja ovat tulleet 3v aktiivisen käytön (meillä) ja aktiivisen käytön 1v (lapsen serkulla) tiensä päähän pikku hiljaa :D Ja lisäksi ne eivät olisi mahtuneet meidän hissiin.

Meillä siis kriteereinä, että menevät pieneen tilaan ja mahtuvat hissiin. Irrotettavat renkaat on plussaa ja tällä kertaa en halua erillistä vaunukoppaa ja erillistä ratasistuinta vaan ihan silleen että pehmeän kopan saa rattaisiin. Kerrostalossa kun asutaan niin on vähän rajallinen määrä tota säilytystilaa.
 
Kertoisiko joku tällaiselle tietämättömälle esikoistaan odottavalle plussia ja miinuksia pehmeästä ja kovasta kantokopasta? Sekä muitakin pointteja, joita tietämättömän olisi hyvä osata ottaa huomioon vaunuhankinnoissa.

Tuo kantokopan koko myös vähän mietityttää. Joku sanoi, että kesävauvalle on ihan sama ostaa siro koppa kun ei kuitenkaan enää talvella sitten siihen mahdu toppapukeissaan vaan pitää ratasosassa nukuttaa. Onko tosiaan näin? Vai pitäisikö nimenomaan hankkia sellainen tilava koppa, että voisi siinä nukuttaa pidempäänkin? Vai nouseeko vauva jo siinä vaiheessa kuitenkin istumaan ja putoaa päälleen sieltä vaunuista? Vai...?

Täällä ollaan siis vielä ihan pihalla kaikesta. Netissä luetellaan kovasti erilaisista ominaisuuksista, mutta juurikaan ei kuvailla sitä mitä hyötyä niistä on käytännössä.

Kiva olisi vähän jotain tietää ennen kuin menee ihan tyhmänä kauppaan. Mies lupasi jonkun joulun välipäivistä uhrata vaunukierrokseen.
 
Meillä on pehmeä kantokoppa ja ite oon ollut tyytyväinen kun ei tarvi veivailla erillisen ratasosan kanssa. Jos kesävauva, niin on talvella jo luultavasti kasvanut ainakin osin ulos kantokopasta, mikäli keli vaatii paksua vaatetusta. Mun kokemuksen mukaan ei oo kuitenkaan ollut mikään ongelma. Kylmällä ilmalla oon heittäny ratasosan päälle lampaantaljan ja siihen muksu makuupussissa ja tarvittaessa jalkapeite. Toinen vaihtoehto ois rattaisiin tarkoitettu lämpöpussi. Oli vauva sit kantokopassa tai ei, saa valjaat laitettua ihan normisti kiinni, niin ei kyllä itekseen tipahtele yhtään mihinkään :)
 
Takaisin
Top