Vaunu asiaa

kirmiina

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin perustaa uuden viestiketjun, jos vaikka sais joitain vastauksia.

Niin, että meinaako kukaan toista odottava hommata tuplarattaita? Ja jos millaisia? Onko tietoa / kokemusta millaset olis kätevät ja hyvät?
Ite ajattelin, että sellaset peräkkäin tai päällekkäin istuttavat vois olla kätevät. Pitää rakenneultran jälkeen alkaa katteleen.

Ja tietty muidenkin  vaunujen ostajat kirjoittakaa myös millaset vaunut meinaatte hommata. Ja meillä joilla on jo vaunut olemassa on helppo kertoa oman merkin kokemuksista.
 
Mua kiinnostaa myös tuplarattaisiin liittyvät kommentit. Meille on tulossa toinen ja esikoinen noin 2-vuotias, kun juniori tulee maailmaan. Etenkin kiinnostaa tuplat, joilla pääsee etenemään lumessa ja sohjossa.
 
Samoin kiinnostaa.. Ja nimenomaan tukevat "crosscountry" versiot, kun maasto ei aina ole sileää asfalttia. Olen itse katsonut ja testannut ainoastaan phil&ted'sin tuplia, sillä ne on kevyet ja isopyöräiset, menee toisi pieneen tilaan. Mulla kun on pari koiraakin mitä pitää samalla viedä, joten rattaiden pitää olla yhdellä kädellä työnnettävissä. ainut miinus on se et takana alla istuva lapsi ei näe eteenpäin kunnolla. Ja aisan kääntö mahdollisuutta ei tietty ole, mikä on ollut todella hyvä noissa emmaljungissa tolla esikolla. Aurinko ja tuuli ei ole näin ollut haitaksi lenkkeillessä. Mut otan ilolla vaihtoehtoja vastaan. Meillä kun toi esikoinen nukkuu vieläkin rattaissa ulkona ja luulenpa et nukkuu edelleen 2-vuotiaanakin kun vauva syntyy.
 
Mä oon tätä miettiny ja miettiny.. Mä en millää haluaisi laittaa myyntiin noita meijän valkoruskeita emmaljugnia jotka vaivalla sain viime kesänä (vinguin tarpeeksi kauan miehelle :D) että ajattelin ostaa sisaristuimen niihin ja seisomalaudan. Jos tää ykkönen vielä nukkuu rattais päikkäreitänsä sillon, mä annan sen nukkua niis ja vauva saa nukkua vaikka sisällä sitte. Mutta meijän on pakko kuitenki ostaa yhet tuplatkin koska jos kaupunkiin lähen niin pitää olla kumpiki mukana.. Tai oikeestaan ihan varuiksi joutuu ne ostamaan. Meillä on matkarattaatki tos mitkä saa ihan makuuasentoon ja yhdessä ku mennään miehen kans jonneki niin ihan hyvin kumpiki voi omia rattaita lykkiä. Ajattelin että vauva saa siis nukkua ihan sisällä uniaan jonku aikaa ennenku puen sitä ulos ja koko ajanhan täs vähenee ton ykkösen päikkäritki nii se voi ihan rauhas varmasti ulkona nukkua jos vielä nukkuu niitä sielä, varsinkaa jos on helteinen elokuu.. 

Mut siis ehkä jotkut emmaljungat hankkisin ne twin zerox vai mitkä ne on tai jotkut muut, mutta mielellään pienikokoset.. Ja noi siis käytettynä ku nyt on vaunuihin laitettu 990e kiinni nii ei huvita toisista maksaa samaa summaa :) 
 
Minä ostin käytettynä meille Emmaljungan twin -rattaat. Ne on vanhat, eikä niin loistavassa kunnossa, mutta meidän käyttöön hyvät. Minä ajattelin asian niin, että täällä kylillä kävellään, pikkuteitä ja syksymmällä isot tietkin saattaa taas olla huonossa kunnossa. Noita vaunuja ei varmaan meidän autoon saa kovin helpolla, mutta tarkoitus on juuri "lenkkeilyrattaat" ostaa.

Niissä on kummassakin istuimessa oma selkänoja ja vauvaa ajatellen pehmeä kantokoppa. Meillä yhden lapsen kanssa myös olleet Emmaljungan vähän vanhemmat yhdistelmät ja ollaan pidetty tosi kovasti niistä.

Me ei kovasti kaupoissa tykätä käydä, mutta ajattelisin, että syksyllä sitten jos mennään muuhun kuin ruokakauppaan niin esikoinen voi vähän kävelläkin vaikka valjaissa... Ruokakaupan kärryynhän mahtuu aika helposti kaksi lasta. (En tiedä mahtuuko niihin ruokaa sitten enää...)
 
Nyt on hiukan netistä tullu kateltua noita tuplia. Hintahaitari on kyllä melkoinen muistaakseni carenan tuplat sai alle 300e + n. 100e vaunukoppa. Kun taas bugaboo tai vastaava makso yli tonnin!

Noita peräkkäin istuttavia mihin sais sen vaunukopan oli vaan kolmea eri mallia tarjolla phil& teds reilun 500e  ja britax reilun 400e ja molempiin n. 100e se vaunukoppa. ja sitten babystylen sivuilla oli joki z- jotain oli muistaakseni 200-300e väliltä, mutta en muista saiko siihen tuota koppaa.

Vaikeeta on. Käytettyjä oon nyt hiukan katellu nettikaupoista. Sieltä voi tehä hyvänkin löydön. Tuntuu vaan, että ne on usein pääkaupunkiseudulla ja toimitustapa on nouto. Eli näillä bensan hinnoilla hakee jo ennemmin uuden kun lähtee hakemaan sielä asti.

Yks vaihtoehto toki on saksasta tilaaminen. Toki en vielä oo jaksanu katella, että missä hinnoissa ne on sielä. Turvaistuimessa säästettiin 120e kun tilattiin sieltä.

Mutta jatketaan etsimistä.
 
Sittenhän sun kirmiina kannattaa tutkia neuvolan ilmoitustaulut ja vaikka jättää sinne ilmoitus. Meillä ainakin siellä ostetaan ja myydään aika kovasti kaikkea...
 
joo, täytyy kyllä katella noita ilmoitustauluja tai laittaa ittekkin ilmoitusta.

Nyt oon miettinyt taas vaunujuttuja. Eli ekahan olin kovasti noiden peräkkäin istuttavien vaunujen kannalla. Mutta nyt mun pää on taas sekasin.
Meillähän oli ja on edelleen matkarattaat kovassa käytössä, siis kun asioidaan kaupungilla, kirppareilla ja pienillä ostoksilla. Oli kätevät silloinkin kun sen kaukalon sai niihin kiinni.
Niin, mulla olis tiedossa peräkkäin istuttavat matkarattaat. Joihin tietty kans sais tuon kaukalon sitten kiinni. Eli hommaisko ne auton perälle. Ja sit hommais vierekkäin istuttavat tuplat tähän koti vaunutteluun. Käyn siis paljon kävelyllä.

Mutta, meneeko mahdottomuuksiin ostaa kahet uudet vaunut. Toki ajattelin käytettyinä.

Sit juttelin kerhossa yhen äidin kanssa jolla on vierekkäin istuttavat tuplat, briot. Niin hän sanoi, että ovat muuten ihan ok. Mutta nyt hän ostaisi ennemmin carenan tuplat, koska niissä on erilliset kuomut molemmille lapsille. Koska isompi haluaa katella maisemia. Kun taas jos vauveli nukkuu kuomun olisi hyvä olla pystyssä. Vaikeita asioita.
Tietääkö kukaan onko muilla merkeillä kuin tuolla carenalla erillisillä kuomuilla varustettuja vaunuja. Vois vähän vertailla??
 
Juu, tuplat tulee meillekin, kunhan löytyy sopivat... Tällä hetkellä on vaan vaikea sanoa mitkä kun tosiaan esim. noissa hinnoissa on aika kovasti eroja.
Pitäisi päästä sitten ensi talvena niillä liikkumaan, niin ihan heppoisimmat ei tule kysymykseen.
 
Pikku miehen yhdistelmät tilasin netin kautta, suomesta tosin, ei mitkään miljoonan kalliit laatumerkkivaunut ja toisaalta täytyy sanoa että tuli säästettyä väärässä paikassa. Kyllä ne nyt ihan ok on asiansa ajaneet, mutta olisivat voineet näppärämmätkin olla. No menevät sitten seuraajalle hyvinä nukkumavaunuina tuossa pihassa.

Joten erheestä viisastuneena en sitten seuraavien vaunujen kohdalla tee samaa. Ajattelin että käyn koeajamassa liikkeissä ja sitten jos vastaavat saksanmaalta löytyy niin sieltä sitten. Tähän mennessä mitä oon katsellut tavaroita sieltä niin kyllä ne edullisemmaksi tulee. Ja kun tsekkaa merkin ja mallin täällä valmiiksi niin saa sellaiset kuin haluaa.

Vinkkejä kokemuksia omaavilta otetaan mielellään vastaan.
 
Kirjoittelen vastausta, vaikka keskustelu on jo kuollut tällä saralla =)

Olen nyt päätynyt Brion double wave-rattaisiin. Niitä saa todella hyviä käytettynä ja edullisesti. Phil&Ted'sin explorerit/sportit ei pitkälle kanna meidän tarpeissa. Vaikka ne miellyttäisi monella muulla tapaa enemmän kuin noi Briot.. =)
 
Meilläkin vaunu asiat kunnossa. Päädyttiin carenan tupliin. Syystä että, niissä on molemmille omat kuomut ja erilliset istuimet/ vaunukoppa. Tällöin toinen ei pysty niin helposti tökkimään toista ym. Ostettiin ne käytettyinä lastentarvikelikkeestä 2010 malli ja vaunukoppa kuului kauppaan ja se on upouusi. Hintaa 199e. Halvatkin vielä

Ja sitten ostettiin huutonetistä vielä gracon peräkkäin istuttavat matkarattaat auton perälle pyörimään.. Niihin saa sitten kaukalonkin kiinni. Suosittelen kaikille matkaratas kaukalo yhdistelmää. Tosi kätevä kaupungilla. Ja kaukalo ajan jälkeenkin matkarattaat on meillä ollu kovassa käytössä. Niin ja hintaa oli noin 100e.

Halvalla sai käytettyä. Kun esikoiselle kaikki ostettiin uutena. Silloin maksoi brion yhdistelmät noin 600e ja gracon matkarattaat tarjouksesta 100e. Niin hiukan hintaeroa tulee. Mutta, ei yhtään haittaa vaikka niistä maksettiinkin. Molemmat vaunut on edelleen kovassa käytössä. Ja varmasti on jatkossakin.

Joka paikka vaan on täynnä vaunuja.
 
Mun esikoinen täyttää jo kymmenen, mut tarttis varmaan vieläkin sellaisen seisomalaudan, kun on välillä niin laiska kävelemään. :)
Tällä hetkellä tosin kun itse olen rv 26, niin kävelee nopeammin kuin minä.

Kuopukselle ajattelin hommata yhdistelmävaunut, yhdellä lapsella jo olleet, isoilla ilmapyörillä.

 
Esikoinen on jo reilu 2 v tyttönen, kävelee pitkiäkin matkoja reippaasti kun siitä kovasti tykkää :) Eli en ole harkinnut tuplarattaita, kun tuskinpa niille käyttöä tulisi kuitenkaan :) Ja toki ennen kuin tämä uusi tulokas syntyykään, isosisko on jo melkein 3 v tuolloin.
 
Heippa! Meillä vaunujen (tuplien hankinta) edelleen vaiheessa... Esikoisella on Cresentin vaunut, isoilla pyörillä ja niihin olen ollut tyytyväinen. Tuplat ajattelin hankkia käytettynä.

Niille, jotka vielä pohtiva vaunujen hankintaa, niin kokemuksen perusteella en suosittelel Z-line merkkiä. Meidän matkarattaat on kyseistä merkkiä, ja jarru meni rikki kun käyttöä takana n. 8kk. Maksoin niistä 100, euroa, ilman inventaarialea hinta olis ollu 150 euroa.
 
Takaisin
Top