Meillä myös ollut paljon mahavaivaa,cuplaton auttanut isompiin huutoihin,toki ei vienyt niitä kokonaan pois.Edelleen silloin tällöin huutaa masua.Mä olen antanut pienessä vesitilkassa noi cuplatonit erillisestä pullosta (meillä ollaan pulloruokinnassa) ja monesti ajatellut että oispa helpompaa jos ne vois antaa sinällään mutten ole uskaltanut!täytyykin kokeilla nyt vaikka lusikalla antaa,niin menee vitskutkin.
Sillon kun vauva masua huutaa,ei siihen tepsi kyllä mikään.On tehty pierupumppua,vatsa-jalkapohjanhierontaa,kanniskellu masuystävällisissä asennoissa jne jne.Tuntuu että huutaa aikansa ja lopettaa sitten kun helpottaa.Eilen nukahti lopulta vaunuihin sisälle.
Laululilja meillä oli myös ongelmia päivällä nukkumisen kanssa,nukkui vain lyhyitä pätkiä a sitten oli kitinää ja kähinää.Samallalailla ei oikein nukkunut missään pidempiä aikoja,sylissä vain.Jos jonnekin laski heräsi samoin tein.Nyt me on harjoteltu ulkona vaunuissa nukkumista ja siellä nukkuukin pidempiä aikoja,reilun 2h parhaimmillaan.Toki välillä saattaa herätä kesken kaiken mutta nukahtaa uudelleen kun hetken työntelee vaunua.Myös lenkeillä Liikkuvissa vaunuissa nukkuu pääasiassa hyvin,mutta en kyllä jaksa käydä kolmesti kävelemässä 2h lenkkiä,joten siihen auttoi tuo opettelu nukkumaan myös paikallaan pysyvissä vaunuissa.Ja varmasti ulkoilmassa on muutakin taikaa,siellähän useammat vauvat tykkää nukkua.niin ja autossa,muutaman kerran olen lähtenyt vaavin kanssa ajelulla jos ollut oikein huono pvä ja nukuttu huonosti.