Vatsatauti

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tindek
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tindek

Silmät suurina ihmettelijä
Onko kenelläkään kokemusta synnytyksestä ja/tai sen käynnistyksestä vatsataudissa tai muuten kipeänä? Tehdäänkö käynnistyksiä pyhiä/viikonloppuja vasten? Kaikki kokemukset kiinnostaa.
Nyt on tilanne se, että radin ja vauvan koon takia on heitelty ilmoille synnytyksen käynnistystä tulevalle tiistaille (3 päivän päähän), jolloin viikot 39+0, ellei vauvan kasvu ole rauhoittunut reilusti. Tänään miehen tytär alkanut oksentaa meillä ollessaan ja nyt kova jännitys, joutuuko synnyttää mahataudissa, mutta myös, siirtyykö käynnistys tämän takia. Olo muutenkin jo aika kamala.
Itselläni ainoa tieto asiaan liittyen on, kun oma äiti minua odottaessaan tullut vatsatautiin, jonka seurauksena käännyin ympäri, eikä ulkokäännökset auttaneet. Olen siis syntynyt pylly edellä.

Onko kenelläkään kokemusta synnytyksestä ja/tai sen käynnistyksestä vatsataudissa tai muuten kipeänä? Tehdäänkö käynnistyksiä pyhiä/viikonloppuja vasten? Kaikki kokemukset kiinnostaa.
Nyt on tilanne se, että radin ja vauvan koon takia on heitelty ilmoille synnytyksen käynnistystä tulevalle tiistaille (3 päivän päähän), jolloin viikot 39+0, ellei vauvan kasvu ole rauhoittunut reilusti. Tänään miehen tytär alkanut oksentaa meillä ollessaan ja nyt kova jännitys, joutuuko synnyttää mahataudissa, mutta myös, siirtyykö käynnistys tämän takia. Olo muutenkin jo aika kamala.
Itselläni ainoa tieto asiaan liittyen on, kun oma äiti minua odottaessaan tullut vatsatautiin, jonka seurauksena käännyin ympäri, eikä ulkokäännökset auttaneet. Olen siis syntynyt pylly edellä.

Tukihenkilöt jäävät ainakin ulos sairaina, muuta tietoa ei ole, mutta pohdin ihan samaa kun makaan tässä flunssassa ja käynnistys olisi ensi viikolla..

Ei ole kokemusta kipeenä olemisesta/vatsataudista mutta perus käynnistyksesta viikonloppuakohden.

Esikoinen oli perätilassa (onnistuneesti käännetty rv37 ja kääntyi pari viikkoa myöhemmin uudestaan perätilaan) ja meillä oli aika kääntöyritykseen ja käynnistykseen perjantaina klo 8:00, rv40+6. Heillä ei ollut mitään kiirettä tai hoppua, lääkäri nähtiin vasta 11-12 aikoihin ja hänet käännettiin ja jokaisen käynnistämisvaiheen odotettiin rauhassa lääkärin saapumista osastolle. Yöllä kysyttiin halutaanko nukkua rauhassa ja jatkaa seuraavaa käynnistysvaihetta vasta aamulla. Esikoinen syntyi sunnuntai aamuyöllä.

Olisivat tässä voineet suoraan päättää antaa sektioaikaa, pohtivat juuri ennen kääntämistä että yrittävätkö edes kääntää vai antavatko suoraan sektioajan ja lähettävät meidät kotiin. Meidän tilanne toki eri kun oltiin jo yliajalla mutta uskoisin että radin takia eivät siirrä kovin pitkälle synnytystä.

Takaisin