Vastasyntynyt vaunuissa

Juu saman minäkin kuullut.. Ettei saisi nukuttaa vastasyntynyttä selällään. Kuulemma vauva voi tukehtua pulautuksiin tässä asennossa. En tiedä miten paikkaansapitävä tämä tieto on..

Meillä poika matkasi aluksi kyljellään myös vaunuissa. Tosin oli kesä. Mutta uskoisin että kyllä sen asennon sieltä löytää.. Eiköhän kaikkiin vaunuihin saa tukevasti vauvan kyljelleen..

Meille sanottiin sairaalassa että nykysuositusten mukaan vauvaa pitäisi nukuttaa selällään mutta meillä nukkuu kyljellään. Kyljellään nukuttamisessa vaan pitää muistaa vaihtaa säännöllisesti puolta että kallon luut (jotka on pehmeät) muokkaantuu molemmilta puolilta tasaisesti. Vaunuihin kyllä vauvan tietääkseni saa laittaa vaikka heti, vai miksi ei saisi laittaa?

ALKUPERÄINEN: rusinapulla
En nyt tarkoita että olen heti synnäriltä laittamassa vauvaa vaunuihin, mutta kuukauden ikäistä ajattelin.

Saanko kysyä, mistä syystä et kuljettaisi lasta vaunuissa ensimmäisen kuukauden aikana?

Ja ethän sinä sitä lasta suoraan tissiltä laita selälleen maahan puklauttelemaan. oon ymmärtänet, että aina tulee uusia neuvoja, että miten pientä lasta saa nukuttaa. mutta ei kai mitään muuta vaihtoehtoa ole kuin nukuttaa selällään.

Mun kaikki vauvat (4) on nukkuneet vaunuissa pariviikkoisesta ja kyllähän ne siellä on selällään maanneet. Sitä varten on itkuhälytin et kuulee jos vauva jostain syystä alkais puklaileen...

No jopas täällä hermostutaan! Käsittääkseni foorumit jaotellaan siksi, että oikeat aiheet tulee oikean otsikon alle. Tämä aihe ehkä sopisi tuonne vauvan kanssa-osioon, eikä raskauteen. Ei tarvii herneitä vetää nenään. [:D]
Ja aihe kyllä kiinnostaa, varsin kummallinen tosin. Mutta kuka nyt on seppä syntyessään.

Kummallista kysymystä ei olekaan! On vain erillaista "varmaa" tietoa ja siitä syntyvä epävarmuus. Minusta on hyvä kuitenkin huomioida, että vauva voi puklata selälläänkin ja pitkän ajan jälkeen syönnistä! Uutta tietoa minulle, kiitos.

Tätä ei varmaan pitäisi edes kertoa, kun sitä vauvan suhteen voi haluamattaan alkaa hysteeriseksi...
Mutta pongasinpa juuri tällaisenkin "varman" tiedon: Tutin käyttö ehkäisee kätkytkuolemia ja pinnan suojat lisäävät niitä!
Eihän tähänkään tarvita kuin yksi asiasta varmana tietona vaahtoava taho, etkä enää tiedä mihin luottaa...

Ja se on nyt yksi ja sama missä mitäkin asiaa kysytään. Kunhan vaan vastauksia saa niin on kirjoittanut ihan oikeaan paikkaan.. [:)] Tästä jo aikaisemminkin puhuttu täällä.. että kyllä saa kysyä ihan mitä mieleen tulee.. Ennen ainakin tämä keskustelupalsta näin on toiminut, eikä olla lytätty toistemme kysymyksiä.

Vastauksia kyllä on lytätty, mikä tuntuu ikävältä vaikken kovin herkästi pahoitakaan mieltäni. Voi minua herkempien mielissä rajoittaa sananvapautta.

Takaisin