Vastasyntynyt kainalossa ja itkettää

Esikko92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Palleroiseni syntyi maanantaina. Olen hänestä ikionnellinen. Voisin loputtomiin katsella häntä, silitellä silkkistä tukkaa ja nuuhkutella varpaita. 😍 Mutta. Itkettää ihan pienistäkin asioista.😭 Mieli on maassa silloin kun en leijaile vauvaonnelassa. En jaksaisi tehdä muuta kuin hoitaa vauvaa. 😭 Mikä mua vaivaa? Onko muilla samaa?
 
Baby blues! Eikö neuvolassa ollut puhetta ? 🙀 ihan normaalia siis ♥️ Johtuu hormoneista. Mutta jos oma mieliala huolettaa eikä jaksa vauvaa, pitää asia ottaa puheeksi, ettei kyseessä ole synnytyksen jälkeinen masennus.
 
Ei, ei neuvolassa ollut mitään puhetta. Ihana kuulla tämän olevan normaalia, kiitos. 🥹 Olisi voinut neuvola tai joku varoittaa etukäteen.
 
Jaksamista. ❤️ Tätä on monilla ja hormoneista johtuva babyblues menee pian ohi. Jos ei mene, kannattaa puhua neuvolassa ja pyytää apua. Itsellänikin oli ainakin kuopuksesta voimakkaana. Vuoroin olin onnellisessa vauvakuplassa, vuoroin itkin hyvin herkästi.
 
Onnea pienestä :red-heart: Tuo olotila on tosiaan yleinen juuri synnyttäneillä äideillä, se hormonimyllerrys kropassa on aikamoinen. Silti yllätti itsenikin ja tuntui, ettei neuvolassa siitä oikein puhuttu tai kukaan muukaan ei ollut "varoittanut". Varoittelin sitten ystävää jolla oli laskettu aika muutama kk myöhemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kiitos! Ihana kuulla muillakin olevan. Tai siis onhan jo sanottu sen olevan yleistä. Mut on eri asia kuulla sen olevan yleistä kuin jonkun kertovan omasta kokemuksesta. 💞
 
Takaisin
Top