Varustelukeskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Taika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Taika

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs, josko tänne niitä hankintoja, mietintöjä, askarrutuksia...
Palstalta löytyy useita, joilla jo kokemuksia siitä yltiöpäisestä tavaramäärästä, jota väkisinkin kertyy..

Jaa linkki, jos löydät jotain, mistä ajattelet muidenkin pitävän yms.

Mitä tarvitaan, mitä suositellaan, mikä on turhaa, mitä on liikaa..

Jaetaan täällä shoppailun tuska [:D]

Meillä ei ole mitään muuta valmiina kuin vaunut ja nekin on vanhat, eli vaunut jossa olen itse vauvana istunut [:D] meidän äiti oli jostain syystä säästänyt ne ja musta ne on aika hienot, SilverCrossit [:D]

Ja kuulemmat tallessa on mun ja myös veljeni vanhoja vauvan vaatteita ja tolkuttomasti leluja eli yritän pärjätä mahdollisimman vähällä ostamisella eli kierrättää muilta saatavaa jne.

Itse ei olla mitään hommattu, mutta kun paljastettiin appivanhemmille että nyt on tulossa taapero, niin siellä sitten on jo käyty ostamassa vaatteita.... Oma ajatus on kyllä kierrättää mahd. paljon, ja hommaa käytettynä jne. Siskolta saan aika paljon kaikkea, ensisänkyä sun muuta, ja kestovaippoja jajaja, mutta ajattelin että sitten joulun jälkeen voisi alkaa ajattelemaan varustautumista jos kaikki menee mallikkaasti.

Me saamme sukulaisilta esim vaunut, hoitopydän, vaatteita ja leluja.. Sänky meidän pitäisi hommata mutta ei vielä ole kumminkaan kiirettä. :)

JEE, varustelukeskustelu!!![:D][:D]
Mä niin haluisin jo vaunuostoksille [:D]

Mun siskolla on 2,5v ja 6kk pojat, joten niiltä saadaan todennäkösesti melkosesti (poikien) vaatteita. Myös pinniksestä ja turvaistuimesta on jo tehty kaupat [:)]
Miehen äiti on ommellut ISON kasan kestovaippoja mieheni siskolle, joten niitäkin saadaan varmasti jos halutaan. Mä luultavasti kokeilen molempia, kestovaippoja ja perus kertakäyttövaippoja, ja alan sitten käyttämään niitä, kummat on helpompia. Kestovaipoissa vähän mietityttää sen pyykin määrä. Laiska pyykkäri kun olen [;)]

Hoitopöytää ei taideta hommata ollenkaan. Laitetaan pesukoneen päälle hoitotaso ja vaipat sun muut sitten hoitotason yllä oleville hyllyille. Jääpähän pienehköön vauvanhuoneeseen sitten enemmän tilaa [:)]

Iik, mä haluun jo ostoksille [:D]

Meillä sattuneesta syystä [:D] on oikeastaan kaikki jo vauvalle valmiina. Tietysti, jos tyttö nyt tulee, niin pitäähän sille kaikkia ihania mekkoja ja muita ostaa.
Vaunut täytyy tietysti sit päivittää kahdelle sopiviksi ja isoveikalle uus sänky.

Meillä oli kans jo esikoisen kanssa pesukoneen päällä hoitotaso ja mielestäni todella toimiva, kun on vesipiste samassa huoneessa ja jää vauvan huoneeseen mukavasti tilaa [:)]

Mä kanssa luotan siihen että molempien sisaruksilta saadaan suurin osa tarpeellisista varusteista ainakin alkuunsa. Mahdollisimman pitkälle haluaisin selvitä kierrätyskamalla, ainakin noiden vauvaiän varusteiden käyttöaika on niin lyhyt että tuntuis hullulta alkaa kaikkea uutena ostamaan. Totta kai mä sitten keväämmällä alan ostelemaan vaatetta kun eihän niitä pieniä vaatteita vaan voi vastustaa. Vaikee on ollut vastustaa jo nyt... [;)]

Mites äitiysvaatteet? Kuinka moni on jo joutunut niihin siirtymään? Mun täytyy kipaista tuonna Vaippataloon masutuubi ja housun jatkopala ostoksille, kun iltapäivisin turpoaa tämä maha jo ihan älyttömästi. Ja siis viikkojahan on 7+0...

Mä olen kummastellut, kuinka ei vielä tee yhtään mieli ostella mitään vauvajuttuja. Minä, joka normaalisti olen todellinen shop-a-holic! [:D] Meillä on siis hankinnat keskittyneet vasta muutamaan kirjaan: Ostin suuren etunimikirjan, joka tulikin jo kertaalleen kahlattua pintapuolisesti läpi, ja merkittyä tämän hetken suosikit. [;)] Lisäksi ostin miehelle isänpäivälahjaksi erään isyysaiheisen kirjan. Kuvauksen mukaan tuo on humoristinen mutta sisältää myös asiaa. Olen tällainen hömppä, että halusin ostaa jo nyt jotain miehelle isänpäivän kunniaksi. <3

Mutta mitään siis vaatteita (raskaus- sellaisia itselle, tai pikkuisia vauvalle) ei ole hankittu, eikä kyllä mitään muutakaan varusteita. Joulukuussa varmaan kerrotaan lähimmäisille raskausuutiset, ja silloin luotan että saadaan vaate- ym. tarjouksia ainakin muutamalta taholta. Odotetaan nyt siis ainakin sinne asti, eli kartoitetaan mitä saadaan käytettynä lähisuvulta ja ystäviltä. Vasta sen jälkeen listataan, mitä tarvitsee itse ostaa uutena. [:)]

PS. Ah, mies olisi niiiin ylpeä, jos lukisi tämän tekstin! Siis ei tuosta lahjastaan vaan siitä miten hyvää itsehillintää esitän! Saa nähdä repeääkö tilanne täysin käsistä joulukuun jälkeen. [:D]

Viime talvi oli ainakin jo täällä Jyväskylän lakeuksilla aika helvetin jäätävä ja kerta tästä talvesta luvataan kylmintä ikinä, menin fiksuna likkana ostamaan Tuurin reissulla itselleni paksuakin paksumman mamma-toppatakin. Takissa on se hyvä puoli, ettei se näytä mammatakilta, joten sitä voi pitää tulevinakin talvina.

Sitten menin hylkäämään viimeiset järjenrippeeni ja ostin 50 kokoiset bodyn ja pöksyt ja aloin vastan sen jälkeen ajatella, että olen itse ollut 53 cm ja 4400 g ja mieheni 52 cm ja n. 3500 g, joten nuo tuskin koskaan tulevat mahtumaan päälle. Pappa oli yli 5 kiloa, joten iso möllykkä täältä ihan varmasti tulee. No, laitan omaan henk.koht. museoarkistooni nuo vaatteet, ovat ne niin söpöt [:D]

Muuten tällaisessa valtionpalkka - opiskelijanpalkka-taloudessa odotellaan veronpalautuksia + lomarahoja + sukulaisten lahjoituksia, ennen kuin mitään voidaan ostaa :)

Mary Jane: Samoilla viikoilla mäkin ostin äitiysvaatteet, eli nyt ollu pari viikkoa päällä [:)] Mulla kans on maha aivan älyttömän turvoksissa. Onneksi muualle turvotusta ei oo vielä ilmaantunut, sormuskin vielä mahtuu [:)]
Mulla muutenkin farkut ahdistaa ja kotona yleensä colitsit jalassa, eli äitiyshousuihin oli melkein luonnollista siirtyä.

Selailin viime yönä, kun odotin töihin lähtöä, lastentarvikkeen sivuja ja tein vähän listaa hankinnoista. Aika lyhyeksi jäi lista, kun on esikoisen ajalta vielä melkein kaikki tallessa.
Uusi turvakaukalo ostettiin, ku vanha oli jo 9 vuotta vanha, siskolta saatu.

Täällä tehtiin tänään hieman suurempi varusteluhankinta![:D]
Ostettiin vihdoinkin isompi auto!! JEE [:)]
Meillä oli ennestään sellai rellun farkku, mutta koska meillä on kaksi melko kookasta (tai no yksi kookas ja yksi keskikokoinen) koiraa, niin aikeissa on ollut jo pidempään hankkia sellai auto, mihin mahtuis takatilaan muutakin kun noi koirat..
Ja nyt se sitten löyty, 7 paikkainen chrysleri. Napattiin siitä ne kaks paikkaa pois, ja nyt on takana tilaa poikien häkeille ja mahtuupa sinne sitten ensi kesänä vielä lastenrattaatkin [:)] Mä oon niiiiiin happy!

Bamboo, me vaihdettiin kanssa tuossa alkusyksystä tila-autoon, chevyyn [:D] Arvaa, kuinka ihanaa on hyppiä etupenkiltä takapenkille ihan vaivattomasti, jos on joku hätä. Niin huisia. Kaksi koiraa meilläkin, plus tietysti poika, ei toivoakaan mahtua isoonkaan farkkuun koko porukka, kun koirille on oma boxi kuitenkin.

Onnea siis uudesta, ameriikkalaisesta perheenjäsenestä. Tykkäätte varmasti!! Niin, ja jos on suht uusi, niin huom. Löytyy isofixitkin!
Suosittelen kyllä kaikille isofixeillä kiinnitettäviä telakka/kaukalotsydeemejä, ja myöhemmin isofix-istuimia. Tosin meillä toisessa autossa nyt vöillä kiinnitettävä, kun sai alkuun ensin selkä menosuuntaan asennettua, ihan tukeva sekin, mutta ah, se kaukalon telakka! Voiko parempaa keksintöä olla!!

Mä oon kanssa paljon tuota auto asiaa miettinyt. Meillä vain vuoden vanha auto, jota ei missään nimessä ole tässä vaiheessa järkevää lähteä vaihtamaan isompaan. Auto on 5 ovinen ja tavaratila ihan suhteellisen tilava. Ongelma on kuitenkin juurikin se, että kuinka saada lastenrattaat ja koira samaan autoon yhtä aikaa? Meillä suht. iso koira, ja häkki ei tule kysymykseen, koska ei sovi autoon. Enkä kyllä mielellään koiraa ottais takapenkillekään. Pitänee hommata suksiboxi rattaiden kuljetusta varten [:D]

Ihana tietää, että on muut ostellut jo mamma-vaatteita, itse vasta pohdiskellut, että joko nyt pitäisi ostaa jotkut housut kun alkaa päivän mittaan kiristelemään. Kirpputorilta tosin päädyin ostamaan jo parit potkupuvut, kun oli suloiset ja halvat. Muuten en mitään "shoppailua" ole ajatellutkaan, kun kyseistä toimintaa en yleensäkkään voi sietää. Muiltakaan ei oikein saa käytettyjä, kun ei ole paljoa perheellisiä piireissä, mutta kirppareilta uskon löytäväni mahdollisimman paljon.

Tää löysi yllättävän pienellä vaivalla kivat äippähousut sekä kotiin että töihin eilen Jumbosta!

Henkka Maukan kaikki farkut jne. oli tosi kapealahkeista mallia, että jos ei pillifarkuista tykkää niin en suosittele. Mutta niillä oli aivan ihanat samettihousut kotikäyttöön, ja vielä lemppäriväriäni vieolettia. Oli siellä muitakin värejä joitan en nyt just muista.

Vero Modan mamaliciousilta löyty tosi kivat perusfarkut bootcut/suoralla lahkeella, ihana joustovyötäry tulee rintsikoihin saakka. Aivan huippumukavat! [:D]

Äippä lainasi lisäksi omaa kevyttä toppatakkiaan mulle, kun omat villakangastakit alkaa jo kiristää mahan kohdalta, ja palkka tulee vasta viikon päästä että saa ostettua kunnon takin isolla mahavaralla. Minkäslaisia takkiratkaisuja teillä muilla on?

Mary jane: säähän olet tosi aikaisessa [:)] itse solahdin seiska viikolla vielä nätisti kaikkiin omiin vaatteisiin. ja itseasiassa menen vieläkin vaikka 11. viikolla jo ollaan.

Itse en ole osatnut vielä mitään äitiysvaatteita enkä aio vielä ostaakaan ennen kuin on pakko. eli ostan sitä mukaan kun joku vaatekappale ei mene päälle. Housujen kanssahan tuo tilanne taitaa ekana (ja ritsikoiden) tulla mutta toistaseksi on masu menny kivasti ihan tavallisiin joustovyötäröisiin farkkulegginseihin. Lisäki ajattelin käytä ostamassa sen ns. jatkopalan housujen vyötäröihin (ja masutuubin) niin voi ei tarvitse välttämättä ostaa äitiyshousuja.
Talvitakkia en vielä mieti eli käytän untuvatoppistani niin pitkälle kun se vaan menee kiinni. Mielestäni turha ostaa vaatteita liian aikasten kun koskaan ei tiedä mihin mittoihin sitä päätyy. Ajattelin myös ratsata kavereiden vaatekaapit (koska aika monet ovat saaneet vasta vauvoja :)) kunhan pääsen tästä julkiraskauteen.

Vauvalle en ole ostanut todellakaan vielä mitään. Saadaan tänä viikonloppuna kylläkin äiteeltä ne lastenvaunut [:D] ne on niin kuninkaalliset  et kai mun pitää nimetä lapseni vähintään joksikin edwardiksi tai alexandraksi et kehtaan niissä työnnellä [:D]

Juu, en minäkään varsinaisesti varastoon ostellut, ei vaan enää meinaa mahtua omat päälle. 

Inhoan ihan yli kaiken sitä kun vaatteet puristaa, joten siksikin tämä ostosreissu tuli tarpeeseen. Rintsikoita hankin kanssa viime viikolla, jossain toisessa ketjussa mainitsinkin että tissit on tulleet hulluiksi ja pursuilevat yli äyräitten.

Tuota takkiasiaa pohdin myös ihan sillä että nekin alkaa olla aika pieniä jo, olen ostellut ilmeisesti aika tyköistuvia malleja.

Täälläkin alkaa tulla ajankohtaiseksi uuden talvitakin osto. Ei onneksi vielä vatsan kasvun vuoksi (edelleen mahtuu kaikki vanhat normivaatteet ylle), mutta sen vuoksi että nykyinen toppatakkini on todella lyhyt. Jo viime talvena haaveilin pidemmästä, tämä nykyinen kun yltää juuri ja juuri vatsan alle. Kävellessä vielä nousee hieman. Eli ajattelin etsiä pitkän, varmaan melko suora (tai mahdollisesti A-linjaisen) toppatakin. Ihan reilun kokoisen, ja mieluusti sellaisen, että siinä olisi vyö. Sitten vyön kanssa kurottuna voisi tulevinakin talvina käyttää, ainakin kotipihalla jos ei muualla kehtaa. [:D]

Vinkkejä hyvistä pitkistä toppatakeista otetaan vastaan! [:)]

Lisäksi myös me ollaan vaihdattelemassa uutta autoa. Nykyinen 3-ovinen minimalli ei oikein enää sovi perheen kanssa. Jo nyt pelkkiä kissoja kuskatessa on vähän ahdas. Ja kesäisin tukahduttava loukku, kun ei ole ilmastointia! Joku kiva ja edullinen, käytetty farmari olis hakusessa - ilmastoinnilla. [:)]

Sen verran edittiä vielä, että tein kesän lopussa melkein hutiostoksen. Ostin farkut, jotka silloin heti ensimmäisen pesun jälkeen venähtivät liian isoiksi. Nyt ovat juuri passelit, kun mahtuu iltapäiväturvotuskin! [:D] Näiden turvin uskon, että saan venytettyä varsinaisten äitiyshousujen ostamista vielä jokusen viikon. [;)]

meillä on auto vaihtunut (raskaustoive taisi tosin olla auton tilaushetkellä lähinnä hyvä tekosyy), mutta mitään muuta ei vielä ole hankittu. Oon vähän ihmetellyt, että vaatteet tuntuvat jo nyt (7+6) vähän kiristävän, kun aattelin, ettei isompia vaatteita tarvita vielä moniin viikkoihin. Collegehousut ja -puserot ovat jotenkin tuntuneet vastustamattomilta viime aikoina. Sanoinkin jo miehelleni, ettei päästä mua niissä ihmisten ilmoille vaan vaatii, että näytän edes jotenkin normaalilta naiselta [:D]

Oma isäni on onneksi aika isokokoinen, joten pitää käydä hänen vaatekaapillaan takkia metsästämässä sitten kun oma ei enää mahdu. Muistan joskus teinivuosina lainanneeni isän vaatteita, kun oli muodikasta että vaatteet lököttivät mahdollisimman paljon, joten miksei nytkin [;)]

Tietääkö kukaan, onko jossain jotain second hand äitiysvaateliikettä? Entä mistä sais tosi isoja ja tukevia rintaliivejä? Mulla on ollut ongelmia rintavarustuksen koon kanssa jo ennen raskautta ja nyt pelkään sitä päivää, kun ne suurimmatkaan liivit eivät enää sovi.

Takaisin