Varsinais-Suomen helmikuiset

Anna Sofia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukoäidit 2020
Katselin tuota listaa helmikuisista ja siellä oli muitakin TYKSiläisiä, niin ajattelin kysellä, että millaisia kokemuksia aiemmin synnyttäneillä on TYKSistä ja Turun neuvolapalveluista yms? Joskus tulevaisuudessa olisi myös huippua nähdä ihan kasvotusten kanssasisaria, kun itselläni on meneillään ensimmäinen raskaus ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :love017 Ihanaa odotusta kaikille!:Heartpink
 
Muakin kiinnostaa kokemukset TYKS:stä. Edelliset on syntyneet Salossa. Ja omien synnytystilanteiden vuoksi en uskalla ajatella kotisynnytystä.
 
Täällä turkulainen! Neuvolasta ei mitään huonoa sanottavaa, kaikki sujuu hyvin :) synnytysosastolla mulla ainakin oli kivat kätilöt ja heistä oli paljon apua. Synnyttäneiden osasto aika ankeahko (mulla kokemus helteellä, ei ilmastointia), mutta sielläkin sain kyllä aina apua kun tarvitsin! Imetyksen kanssa varsinkin koin olevani aluksi pihalla mutta kätilö kävi aina katsomassa miten sujuu. Ihan positiivinen kokemus oli! Nyt tietty toivon nopeampaa kotiutumista kun on toinen lapsi kyseessä :)
 
Itse en tiedä Turun neuvolapalveluista, koska en ole turkulainen. Mutta kolmen nuorimman lapsen synnytys on hoidettu TYKSissä.
Eikä minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Olen ollut jokaisesta aina sen kaksi vuorokautta, jolloin vauvalle on tehty lääkärintarkastus. Itse otan aina sen siellä olemisen "loman" kannalta. Pääsee ns. valmiiseen pöytään ja saa olla pienen vastasyntyneen kanssa aivan rauhassa. Kotona kuitenkin odottaa sisarukset ja oma hulinansa.
No, saa nähdä miten sitten kun tämä viimeisin syntyy. Toivottavasti päästään niin pitkälle...

Henkilökunta niin synnärillä kuin osastollakin on mielestäni aivan ihanaa. Olen joka kerta saanut mahtavan kätilön. Vaikka taitaa ne kaikki olla sellaisia...

Viimeisimmästä kun olin TYKSissä, sain olla aivan omassa rauhassa osastolla. Toki auttoivat jos oli jotain kysyttävää. Mutta ehkä ajattelivat että tuolla on jo sen verran kokemusta ettei tarvitse neuvoja joka asiaan. Minusta se oli oikein hyvä asia.

Tyks saa minulta kyllä peukutuksen!
 
Takaisin
Top