Varhaisultrat

Mä varasin nopsaa plussan jälkeen varhaisultran, että sain aikatauluihin sopivan ajan lähimmästä Kaunis odotuksesta. Nyt tuntuu, että ultraan on vielä ihan liian pitkä aika😩 Haluisin jo tietää onko siellä joku kyydissä🥺 Mietin myös varaisinko jo toisen ultran jonnekin 10+ tienoille, vai oottelenko että ollaan käyty ekan kerran.

15.1.2026 / Mustikkamaa / 7+0

Minä varasin varhaisultran yksityiselle kätilölle 16.1., jolloin viikkoja kasassa pitäisi olla sen 7. Saa nähdä pysyykö kyydissä tuonne saakka tai onko siellä ketään, vai olenko turhan optimistinen 🥲 Kävin kyseisellä kätilöllä edellisessäkin raskaudessa ja oli vain pelkästään positiivinen kokemus kaikin puolin, eikä hinnalla pilattu (70€).

Mulla ultra 19.1. Yksityiselle kätilölle, silloin ehkä 7+1. En haluu nimeäni vielä mihinkään listalle kun en yhtään luota et kaikki olisi kunnossa ja nää raskausviikotkin on epävarmoja kun niitä menkkoja ei tässä välissä tullut.

Mä varasin tänään ultran 7+3. Kerkesin aiemmassa raskaudessa myös varata sen ja neuvolan, mutta sitten seuraavana päivänä meni kesken, niin nyt jänskättää. 😅

Mulla on julkisella myös munasarjakystan seurantaultra kun on 6+1 ja saa nähä, näkyykö silloin jo jotain ja mitä!! 🥹 varmaan ainakin sen voisi nähdä, onko kohdussa vai ei? Jos ei, niin ehtii vielä peruuttaa varhaisultran..

Onko teidän mielestä mitään järkeä ottaa tuo varhaisultra jo noin aikaisin, kun on se kystaultrakin viikkoa aiemmin? Pitäisikö siirtää esim viikolla eteenpäin?

Mä varasin tänään ultran 7+3. Kerkesin aiemmassa raskaudessa myös varata sen ja neuvolan, mutta sitten seuraavana päivänä meni kesken, niin nyt jänskättää. 😅

Mulla on julkisella myös munasarjakystan seurantaultra kun on 6+1 ja saa nähä, näkyykö silloin jo jotain ja mitä!! 🥹 varmaan ainakin sen voisi nähdä, onko kohdussa vai ei? Jos ei, niin ehtii vielä peruuttaa varhaisultran..

Onko teidän mielestä mitään järkeä ottaa tuo varhaisultra jo noin aikaisin, kun on se kystaultrakin viikkoa aiemmin? Pitäisikö siirtää esim viikolla eteenpäin?
Kyllä mä ottaisin ultran silti tohon rv 7 tai korkeintaan siirtäisin vähän eteenpöin mut nää varmasti makuasioita et kuka jaksaa odotella ja kuka ei 🤭. Kysta ultrassa näkee et missä alkio sijaitsee ja onko sitä ylipäätään mut sykkeen näkyminen on siinä ja siinä. Itse Kövin ekassa raskaudessa vuotojen ja kipujen takia 6+4 julkisella ja näkyi syke mut onhan se alkio tosi pieni siinä vaiheessa.

Mä vähän mietin vielä millon menis. Viimeks kävin ehkä 6+5 ja silloin syke lakkasi pari päivää myöhemmin🥺 Ehkä jos vähän pidemmälle malttaisi odottaa. Tuskin maltan kuitenkaan😅 Meillä on onneks Helsinki-Espoo-Vantaa-akselin Kaunis Odotukset ja Perhe-Artet lähellä, niin monesti jostain löytyy lyhyelläkin varotusajalla aika, jos tekee mieli mennä.

Mä pitäisin ton 7+3 ajan just siks että tuolla 6+1 ei välttämättä vielä näy sykettä. Ja jos näkyis, niin sit vois ehkä siirtää vähän eteenpäin tota seuraavaa ultraa jos mahdollista😊

Just tuskailin, että täällä päin ei hirveästi ole valikoimaa varhaisultrista tai niistä, jotka niitä tekisi. (ainoa vaihtoehto kallis yksityinen lääkäriasema.) 😭 viime raskaudessa kävin yksityisellä, mutta on niissäkin parissa vuodessa hinnat nousseet niin, että nyt ei kyllä pysty. 😭 Mutta haluaisin, koska pelko, jos ketään ei olekaan kyydissä. 🥹

Ajattelin varata joskus 6+6-7+4 varhaisultran. Täällä maksaa 83e kätilön tekemä ultra ja kyllähän tuo kirpaisee, mutta haluan nähdä onko oikeassa paikassa ja onko ylipäänsä mitään elämää😄

Takaisin