Juu sisäkauttaUltraako kätilökin sisäkautta vai ultraavatko aina päältä? En ole koskaan käynyt varhaisultrassa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Juu sisäkauttaUltraako kätilökin sisäkautta vai ultraavatko aina päältä? En ole koskaan käynyt varhaisultrassa![]()
Mulla jonkin verran vatsanpeitteitä eli rasvaa joten voi olla, ettei näy kunnolla päältä ultratessaOi @NnyytiN olipa ihania uutisia!jospa kaikki tästä eteenpäin sujuisi nyt hyvin
@JospaJoskus mulle tehtiin nyt varhaisultra (kätilö) mahan päältä (7+3), mutta jos ei olisi näkynyt niin olis tehty sisäkautta. Myös nt-ultra tehdään tarvittaessa sisäkautta, jos vatsan päältä ei ole tarpeeksi hyvä näkyvyys.![]()
Yllättävän hyvin niillä näkyy, mutta jos esim kohtu taaksepäin ja/tai just vatsapeitettä, niin alakautta saa kyllä sit paremman näkyvyydenMulla jonkin verran vatsanpeitteitä eli rasvaa joten voi olla, ettei näy kunnolla päältä ultratessa![]()
Varhaisultrassa sisäkautta, mutta tämän jälkeen yleensä päältä.Ultraako kätilökin sisäkautta vai ultraavatko aina päältä? En ole koskaan käynyt varhaisultrassa![]()
Eikä, tää tuntuu ekstra pahalta kuulla muiden huonot uutiset, jos on ite saanut just hyviä uutisiaMeillä huonoja uutisia varhaisultrassaOsasin itse vähän varautua tähän, koska oireet ollut aika vähäisiä verrattuna esim. edelliseen raskauteen.. jotenkin sen on vain aavistanut. Viikot vastasi 6+0 ja syke kyllä löytyi. Mutta viikkoja pitäisi olla noin 7+4 eli on liian pieni siihen nähden koska saatu positiivinen testi yms.
Kohdun ympärillä näkyi hematoomaa, josta gyne sanoi että voisi olla merkki että lähtisi itsekseen menemään kesken. Kehotti siis nyt vähän aikaa odottelemaan ennen mitään lääkkeellistä keskeytystä.. Ja voi toki olla kunnalliseen tai sitten häneen yhteydessä tässä jos ei ala mitään tapahtumaan. Huh miten sitä tässä vain sitten odottelee että tapahtuuko mitään. Jotenkin ajattelin että ei siellä edes ole mitään..ja nyt oli kuitenkin sykekkin mutta liian pientä vastaa
Todella inhottava ja epämääräinen tilanne
![]()
Oon niin pahoillani ikävistä uutisistaMeillä huonoja uutisia varhaisultrassaOsasin itse vähän varautua tähän, koska oireet ollut aika vähäisiä verrattuna esim. edelliseen raskauteen.. jotenkin sen on vain aavistanut. Viikot vastasi 6+0 ja syke kyllä löytyi. Mutta viikkoja pitäisi olla noin 7+4 eli on liian pieni siihen nähden koska saatu positiivinen testi yms.
Kohdun ympärillä näkyi hematoomaa, josta gyne sanoi että voisi olla merkki että lähtisi itsekseen menemään kesken. Kehotti siis nyt vähän aikaa odottelemaan ennen mitään lääkkeellistä keskeytystä.. Ja voi toki olla kunnalliseen tai sitten häneen yhteydessä tässä jos ei ala mitään tapahtumaan. Huh miten sitä tässä vain sitten odottelee että tapahtuuko mitään. Jotenkin ajattelin että ei siellä edes ole mitään..ja nyt oli kuitenkin sykekkin mutta liian pientä vastaa
Todella inhottava ja epämääräinen tilanne
![]()
Oon niin pahoillani ikävistä uutisistaToivoa kuitenkin on? Jos on niin ei heitetä kirvestä kaivoon ennenkuin varmuudella menee kesken
![]()
Valitettavasti gyne taitaa olla oikeassa, muutamat päivät voi heittää vaikka mistä syystä, mutta tuossa heitto jo niin suuri että ei ole hyvä merkki ja varsinkin jos raskaustestikin näyttänyt positiivista aiemmin.Vähän gynen puheista ymmärsin että ei nyt hirveästi toivoa ole. Että yleensä kyllä jos jätättää tuon verran paljon tuo kasvu niin sitten on yleensä jotain vikaa jolloin raskaus menee kesken. Mikä toki hyvä sitten mieluummin tässä kohtaa kuin myöhemmin. Toivoisin vaan että nyt keskeytyisi sitten itsenäisesti mahdollisimman pian, niin voisi jatkaa eteenpäin.Muuten on käytävä sitten uudestaan katsomassa tilanne, ja tehtävä lääkkeellinen keskeytys jos tilanne ei ole mihinkään muuttunut..
Kuinkahan kauan tuollaisessa tilanteessa voi vaan odotella, että tyhjentyminen alkaa? Sanooko ne jotain ohjeaikaa?![]()
@NooraK ja @marsupilami suuret pahoittelut molemmille ettei uutiset olleet niitä toivottuja iloisia![]()
@NooraK aina välillä kuulee että lääkäri jättää roikkumaan tolla "parempi että tulee itsekseen ulos" verukkeella mutta mä olisin ihan oman voinnin mukaan yhteydessä kontrolliultrasta (jonka jälkeen pääsisi lääkkeelliseen tyhjennykseen). Jos itse haluaa antaa kropan käynnistellä km, niin toki sitten voi odotella, mutta mikään pakko ei ole raskausoireista ja epäselvästi tilanteesta kärsiä yhtään pidempään.Viikko on käsittääkseni normaali aika jonka jälkeen kontrolli. Voimia kovasti sinulle
![]()
Mä itse luottasin ultraan, se on oman kokemuksen mukaan varmempi kun omat laskuritVarhaisultrassa sydän sykki ja vastasi 8+0, kun kuukautisista on laskettuna 8+2laskettuaika näkyi siellä 17.3. Mutta laskureilla minun kierron pituuden mukaan oon laskenu 15.3. Kumpikohan on oikea jos viimeiset menkat ollu 10.6. Ja kierto säntillinen 26pvä?