Varhaisultra

Mä en ollut laittanut varhaisultraa edes listaan kun varasin sen vasta eilen tälle päivälle, oli pakko varata näin lennosta kun muuten oisin jännittänyt sitä tulevaa päivää. Ehdin jännittää nytkin 😅 Ultrasta löytyi pienen pieni jyvänen sykkeellä 6+2 ❤️ oli niin epätodellista 😍 pari päivää pienempi kuin olin itse oviksen perusteella arvioinut, mutta katsotaan mihin se sitten asettuu 🥰

Itsellä vielä pari viikkoa odoteltavaa ennen ultraa. Olisi houkuttelevaa käydä jo heti nyt varmistamassa, että jotain sieltä löytyy. Ja sitten vielä uudelleen kun vähän jo on kasvanut ja olisi nähtävää enemmän. Mutta ehkä maltan mieleni nämä pari viikkoa vielä 🙈

Mä en ollut laittanut varhaisultraa edes listaan kun varasin sen vasta eilen tälle päivälle, oli pakko varata näin lennosta kun muuten oisin jännittänyt sitä tulevaa päivää. Ehdin jännittää nytkin 😅 Ultrasta löytyi pienen pieni jyvänen sykkeellä 6+2 ❤️ oli niin epätodellista 😍 pari päivää pienempi kuin olin itse oviksen perusteella arvioinut, mutta katsotaan mihin se sitten asettuu 🥰
Onnea 😍

Oi, onnea!

Minä nyt omanapailen, mutta jännittää siis aivan törkeästi huominen. Tavallaan haluaisin uskoa, että kaikki on kunnossa, mutta toisaalta pelottaa saada se huono uutinen. Kuukauden on tässä kuitenkin jo ehtinyt asennoitumaan, että on raskaana niin entäs jos ei olekkaan kaikki ok.
Mennään vielä vajaan 2h päähän, kun lähimmässä paikassa ei aikoja ollut useaan kuukauteen. Tulee joko kiva päivä tai sitten kamala automatka 😅

25.6. Pipsis 6+1
26.6. ISLI 7+4
26.6. Tiiti1 6+3
27.6. Tyrnimarja 6+6
28.6. Yhteistäykköstä 8+0
29.6. Pöllöliini 9+0
1.7 iLa 8+0
2.7 Keijup 9+0
2.7. Elea 7+0
3.7. rihkis 8+2
3.7. harsokukka 7+6
4.7. Ansq 6+4
8.7. Untuvapilvi 8+5
8.7. Pingviiniemo 8+2
10.7. Taateli88 8+2
17.7. EI90 8+5
17.7. Mimosa_ 7+4
22.7. Snadi D 8+3

Ootteko te jotka on jo käyny varhaisultrassa saaneet tietää kuinka lujaa sikiön sydän lyö tai saaneet kuunnella sitä? Harmittaa kun tajunnut kysyä olisiko mahdollista.

Ootteko te jotka on jo käyny varhaisultrassa saaneet tietää kuinka lujaa sikiön sydän lyö tai saaneet kuunnella sitä? Harmittaa kun tajunnut kysyä olisiko mahdollista.
Meillä ei 2022 Perhe-Artella kummassakaan varhaisultrassa muuta kuin katsottu ruudulta, että sydän sykkii kiivaasti.

Meillä sanottiin, että syke on vahva ja ultraaja kertoi että on ristiriitaista tietoa siitä tykkääkö näin pieni sikiö siitä, että sykettä kuunnellaan, joten siksi eivät kuuntele sitä. Luin, että se kuuntelu tuottaa lämpöä, joka voi olla vahingollista pienelle sikiölle.

Yhdessäkään mun varhaisultrista (5kpl) joissa sikiö on ollut elossa ei olla katsottu sykenopeutta. Voi tosiaan häiritä. Tämän syke näytti silmälle vielä aika laiskalle, toisaalta koko vastasi pari päivää pienempää kuin mitä aiemmissa on ollut. Ehkä 80-100bpm. Jospa se siitä heti on reipastunut.

Meillä sanottiin, että syke on vahva ja ultraaja kertoi että on ristiriitaista tietoa siitä tykkääkö näin pieni sikiö siitä, että sykettä kuunnellaan, joten siksi eivät kuuntele sitä. Luin, että se kuuntelu tuottaa lämpöä, joka voi olla vahingollista pienelle sikiölle.
Empä oo tommosestakaan kuullut eikä tullut mieleenkään 😳 Mutta aina oppii uutta! Toisaalta kiva tietää, että on ihan syy miksi ei kuunneltu eikä vaan vahingossa unohtunut tms. 😊

Ultrassa kaikki hyvin. 😭 Siellä pieni jo liikkui ja sydän tykytti normaalin nopeasti. Ihan hämmentävää miten kahdessa viikossa toinen on muuttunut katkaravusta ihmisen näköiseksi. 🥹
Ja vastasi päivää suurempaa, mikä kanssa helpotti. 😊

Edit. Ja sain sieltä videon suoraan kännykkään. On ihana palata katsomaan että kyllä, siellä sydän sykkii. ❤️

Takaisin